مراکز خرید صوفیا بلغارستان

از آنجایی که بیشتر مراکز خرید صوفیا بلغارستان و همچنین وارنا جدید هستند، بیشتر آنها دارای انواع تفریحات و سرگرمی ها جهت سرگرم کردن جوانان و کودکان هستند. بنابراین زمانی که به همراه اعضای خانواده به یکی از این مراکز جهت خرید می روید، می توانید آنها را با خیال راحت ساعتها به حال خود بگذارید تا سرگرم شوند و شما هم با خیال راحت مشغول خرید شوید. 

در این بخش به معرفی چند مرکز خرید برتر شهر صوفیا – پایتخت بلغارستان – می پردازیم تا توریست های هموطن مان و کسانی که با تور بلغارستان عازم این شهر زیبا هستند، بتوانند در صورت نیاز اقدام به خرید از آنها کنند.

1) Mall of Sofia :

این مرکز خرید در 9 ام June سال 2006 میلادی افتتاح شده و محل آن در تقاطع بلوار Aleksandar Stamboliyski و خیابان Opalchenska  ، در مرکز شهر صوفیا می باشد. بخشی از بنای این مجموعه، در واقع Sofia Tower (برج صوفیا) است که در واقع ساختمان بزرگی است که در پشت این مرکز خرید واقع شده و بخش اداری آن است. 



مرکز خرید Mall of Sofia بلغارستان    مرکز خرید Mall of Sofia بلغارستان


این مرکز خرید دارای چهار طبقه است، دارای مساحتی بالغ بر 70 هزار متر مربع می باشد و دارای پارکینگ بزرگی به ظرفیت بیش از 700 خودرو می باشد. در حال حاضر این مرکز دارای بیش از 130 مغازه، سوپرمارکت، داروخانه، سالن های آرایش، 12 سالن سینما ( معروف به Cinema City ) ، کافه ها، رستوران و فست فودها (مانند MC Donald ، KFC و Subway) می باشد. یکی از نکات جالب توجه مرکز سینمایی این پاساژ این است که مرکز اولین جایی در بلغارستان بود که سالن سینمای مجهز به سیستم 3-D-IMAX بوده است. امیدواریم در صورت سفر با تور بلغارستان و اقامت در شهر صوفیا از دیدار از این پاساژ زیبا و بزرگ لذت ببرید.

2) Serdika Center Sofia :

این مجموعه، در بهار سال 2010 افتتاح شده و در حال حاضر یکی از بهترین و مدرن ترین مراکز خرید صوفیا است که به مسافرین محترم تور بلغارستان توصیه می کنیم از آن دیدن و در صورت تمایل در آن خرید کنند. در این مرکز بیش از 210 مغازه وجود دارد و در "بلوار سیتنیاکوف"  (Sitnyakovo Boulevard) قرار دارد. یکی  از مزایای این مرکز خرید، دسترسی نسبتا آسان توریست ها و گردشگران به آن است بطوری که فاصله آن از بزرگراه Trakiya ، تنها در حدود پنج دقیقه و همچنین فاصله آن از مرکز شهر و فرودگاه صوفیا ، هر کدام در حدود حداکثر ده دقیقه بیشتر نیست. 



مرکز خرید Serdika Center صوفیا    Serdika Center صوفیا


در طبقه همکف این مرکز خرید ، چند مجسمه دایناسورهای ماقبل تاریخ، وجود دارد که می تواند موجب سرگرمی کودکان شوند. جالب است که بدانید این مرکز حتی دارای یک لوگوی زیبای مخصوص به خود نیز هست که در دو رنگ سیاه و بنفش طراحی شده.

3) Bulgaria Mall

این مرکز خرید در اول دسامبر سال 2012 میلادی افتتاح شده و یکی از مدرن ترین و شیک ترین پاساژهای شهر صوفیا است که رفتن و دیدن آنرا به دوستداران صوفیا و تور بلغارستان، توصیه می کنیم. در این مرکز خرید، بسیاری از فروشگاه ها و برندهای معتبر پوشاک دارای شعبه هستند. این مرکز خرید متعلق به Myles Summerfield و Nikola Yanakiev است و محل آن درست در تقاطع دو بلوار مهم این شهر یعنی Bulgaria boulevard و بلوار Todor Kableshkov  است. 



