مراکز خرید باتومی


باتومی یکی از شهرهای ساحلی گرجستان است که علیرغم وجود جاذبه های گردشگری متعدد ، این شهر جهت خرید نیز مناسب است و مراکز خرید باتومی هم در سالهای اخیر بسیار توسعه یافته اند و از آنجایی که این شهر توریستی و یکی از قطب های جذب گردشگر در گرجستان است، خرید در باتومی در سالهای اخیر به یکی از بخش های مهم برنامه های تور باتومی برای مسافرین تبدیل شده. و تور باتومی گرجستان هم در حال حاضر از تورهای مهم و محبوب گرجستان است که البته در اغلب موارد می تواند بصورت ترکیبی و به عنوان تور تفلیس و باتومی ارائه گردد. وجود مراکز متعدد و مختلفی مانند Batumi Mall، Metrocity آن هم در بهترین بخش شهر یعنی بخش غربی و ساحلی باتومی موجب افزایش رونق این پاساژها و مراکز خرید در باتومی شده. در اینجا نگاهی می اندازیم به بهترین مراکز خرید این شهر:

1) Batumi Mall :

مرکز خرید باتومی    مرکز خرید باتومی

مرکز خرید باتومی مال، یکی از بهترین مراکز خرید باتومی است که در خیابان "جورجی لادزه" (Gorgiladze) قرار گرفته و دارای چندین طبقه می باشد. داشتن موقعیت مناسب، فضای مناسب با طراحی مدرن و جدید، پله های برقی، فروشگاه های مختلف با بوتیک ها و نمایندگی فروش برندهای مختلف بین المللی این مرکز را تبدیل به یکی از مراکز خرید مهم باتومی و همچنین یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر نزد توریست ها و گردشگران تور باتومی، کرده است. 

در این مرکز بسیاری از لوازم و اجناس مورد نظرتان را از قبیل انواع لباس های مردانه و زنانه، کیف و کفش، عینک، ساعت ، طلا و جواهرات را می توانید با قیمت مناسب تهیه و خریداری کنید. یکی از این فروشگاه های لباس، پوشاک کودکان را با کیفیت بسیار مناسب به فروش می رساند که در صورتی که می خواهید برای کودکانتان لباس بخرید، توصیه می کنیم حتما سری به آن بزنید.

حتی چند هایپرمارکت "Hypermarket" بزرگ هم در طبقات مختلف این مرکز خرید هستند که در صورت نیاز می توانید مواد خوراکی و یا سایر اجناس مورد نظرتان را از آنها خریداری کنید. همچنین یکی از مزایای دیگر مرکز خرید باتومی مال، وجود بخش بازی ها و سرگرمی های کودکان است که با داشتن امکانات مختلف و جدید بازی ها می تواند کودکان و نوجوانان را ساعتها سرگرم و شاد کند تا بزرگترها هم در همان زمان با خیال راحت به گشت و گذار و خرید مشغول شوند. از طرف دیگر می توانید از کافی شاپ و رستوران های این مجموعه نیز استفاده کنید. همچنین یک صرافی هم جهت استفاده توریست هایی که می خواهند ارز همراه شان را تبدیل کنند، وجود دارد. محل این مرکز خرید زیبا و بزرگ باتومی در نزدیک ساحل دریاست. 

در مجموع رفتن به مرکز خرید باتومی مال یکی از فعالیت هایی است که در این شهر به راحتی می توانید به همراه خانواده انجام دهید و حتی کودکان و نوجوانان همراه شما هم سرگرم خواهند شد. ناگفته نماند که در کنار این مرکز، شعبه فست فود های زنجیره ای Mc Donald قرار دارد. 
ساعت های کاری: از 10 صبح الی 10 شب
آدرس:, Batumi , Georgia  Gorgiladze St., 88 
شماره تماس: +995 577 22 52 76
    

2) مترو سیتی Batumi Metrocity :

مرکز خرید مترو سیتی باتومی    مرکز خرید مترو سیتی در باتومی

یکی از بزرگترین و بهترین مراکز خرید شهر باتومی است که نسبتا جدید بوده و دارای بوتیک ها و فروشگاههای مختلفی است که برندها و محصولات مختلفی را با کیفیت مناسب به فروش می رسانند. محل مرکز خرید مترو سیتی در بلوار جدید باتومی است. خوشبختانه در این مرکز خرید هم مراکز سرگرمی و تفریح جهت استفاده نوجوانان و کودکان وجود دارد. البته برای سنین بالاتر هم تفریحاتی مانند سالن های سینما و بولینگ وجود دارد. همچنین وجود رستوران های مجهز و مناسب در این مرکز خرید، می تواند شما را راضی نگه دارد و از خوردن غذا در آنها به همراه دوستان و یا خانواده لذت خواهید برد. 
پارکینگ این مجموعه دارای ظرفیت بیش از 310 خودرو می باشد. گفته شده که تاکنون برای ساخت این مجموعه بیش از 120 میلیون دلار هزینه شده است. داشتن فضای بزرگ و طراحی بسیار مدرن و زیبای آن و داشتن مراکز تفریحی و سرگرمی و موقعیت مناسب از لحاظ دسترسی به این مجموعه و فضای سبز اطراف آن همه از مزایای این مرکز خرید است. 
ساعت های کاری: 10 صبح الی 10 شب
آدرس: 1 Lech and Maria Kaczynski St, Enter A, Batumi 6000, Georgia
شماره تماس: +995 577 14 17 14

