باغ‌وحش ملی نگارا کوالالامپور

کوالالامپور، پایتخت مالزی، که به نام KL نیز شناخته می شود یکی از شهرهای مهم آسیا، مخصوصا در صنعت گردشگری می باشد. جاذبه های توریستی کوالالامپور بسیار زیاد و متنوع بوده و مراکز تجاری و بازارهای فراوان آن یکی ازدلایل اصلی جذب بسیاری از گردشگران به تور کوالالامپور می باشد. آسمان خراش های بی نظیرش مانند برج های دوقلوی پتروناس و برج مناره، محله چینی ها و بسیاری از آثار باستانی و مذهبی، بخشی از جاذبه هایی هستند که سفر به کوالالامپور را برای هر سلیقه و بودجه ای خاطره انگیز می کند. آب و هوای مالزی و به خصوص کوالالامپور در طول سال گرم و مرطوب بوده و حتی در فصول پاییز و زمستان که احتمال بارش باران بیشتر است میتوانید با خیال راحت به گردش در شهر بپردازید؛ زیرا معمولا در ساعت های مختلف روز آب و هوای مختلفی رخ می دهد و ساعاتی آفتابی می شود.

گردشگران تور مالزی که تعداد آنها درسال 2019 از سقف 14 میلیون نیز گذشته، معمولا اولین انتخابشان در بازدید ازمالزی، شهر کوالالامپور می باشد و گاهی ممکن است تور ترکیبی شهرهای مختلف را نیز امتحان کنند که قطعا کوالالامپور نیز جزء آنها خواهد بود. علاوه بر جاذبه های باستانی و طبیعی شهر، کوالالامپور برای گردشگران بسیاری ازامکانات تفریحی را تدارک دیده است، انواع پارک ها، باغ پرندگان، آکواریوم، پارک آبی و باغ وحش؛ که نه تنها برای خانواده ها بلکه برای دوستداران هیجان نیز بسیار جالب توجه می باشد.


باغ وحش ملی نگارا کوالالامپور Zoo Negara

باغ وحش نگارا مالزی توسط انجمن جانورشناسی مالزی، یک سازمان غیردولتی که اولین باغ وحش محلی در کشور را تاسیس کرد، اداره می شود. باغ وحش نگارا در 14 نوامبر 1963 به طور رسمی افتتاح و به یکی از محبوب ترین جاذبه توریستی کوالالامپور برای گردشگرانی از سراسر جهان تبدیل شد. در مجموع بیش از 5137 نمونه از 476 گونه پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها در این باغ وحش وجود دارد. باغ وحش نگارا 110 هکتار از اراضی را در بردارد که فقط در فاصله 5 کیلومتری شهر کوالالامپور واقع شده است. با گذشت سالها ، باغ وحش به یک باغ وحش با مفهوم آزادی تبدیل شده كه بیش از 90٪ حیوانات آن در جایگاه های بزرگ با چشم اندازی متناسب با طبیعت خود نگهداری می شوند. همچنین یک آکواریوم بزرگ وجود دارد که بیش از 130 گونه جانوران آبزی آب شور و شیرین را به نمایش می گذارد.


باغ وحش نگارا کوالالامپور


امکانات فراوانی برای گردشگران تور کوالالامپور که به بازدید ازباغ وحش می روند وجود دارد، ازجمله اتاق های برای عبادت، آلاچیق هایی برای استراحت، اینترنت وای فای رایگان، ویلچر، کالسکه و کمد های برای نگهداری لوازم شخصی. رستوران های Mane Delicious و Wild، کافی شاپ های Opps، Panda، Hari و فروشگاه هایی برای عرضه سوغاتی نیز در محوطه باغ وحش برای ارائه خدمات قرار دارد. گردشگران تور کوالالامپور در باغ وحش نگارا می توانند جشن هایی مانند تولد و دورهمی خانوادگی را در سالن های مخصوص برگزار کنند. این باغ وحش ازطریق روشهای مختلفی با افراد همکاری دارد، علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای کودکان و دانش آموزان و تغذیه حیوانات، اجازه سرپرستی برخی از حیوانات را به بازدیدکنندگان می دهد. این سرپرستی میتواند شامل تغذیه سالانه و مراقبت های دامپزشکی باشد؛ همچنین به داوطلبان یک گواهی پذیرش داده شده و در گزارش سالانه از وضعیت حیوان منتخب خود مطلع خواهند شد.

از جمله نمایشگاه هایی که در باغ وحش نگارا وجود دارد عبارتند از :

•        پانداهای بسیار بزرگ

•        باغ پروانه ها

•        پرنده Hornbill

•        خانه خزندگان

•        فیل های مالزیایی

•        دریاچه پرندگان

•        دشت استرالیا

•        پنگوئن های Humboldt

•        دنیای کودکان

•        بخش اسب آبی

•        قلمرو پستانداران

•        آکواریوم Tunku Abdul Rahman

•        مرکز میمون ها


هزینه ورودی به باغ وحش ملی نگارا برای گردشگران داخلی و خارجی تور کوالالامپور متفاوت است؛ به این صورت که هزینه بلیط برای گردشگران بزرگسال مالزیایی 45، برای کودکان 3 تا 12 سال 18 و برای افراد بالای 60 سال 23 رینگت می باشد. اما برای گردشگران خارجی بلیط ورودی برای بزرگسالان 88، برای کودکان 3 تا 12 سال 43 و افراد بالای 60 سال نیز 88 رینگت میباشد.

ساعت کاری : هرروزه از9 صبح تا 5عصر

ساعت اجرای نمایش شیرهای آبی ساعت 11صبح و 3عصر می باشد.

شماره تماس اطلاعات عمومی : 0060341083422

وب سایت : www.zoonegaramalaysia.my/index.htm


باغ وحش ملی نگارا کوالالامپور


دسترسی به باغ وحش ملی نگارا کوالالامپور

باغ وحش نگارا در فاصله بسیار کمی در شمال شرقی کوالالامپور قرار گرفته به طوریکه تنها با 15 دقیقه سواری می توان به آن رسید. برای دسترسی گردشگران تور مالزی به باغ وحش نگارا، ترام هایی در نظر گرفته شده که با هزینه 11 رینگت برای بزرگسالان و 9 رینگت برای کودکان دردسترس هستند. گردشگران می توانند ازطریق سیستم حمل و نقل عمومی LRT در خط Kelana Jaya درایستگاه Wangsa Maju پیاده شوند وسپس توسط تاکسی به باغ وحش برسند. همچنین باغ وحش از طریق اتوبوس سریع السیر نیز از ایستگاه Putra توسط اتوبوس شماره 253 و از Lebuh Ampang توسط اتوبوس شماره 220 قابل دسترس است. از مرکز شهر کوالالامپور تا باغ وحش نگارا رفتن با تاکسی بسیار راحت و سریع بوده و در صورتی که سه تا چهار نفر باشید بسیار مقرون به صرفه می باشد؛ بسته به محل سوارشدن بین 25 تا 40 رینگت هزینه خواهد داشت.

آدرس باغ وحش نگارا : Jalan Taman Zooview, Taman Zooview, 68000 Ampang, Selangor, Malaysia