دیدنی های تور نوروز 97 ارمنستان

تور ارمنستان یکی از محبوب ترین تورهای مسافرتی و گردشگری نزد مسافرین و توریست های ایرانی است. به ویژه در ایام تابستان و یا تورهای نوروز ارمنستان و شهر زیبای ایروان ، که از جاذبه های گردشگری ایروان دیدن کرده و از اقامت در این کشور و آثار تاریخی، گشت و گذار در خیابان های ایروان، مراکز خرید، بازارها، رستوران ها و کافی شاپ های متنوع، پارک های زیبای سرسبز و میدان های معروف شهر ایروان لذت می برند. 

مزایای تور ارمنستان آنقدر زیادند که موجب جذب بسیاری از ایرانی ها به این کشور در دهه های گذشته شده است. البته بسیاری از این نکات را در دانستنیهای مفید تور ارمنستان برای شما شرح دادیم. مردم مهربان و مهمان نواز این کشور همواره با آغوش باز پذیرای هموطنان ما بوده و از سفر توریست های ایرانی استقبال کرده اند. بطوری که حتی در سالهای اخیر بسیاری از رانندگان تاکسی و راهنماهای تورهای گردشگری داخل ایروان، زبان فارسی را تا حدودی یاد گرفته اند و در بعضی مکان های عمومی این شهر - از جمله میدان جمهوری - همواره به چنین افرادی بر می خورید که در صورت نیاز شما را راهنمایی کرده و یا به مکانی که می خواهید بروید، شما را می برند.

تور ارمنستان در ایام نوروز نیز دارای جذابیت های خاصی است ، نزدیکی ارمنستان به ایران ، تشابهات فرهنگی و همچنین ارزان بود سفر به ارمنستان باعث شده تا این کشور به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار توریست های ایرانی در تعطیلات نوروز گردد. به این منظور تلاش کرده ایم در این مقاله به معرفی مکان های دیدنی بپردازیم که برای مسافران تورهای نوروزی ارمنستان مناسب است. در هر صورت در صورتی که با تور نوروز 97 ارمنستان به این کشور کهن و زیبا سفر کردید، امیدوارم با دیدن این جاذبه های شهر ایروان، از سفرتان لذت ببرید:

- میدان جمهوری ایروان:

این میدان یکی از معروف ترین و زیباترین میدان های شهر ایروان و بلکه کل کشور ارمنستان است. در ضلع شمالی این میدان، موزه تاریخ (History Museum) و گالری ملی (National Gallery) قرار دارند که دارای آثار بسیار جالبی از گذشته و تاریخ و فرهنگ ارمنستان هستند. و در سمت راست میدان هم یکی از ساختمان های بزرگ دولتی قرار دارد. معماری این ساختمان ها هم از نوعی سنگ ساخته شده اند، در نوع خود دینی است و در بازدید از این میدان زیبا در یکی از غروب های سفر شما در نوروز ارمنستانن می تواند بسیار خاطره انگیز باشد.


میدان جمهوری ارمنستان    میدان جمهوری ارمنستان


در این میدان حوضچه ای بزرگ دارای چندین فواره است که شبها این فواره ها با موزیک با نور دهی مناسب و رنگارنگ، منظره بسیار زیبایی را بوجود می آوند و بسیاری از توریست ها در نزدیکی آن ایستاده و از تماشای رقص نور و کم و زیاد شدن شدت این فواره ها متناسب با موسیقی پخش شده، لذت می برند و از آن عکس و فیلم می گیرند. این میدان یکی از میدان های اصلی شهر است و از هر جای ایروان که اقامت دارید، براحتی می توانید خودتان را به میدان برسانید. ضمنا در اطراف این میدان تاکسی های متعددی هستند که برخی از رانندگان آنها زبان فارسی را تا حدودی یاد گرفته اند.

- کاسکاد ایروان:

کاسکاد یا هزار پله ایروان، یکی از مناطق جذاب و بسیار دیدنی این شهر است که معمولا بیشتر توریست ها بخصوص در تور نوروز ارمنستان از آن دیدن کرده و عکس های زیبایی می گیرند. این پله ها در یکی از نقاط شمالی شهر ایروان قرار گرفته اند و از محل اپرای ایروان تا ابتدای آن، بصورت پیاده در حدود 10 دقیقه راه بیشتر نیست. کاسکاد در کنار اپرای ایروان و میدان جمهوری یکی از نمادهای این شهر زیباست.


کاسکاد ارمنستان    دیدنی های تور نوروز 97 ارمنستان کاسکاد


هرچه پله های کاسکاد را بالاتر می روید می توانید مناظر زیباتری از شهر ایروان ببینید و عکس های باشکوه تری از این شهر بیندازید.جالب اینجاست که یک راهرو سرپوشیده جالبی در ضلع غربی این پله ها وجود دارد که موزه و نمایشگاه جالبی حاوی آثار هنری مدرن و پست مدرن در آنهاست که بعضی از این آثار در نوع خود بی نظیرند. اگر کاسکاد را انتها بروید، پس از چند دقیقه می توانید به راحتی از یک زیرگذر عبور کرده و به پارک پیروزی ایروان (Victory park) برسید که شهربازی و همچنین مجسمه مادر ارمنستان، در آن قرار دارند.

