بازار ورنیساج ایروان

در تور ارمنستان (تور ایروان) می توانید با رفتن به بسیاری از مراکز خرید ایروان، از جمله بازار ورنیساج ایروان اقدام به خرید کنید. بازار ورنیساج یا ورنیساژ (به ارمنی: Վերնիսաժ ) یکی از مراکز خرید ایروان است که بصورت روباز بوده و در آن فروشندگان محلی اجناس و کاهالای خود را به فروش می رسانند. بیشتر مشتریان آنها هم توریست های تور ارمنستان هستند. در بازار ورنیساج ایروان می توانید انواع و اقسام صنایع دستی و یادگاری های ارمنستان را از نزدیک ببینید و در صورت مایل، اقدام به خریداری کنید. کلمه ورنیساژ (vernissage) کلمه ای فرانسوی است که به معنای دیدن آثار نمایشگاه هنری است. 

بازار ورنیساج ایروان پر است از انواع صنایع دستی جالب و دوخته یا ساخته شده توسط هنرمندان ارمنی از قبیل کیف های رنگارنگ و زیبا، نقره جات، سکه های قدیمی، برخی کتاب های نفیس، شال و روسری های زیبا، انواع اشیاء چوبی، شیشه ای و یا فلزی شامل ظروف، تمثال ها، مجسمه های چوبی، شطرنج (که در این کشور پرطرفدار است)، زیورآلات خانمها از قبیل گردن بند، گوشواره، دستبند های زیبا و ... که با قیمت های مناسب به فروش گذاشته می شوند. همچنین در گوشه و کنار این بازار می توانید انواع کیف و کفش های جالب و یا لباس های یادگاری با آرم و نمادهای ارمنستان و ایروان را خریداری کنید.

بخش بزرگی از بازار ورنیساج مختص به آثار هنری و نقاشی های بسیار زیبای هنرمندان ارمنی است که تابلوهای خود را جهت فروش به بازار آورده اند و طرح های بسیار زیبایی دارند از جمله طبیعت ارمنستان، آثار تاریخی ارمنستان، کودکان ارمنی و...


بازار ورنیساج ایروان در تور ارمنستان   بازار ورنیساج ایروان ارمنستان


اگر هنگام سفر با تور ارمنستان، قصد خرید هر یک از این اقلام را برای یادگاری از ارمنستان دارید و یا می خواهید کادو برای دوستان تان در ایران بیاورید، خرید از بازار ورنیساج را فراموش نکنید. قیمت های مناسب و کیفیت بالای اجناس همه موجب می شوند که رفتن به این بازار محلی در ایروان ارزش آنرا داشته باشد. به یاد داشته باشید که بسیاری از یادگاری ها و سوغاتی های بازار ورنیساج را ممکن است در مراکز خرید دیگر و یا مغازه ها و فروشگاه های دیگر این شهر با قیمت بالاتری پیدا کنید.

این بازار در سالهای اخیر مورد توجه توریست های تور ارمنستان قرار گرفته و معمولا در اواسط روز کمی شلوغ می شود چرا که بازار ورنیساج (ورنیساژ) محبوبیت زیادی در بین مسافران تور ارمنستان دارد و در سالهای گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این محبوبیت به دلایل متعددی است از جمله: قیمت های ارزان، تنوع بالای محصولات و کالاهای به فروش رسیده، برخورد گرم و مهربانانه فروشندگان، نزدیکی بازار به میدان جمهوری (میدان اصلی ایروان) ، داشتن امنیت بالا، دسترسی مناسب از نقاط مختلف شهر به بازار و ...

بازار ورنیساج در سالهای 1980 میلادی جهت فروش محصولات و صنایع دستی هنرمندان ارمنی، تاسیس شده و در آن زمان تعداد بازارهای این شهر بسیار کم بود و در سالهای اخیر بازارهای سرپوشیده و مدرن در ایروان افتتاح و راه اندازی شده اما هنوز هم خرید از بازارهای محلی ایروان از جمله بازار ورنیساج برای گردشگرانی که با تور ارمنستان سفر می کنند، جذابیت خاص خود را دارد. خوشبختانه در اطراف این بازار، بسیاری از مراکز و امکاناتی که به آنها ممکن است نیاز داشته باشید، وجود دارد. از جمله رستوران، کافی شاپ و یک بانک برای تبدیل ارز شما (دلار به درام ارمنستان) که همه موجب می شوند برا یچند ساعت با خیال راحت در این بازار به گردش و خرید پرداخته و سپس با خیال راحت در کافی شاپ و یا اغذیه فروشی های اطراف بروید و ضمن رفع خستگی از خوردن غذا یا دسر لذت ببرید.

امیدواریم هنگام سفر با تور ارمنستان از خرید در بازار ورنیساج استفاده کرده و ساعتها از بودن در دنیای هنرمندان ارمنی ، لذت ببرید.

آدرس:  Aram Street, Yerevan, Armenia 

ساعت های کاری: 7AM–6PM