3) باتومی پلازا Batumi Plaza :

مرکز خرید باتومی پلازا    مرکز خرید باتومی پلازا

این مجموعه در خیابان چاوچاوادزه قرار گرفته و دارای چند طبقه است. این مرکز در واقع علاوه بر این که یک مرکز خرید به شمار می آید، در طبقات بالای آن امکانات مناسب تفریحی و ورزشی از جمله یک استخر بزرگ و بسیار تمیز است که در صورتی که به شنا علاقه مند هستید، توصیه می کنیم از آن استفاده کنید. اما طبقات اول و دوم باتومی پلازا دارای چندین مغازه ویک  فروشگاه هست که مسافرین تور باتومی گرجستان می توانند از آنها دیدن کرده و خرید کنند.

ساعت های کاری: از 7 صبح الی 6 بعدازظهر
آدرس: 5 Chavchavadze St, Batumi, Georgia
شماره تماس: +995 422 27 72 04

4) فروشگاه آنتیک باتومی (Antiques in Batumi) :

مرکز خرید لوازم آنتیک در باتومی    مرکز خرید لوازم آنتیک در باتومی

این فروشگاه بزرگ و جالب یکی از فروشگاه ها و مراکزی است که در آن بسیاری از آثار هنری و اشیاء قیمتی کشورهای گرجستان و روسیه با قیمت های مناسب و ارزان به فروش می رسند. در سالهای اخیر بسیاری از توریست هایی که با تورباتومی گرجستان سفر کرده اند، از این مجموعه نیز دیدن و حتی خرید کرده اند. انواع سکه ها، مدال ها، ظروف مختلف نقره ای، مجسمه ها و تندیس ها و... را در این مجموعه می توانید پیدا کنید. جالب است بدانید که برخی از اشیاء قدیمی روسی که در این فروشگاه برای فروش گذاشته شده اند، دارای قیمتی پایین تر از فروشگاه های مشابه در خود کشور روسیه هستند. بنابراین اگر شما هم به دیدن چنین اشیاء و آثار ارزشمند کشور گرجستان، علاقه مند هستید دیدار از این فروشگاه را فراموش نکنید. 
ساعت های کاری: 11 صبح الی 7 شب
آدرس: 18 Parnavaz Mepe St, Batumi 6010, Georgia
شماره تماس: +995 595 22 92 10

5) بازار هوپا باتومی (Hopa Bazaar Batumi) :

هوپا بازار در باتومی    هوپا بازار در باتومی

این بازار یکی از مراکز خرید سنتی باتومی است ولی با این وجود به دلیل موقعیت مناسب و تنوع کالاها و همچنین شباهت آن به برخی بازارهای قدیمی تهران (از جمله بازار تجریش) مورد توجه بعضی از توریست های هموطن تور باتومی گرجستان قرار گرفته. در این بازار انواع پوشاک، خوراکی های محلی، صنایع دستی و... را می توانید با قیمت مناسب تهیه کنید. در برخی موارد با چانه زدن می توانید از فروشندگان محلی که عموما بسیار خونگرم و مهربان هستند، تخفیف بگیرید. در این بازار خوراکی های بسیار خوشمزه ای می توانید پیدا کنید که فروشندگان محلی با قیمت ارزان می فروشند.
ساعت های کاری: 8 صبح الی 6 بعد ازظهر
آدرس: 32 Agmashenebeli St, Batumi 6000, Georgia

6) مرکز اپل در باتومی (Apple City Batumi) :

مرکز خرید اپل سیتی باتومی    مرکز خرید اپل سیتی باتومی

در این مرکز که یکی از نمایندگی های بسیار فعال شرکت معروف اپل است، می توانید بسیاری از محصولات شرکت اپل را خریداری کنید. با این کار با یک تیر دو نشان می زنید هم با قیمت مناسب می توانید هر یک از تولیدات این شرکت (اعم از آیفون، آیپاد، آیپد و غیره) را خریداری کنید و هم از سایر امکانات و جاذبه های تورباتومی لذت ببرید. 
ساعت های کاری: 10 صبح الی 9 شب
آدرس: 34 Zurab Gorgiladze St, Batumi 6000, Georgia
شماره تماس: +995 322 05 45 45
وب سایت: http://applecity.ge

7) مرکز خرید فرودگاه باتومی:

مرکز خرید فرودگاهی باتومی    مرکز خرید فرودگاهی باتومی

شاید تعجب کنید اما در بخش فروشگاه های فرودگاه باتومی هم می توانید اجناس مناسبی جهت خرید پیدا کنید. کلا به فروشگاه هایی که در فرودگاه های بین المللی جهان و در سالن های انتظار مسافرین (بعد از گیت های کنترل پاسپورت و جایی که مسافرین خارجی می خواهند از آنجا ساور هواپیما شوند) قرار دارند Duty Free گفته می شود و در بسیاری از فرودگاه ها بدلیل قیمت و کیفیت مناسب این اجناس و همچنین داشتن سوغاتی ها و برخی صنایع دستی و یادگاری های آن کشور، مورد استقبال مسافرین قرار می گیرند. یکی از این مجموعه ها در فرودگاه باتومی است که مورد توجه مسافرین تور باتومی قرار گرفته.