- باغ وحش ایروان:

یکی از دیدنی های تور نوروز ارمنستان بخصوص در سفرهای خانوادگی به این کشور می تواند باغش وحش ایروان باشد که در شمال شرقی این شهر و در فضایی سرسبز و زیبا بالغ بر 35 هکتار ساخته شده. باغ وحش ایروان دارای تنوع زیادی در زمینه حیوانات است و بیش از 2700 گونه جانوری تاکنون در آن نگهداری و پرورش داده شده. از جمله اسب هایی از نژادهای مختلف میمون ها، پرندگان مختلف، گوزن، بز کوهی، کرگدن، شیر و پلنگ، خرس و... که تماشای حرکات آنها و نحوه غذا خوردن و گاه شیطنت های جالب و بامزه آنها، می تواند شما و همراهان تان را برای ساعتها سرگرم کند.


باغ وحش ارمنستان در تور نوروز    باغ وحش ارمنستان در تور نوروز


این باغ وحش در سال 1940 میلادی تاسیس و افتتاح شده است و یکی از دیدنی های ایروان به شمار می رود. در این باغ وحش فضای بازی مخصوص کودکان، یک فروشگاه یادگاری های باغ وحش و بخشی هم برای قفس های جانورانی مانند مارها وجود دارد که علاقه مندان می توانند از هریک از این بخش ها دیدن کنند.

- اپراهال ایروان:

اگر اهل موسیقی هستید و به برنامه های موزیک فولکلور، باله و اپرا علاقه مندید، می توانید با رفتن به این مرکز که در یک پارک بزرگ قرار دارد، اقدام به خرید بلیط برنامه های مورد نظرتان کرده و در سر ساعت در ورودی های ساختمان اپرا باشید. بلیط های این برنامه ها از طریق دو دکه که در ضلع شمالی و شمال غربی این ساختمان قرار دارند، می توانید خریداری کنید. کافیست که از فروشنده بلیط های  برنامه ها راهنمایی بخواهید.


اپرا هال ارمنستان    اپرا هال ایروان ارمنستان


خوشبختانه آنها به زبان انگلیسی تا حدودی تسلط دارند و می توانند شما را راهنمایی کنند. ساختمان اپراهال ایروان خود دارای معماری باشکوه و بسیار زیبایی است و از بسیاری از بلندی های شهر (مانند پله های کاسکاد) قابل رویت است و محل بسیار خوبی برای گذراندن یک شب زیبا در سفر با تور نوروز ارمنستان باشد. بسیاری از گروه های موسیقی فولکلور ارمنستان و کشورهای دیگر - از جمله روسیه - تاکنون در این مرکز اقدام به اجرای زنده موسیقی کرده اند. سالن های داخلی اپراهال بسیار طراحی و نمای زیبایی دارند و چند طبقه هستند. قیمت بلیط طبقات پایین تر که نزدیک تر به سن (محل برگزاری گروه های موسیقی) هستند، کمی گرانتر از ردیف ها و طبقات بالاتر است.

این اپراهال در ضلع شمالی یک پارک بزرگ و زیبا قرار دارد، که در این پارک و به فاصله کمی از اپراهال، چندین کافی شاپ و رستوران قرار دارند و شب می توانید پس از دیدن کنسرت موسیقی، در پارک قدم زده و از خوردن غذا و نوشیدنی در رستوران های درجه یک این پارک لذت ببرید.

- خرید در ایروان:

یکی از مزایای تور ارمنستان که بخصوص در تور نورزوی این کشور بیشتر اهمیت می یابد این است که در کل تقریبا همه چیز ارزان است و با قیمت مناسب می توانید در رستوران ها، کافی شاپ ها غذا و نوشیدنی های مورد علاقه خود را میل کرده و همچنین در بازارها و پاساژهای ایروان اقدام به خرید کنید.


مراکز خرید ارمنستان    مراکز خرید ارمنستان


به خصوص در بازار شوکا ایروان، بازار ورنیساج ایروان  و به خصوص مراکز خرید مدرن و جدید این شهر از جمله Yerevan Mall که هر ساله میزبان بسیاری از خریداران محلی و توریست های خارجی است. اگر هنگام سفر با تور ارمنستان و اقامت در ایروان، علاقه مند به خرید یادگاری ها و سوغات ارمنستان بودید، حتما سری به مراکز خرید ایروان بزنید. فروشندگان خوشرو و مهربان با اجناس مختلف و قیمت های ارزان، با آغوش باز پذیرای شما خواهند بود.  

- پارک عشاق ایروان:

شهر ایروان به داشتن پارک های زیبا معروف است. پارک هایی سرسبز و با صفا که با قدم زدن در آنها و نشستن بر روی صندلی و نیمکت های زیبای آنها می توانید خستگی را از تن به در کرده و برای چند دقیقه استراحت کنید. یکی از این پارک های معروف این شهر پارک عشاق ایروان است که بسیاری از زوج های جوان و عروس و دامادها در این پارک اقدام به گرفتن عکس های زیبا می کنند و از طرف دیگر بسیاری از توریست های تور ارمنستان هم برای گرفتن عکس های یادگاری در محیط زیبای آن به این پارک می روند.


بازدید از پارک عشاق در تور نوروز ارمنستان    بازدید از پارک عشاق در تور نوروز ارمنستان


گلهای زیبا و رنگارنگ، درختان سرسبز و فضاسازی مدرن و مناسب و مسیر آبهای آرام در این پارک همه موجب می شود که در فصل بهار و تور نوروز ارمنستان جذابیت این پارک چند برابر گردد. رفتن به این پارک را به دوستداران فضای سبز و علاقه مندان به عکاسی در پارک ها توصیه می کنیم. ضمنا در پارک عشاق ایروان، چندین مجسمه و آثار هنری بسیار زیبا هم هست که دیدن آنها از نزدیک جالب است.

محل این پارک در خیابان معروف "مارشال باقرامیان" است.

امیدواریم با این تفاصیل هنگام سفر با تور نوروز 97 ارمنستان از سفرتان لذت ببرید.