مراکز دیدنی در تور نوروز بلغارستان

ایام نوروز فرصت مناسبی است برای سفر و تفریح برای خانواده ها و جوانان ایرانی. به خصوص سفر به کشورهایی مانند بلغارستان و دیدن مراکز دیدنی در تور نوروز بلغارستان، که می تواند برای طرفداران سفر به این کشور بسیار جالب و مفرح باشد.

البته از آنجایی که کشور بلغارستان دارای آب و هوای نسبتا سرد و زمستان هایی تقریبا طولانی است و در فصل بهار نیز این سرما تا حدود زیادی همچنان حس می شود بیشتر طرفداران سفر به بلغارستان، در فصل تابستان اقدام به رزرو تور بلغارستان می کنند ولی با این حال در ایام نوروز هم دیدنی های این کشور کم نیست و می توانید از دیدن جاذبه های گردشگری بلغارستان، لذت برده و از این تعطیلات بهترین استفاده را ببرید.

در تور نوروز بلغارستان می توانید از این جاذبه ها و مراکز دیدنی این کشور دیدن کنید:

- مراکز تاریخی صوفیا:

مراکز تاریخی صوفیا بلغارستان    مراکز تاریخی شهر صوفیا بلغارستان


شهر صوفیا پایتخت بلغارستان دارای آثار تاریخی و گردشگری متعددی است. تعدادی از این مراکز دیدنی را قبلا در مقاله "8 جاذبه دیدنی شهر سوفیا در تور بلغارستان" به شما معرفی کردیم. در تور نوروز بلغارستان و بدون نگرانی از وضعیت آب و هوا می توانید از بسیاری از کلیساهای قدیمی، کاخ ها و مراکز یادبود بجا مانده از دوران کمونیسم و سبک معماری باشکوه آنها دیدن کرده و با فرهنگ و تاریخ بلغارستان بیشتر آشنا شوید. از جمله بنای یادبود ارتش سرخ (که نشان دهنده پیروزی ارتش شوروی سابق بر آلمان و هم پیمانانش در جنگ جهانی دوم بود) و همچنین خرابه های روم باستان و کلیساهای بزرگ و باشکوه قدیمی (از جمله Hagia Sophia، Saint George، کلیسای الکساندر نوسکی و کلیسای بویانا) که دیدن هر یک از آنها می توان شما و دوستان و یا خانواده را سرگرم و تجربه جدیدی برای شما ایجاد کند.

- مراکز خرید وارنا و صوفیا:

مرکز خرید صوفیا بلغارستان    مرکز خرید وارنا در بلغارستان


یکی از مزایای سفر به این کشور برای کسانی که با تور نوروز بلغارستان مسافرت می کنند، امکان رفتن به مراکز خرید بزرگ و مجهز بلغارستان به خصوص در دو شهر معروف صوفیا و وارنا است. مراکز خرید صوفیا بلغارستان و همچنین مراکز خرید وارنا بلغارستان می توانند شما را ساعت ها مشغول خرید و گردش در آنها کنند. دیدن بوتیک های رنگارنگ و انواع مغازه های مختلف از جمله برندهای معروف و بین المللی (از جمله آدیداس، نایکی، زارا، H&M و ...) همه در کنار هم موجب می شوند که بتوانید لباس و یا کیف و کفش و هر چیزی که بخواهید در این پاساژها و مراکز خرید بزرگ، با قیمت مناسب تهیه کنید. خوشبختانه علاوه بر داشتن مغازه ها و فروشگاه ها، این مراکز خرید اغلب دارای کافی شاپ ها و رستوران های بزرگی نیز هستند که می توانید جهت خوردن و یا نوشیدن و رفع خستگی پس از خریدهای نوروزی برای دقایقی به آنجا بروید. بسیاری از فست فودهای زنجیره ای معروف جهان از جمله KFC، مکدونالد و کینگ برگر در مراکز خرید بلغارستان دارای شعبه هستند. از طرف دیگر امکانات تفریحی بعضی از این مراکز مانند سالنهای جدید و مدرن دوبعدی و سه بعدی سینما (مانند Mall of Sophia) ، پیست کارتینگ (Sophia Ring Mall) ، موزه اتومبیل (گراند مال وارنا)، مرکز SPA و ورزش اسکواش (Paradise Center) موجب جذب بسیاری از جوانان و نوجوانان به این مراکز خرید شده و زمانی که خانواده ها مشغول خرید هستند، بخصوص در زمانی که از بنا ست به صورت خانوادگی با تور نوروز بلغارستان سفر کنید مواقعی کودک و نوجوان همراه شما خسته شدند، می توانند از چنین امکانات تفریحی مراکز خرید بلغارستان، استفاده و بلکه ساعتها سرگرم شده و لذت ببرند.

- موزه های صوفیا:

موزه های صوفیا در تور بلغارستان    موزه های صوفیا بلغارستان


شهرهای بلغارستان دارای موزه های زیادی هستند به خصوص صوفیا پایتخت این کشور که در آن انواع و اقسام موزه ها برای هر سلیقه ای وجود دارد. از موزه های تاریخی با داشتن آثار و اشیاء تاریخی و باستانی کهن این کشور گرفته تا موزه های مدرن و جدید حاوی خودروهای قدیمی، کامپیوترهای قدیمی، موزه تجهیزات جنگی و موزه هنرهای معاصر. خلاصه اینکه اگر اهل رفتن به موزه و دیدن آثار قدیمی و یا جدید هنر هستید، هنگام سفر با تور بلغارستان در ایام نوروز در شهرهای وارنا و صوفیا می توانید ساعتها و حتی روزها با دیدن این موزه ها سرگرم شوید.

تنوع بالای این موزه ها و قیمت مناسب موجب می شود که هر کسی با هر سلیقه و علاقه ای که به هر زمینه ای در بین رشته های هنری دارد، می تواند در گوشه و کنار شهر صوفیا به دیدن موزه های معروف آن برود. موزه های صوفیا از پربازدیدترین و محبوب ترین دیدنی های صوفیا به شمار می روند که موجب جذب بسیاری از توریست های تور بلغارستان می شوند. 

- دلفیناریوم وارنا:

بازدید از دلفیناریوم وارنا در تور نوروز بلغارستان    بازدید از دلفیناریوم وارنا در تور نوروز بلغارستان


شهر وارنا دارای دیدنی های زیاد و متعددی است که در تور نوروز وارنا می توانید از آنها بازدید کنید از جمله دلفیناریوم وارنا معروف آن است که با خرید بلیط و دیدن برنامه های آن از جمله رقص دلفین ها و آب بازی و حرکمات نمایشی بامزه و خنده دار آنها می توانید ساعت ها به همراه خانواده و کودکان و نوجوانان از دیدن این برنامه ها لذت برده و یک خاطره خوش دیگر از وارنا بلغارستان هنگام سفر به این شهر، در ذهن خود و همراهان بجای بگذارید.