مرکز خرید Bulgaria Mall صوفیا    مرکز خرید Bulgaria Mall صوفیا


مساحت این مجموعه در حدود 33 هزار متر مربع است. از نظر دسترسی نیز بسیار محل آن مناسب است بطوری که در فاصله نسبتا کمی از مرکز شهر و مراکز مهم صوفیا قرار دارد. این مرکز دارای یک پارکینگ بزرگ و همچنین یک Hypermarket در طبقه زیرزمین آن است و چهار طبقه نیز در بالای آن قرار گرفته اند. سقف شیشه ای زیبا و درخشان این مرکز خرید یکی از بزرگترین سقف های شیشه ای این کشور است و موجب روشنایی و دل باز تر شدن فضای درون این بنا می شود. 

4) The Mall

مرکز خرید The Mall نیز یکی دیگر از مراکز خرید مهم و نسبتا جدید شهر صوفیا ست که در سال 2010 میلادی افتتاح و به مدت چند سال نه تنها در خود بلغارستان، بلکه در کل شبه جزیره بالکان بزرگترین پ مرکز خرید بوده است. نام دیگر این مجموعه، Tsarigradsko Mall است. برخی از گردشگران تور بلغارستان ممکن است بدلیل تشابه نام این مجموعه با مرکز Mall of Sofia ، این دو را با هم اشتباه کنند لذا توصیه می کنیم در این زمینه دقت کنید.



مرکز خرید The Mall صوفیا بلغارستان    مرکز خرید The Mall صوفیا بلغارستان


فضای کلی این مجموعه چیزی در حدود 66 هزار متر مربه می باشد و دارای بیش از 185 مغازه بوده و همچنین دارای تعداد قابل توجهی کافی شاپ، رستوران و به خصوص بزرگترین شعبه از فروشگاه های  Hypermarket زنجیره های بلغارستان به نام Carrefour است. آدرس این مجموعه خرید عبارت است از : 

شماره 115 ، بزرگراه Tsarigradsko Shose 
پشت این مجموعه،   نیز یک مرکز تجاری و یکی از دفاتر اداری فروشگاه معروف Vivacom (یکی از بزرگترین شرکت های مخابراتی بلغارستان) قرار دارد. بسیاری از توریست های تور بلغارستان که به این پاساژ رفته و از آن دیدن و یا خرید کرده اند، آنرا تجربه ای مثبت ارزیابی و کاملا راضی بوده اند. 


5) SofiaRingMall :

این مرکز در ششم نوامبر سال 2014 میلادی ساخته و افتتاح شده است و یکی از جدیدترین و مدرن ترین مجموعه و مراکز خرید شهر صوفیا است که دارای بیش از 200 مغازه بوده  و محصولات بیش از 400 برند مختلف جهان در آنها به فروش می رسند. جالب است که بدانید این پاساژ بزرگ در بسیاری از زمینه ها نسبت به سایر مراکز خرید صوفیا و حتی سایر شهرهای بلغارستان، دارای امکانات تفریحی و سرگرمی بزرگ تر و جدیدتری است. برای مثال دارای بزرگ ترین پیست سرپوشیده  کارتینگ (Karting)  در بلغارستان – با داشتن فضایی در حدود 7500 متر مربع - است و یا دارای بزرگترین فضای فروشگاهی با مساحتی در حدود 6500 متر مربع است.



مرکز خرید SofiaRingMall بلغارستان    مرکز خرید SofiaRingMall بلغارستان


همچنین دارای فضای پارکینگ با مساحتی در حدود 3500 متر مربع می باشد که در این میان 100 جای پارک برای VIP است. پس از دیدن این مرکز خرید می توانید از فروشگاه IKEA نیز که در کنار آن قرار دارد، دیدن کنید. گفته می شود که در آینده یک ایستگاه مترو در نزدیکی این مرکز خرید ساخته و افتتاح خواهد شد. 

بزرگ و شیک بودن طرح و نمای درونی و بیرونی SofiaRingMall ، داشتن امکانات تفریحی و سرگرمی مخصوص جوانان،  وجود فضای سبز در محوطه بیرونی آن، تنوع بسیار زیاد فروشگاه ها و مغازه ها و برندها ، همه موجب جذب بسیاری از توریست ها و حتی مردم صوفیا به این مجموعه شده. از این جهت این مکان جزء بهترین مراکز خرید صوفیا است که رفتن به آنرا به مسافرین تور بلغارستان توصیه می کنیم. 

6) Park Center Sofia :

نام قدیمی این مجموعه City Center Sofia بوده است و در بهار سال 2006 میلادی تاسیس و راه اندازی شده. دارای فضایی به وسعت 23 هزار متر مربع بوده و محل آن درست در جنوب بنای مرکز فرهنگی " National Palace of Culture" و در تقاطع بلوار Cherni vrah و بلوار " Arsenalski"  قرار دارد. این مجموعه خرید دارای شش طبقه (شامل دو طبقه زیرزمین ) و در محموع فضایی به وسعت 44 هزار متر مربع است.



مرکز خرید Park Center صوفیا    مرکز خرید Park Center صوفیا بلغارستان


همانند بسیاری از مراکز خرید دیگر، در اینجا هم بیش از 100 مغازه، کافی شاپ ها (از جمله کافی شاپ Costa Coffee که دارای فضایی دنج و آرام است) ، داروخانه، یک مجموعه سینمای (به نام Cine Grand) با شش سالن و ظرفیتی در حدود 1340 صندلی می باشد. همچنین در صورت نیاز به امور بانکی، در این مجموعه چند شعبه بانک نیز موجودند. از طرف دیگر دو فروشگاه Hypermarket نیز در این مرکز خرید هستند که می توانید در صورت نیاز و یا علاقه از آنها خرید کنید: Technomarket و  Picadilly.

 
7) Paradise Center :

آخرین مجموعه تجاری و مرکز خرید مهم شهر صوفیا که به شما معرفی می کنیم، "پارادایز سنتر"است که  در واقع بزرگترین مرکز خرید این کشور و بلکه شبه جزیره بالکان به شمار می رود. این مجموعه در 28 ماه March سال 2013 میلادی تاسیس شده و دارای بیش از 330 مغازه است. محل آن در نزدیکی ناحیه Hladilnika  و در کنار پارک جنوبی (South Park) است. در صورت تمایل به رفتن به این مکان، می توانید براحتی از طریق خط شماره 2  ایستگاه مترو Vitosha  به آنجا برسید.



مرکز خرید Paradise Center صوفیا بلغارستان    مرکز خرید Paradise Center صوفیا بلغارستان


مالکیت این مجموعه متعلق به شرکت Bulfeld است. نکته جالب فضاسازی بسیار شیک و طبیعت دوست است. بطوری که در طبقه همکف دارای چند ردیف گل و گیاهان کاشته شده در گلدان های درازی است و همچنین دارای دو حوضچه زیبای آب بوده و دو آبشار مصنوعی هم در کنار آنها هستند. از طرف دیگر وجود آسانسورهای شیشه ای پانوراما که از درون آنها می توانید بصورت 360 درجه اطراف تان را ببینید، نیز به همراه راهروهای روشن و شیک این مجموعه همه موجب جذابیت هر چه بیشتر این مکان شده است. در طبقه دوم این مجموعه 14 سالن سینما (Cinmea City International) و همچنین تعدادی رستوران و فست فود هستند که دارای تراس پانوراما هستند. از طرف دیگر در طبقه سوم نیز مراکز سرگرمی، تفریحی و ورزش و سلامت وجود دارد مانند: مرکز SPA ، مرکز بازی Squash و سالن تنیس است. البته در این طبقه نیز چند رستوران و کافی شاپ وجود دارند. 
و بالاخره طبقه آخر که بسیار دیدنی است و نمای بسیار مناسب و جذابی دارد یک پارک تفریحی با تعدادی از وسایل و دستگاه های بازی در فضای باز است که می تواند نوجوانان و کودکان را سرگرم کند.