بازار بزرگ استانبول

ترکیه دارای جاذبه های گردشگری و نقاط توریستی متنوعی می باشد، این جاذبه ها به قدری زیاد هستند که در زمان بازدید از شهرهای توریستی آن از جمله آنتالیا، استانبول، ازمیر، کوش آداسی و قونیه می توانید هفته ها سرگرم شوید. استانبول بزرگترین شهر ترکیه است که در سالهای اخیر همواره در لیست برترین شهرهای توریستی جهان قرار گرفته و در کنار تور آنتالیا و تور کوش آداسی از پرطرفدارترین مقاصد در بین هموطنانمان می باشد. شهر استانبول به صورت یک شبه جزیره است و شهری آسیایی و اروپایی محسوب میشود زیرا محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا در آن قرار دارد. بیشتر جمعیت 15میلیون نفری استانبول را مسلمانان ترک تشکیل میدهند و در دهکده های کوچک این شهر ارمنیان، یهودیان و یونیان نیز ساکن هستند. یکی از دلایل تقاضای زیاد تور استانبول فرصت های خرید فراوان در این شهر است؛ از مراکز خرید بزرگ و مدرن گرفته تا بازارهای سنتی و کوچک.


بازار بزرگ استانبول The Grand Bazaar

اگر شما هم جزو توریست ها و گردشگرانی هستید که مایلید در سفر به ترکیه اقدام به خرید سوغاتی، لباس و یا سایر اقلام مورد نیاز خود کنید، بازار بزرگ استانبول یکی از بهترین مکان های خرید در تور استانبول است. جالب اینجاست که این بازار در زبان ترکی دو نام دارد: کاپالی چارشی (Kapali Çarşı) که در زبان ترکی به معنای بازار سرپوشیده و دیگری بویوک چارسی (Büyük Çarşı) که به معنای بازار بزرگ می باشد. البته برای بیشتر ایرانی ها نام کاپالی چارشی نامی آشناتر می باشد و بسیاری از ایرانیانی که از این بازار خرید کرده اند، بازار بزرگ استانبول را به این نام می شناسند.


بازار بزرگ استانبول


بازار کاپالی چارشی استانبول امروزه یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است و با داشتن بیش از 4000 مغازه و فروشگاه در فضایی به وسعت 30,700 متر مربع واقع شده و گفته می شود که روزانه بین 250هزار تا 400هزار نفر گردشگر تور استانبول را به خود جذب می کند؛ بطوری که بازار بزرگ استانبول در سال 2014 به عنوان پربازدیدترین جاذبه توریستی در جهان شناخته شد که در آن سال حدود 91250000 توریست از آن بازدید کردند! شاید همین نکته به خوبی اهمیت این بازار را در میان جاذبه های توریستی استانبول مشخص کند. امروزه بازار بزرگ استانبول نه تنها به عنوان یک مرکز خرید بزرگ و مناسب بلکه به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های استانبول نیز شناخته می شود. فضای این بازار بی شباهت به بازار بزرگ تهران نیست و بسیاری از هموطنانی که برای نخستین بار از آن دیدن کرده اند ناخودآگاه بازار تهران در ذهن آنها تداعی شده است.


تاریخچه بازار بزرگ استانبول

این بازار در سال 1455 میلادی، تنها دو سال پس از فتح کنستانتینوپول (پایتخت امپراطوری روم شرقی) یا قسطنطنیه بدست ترکان عثمانی، به دستور سلطان محمد دوم ساخت آن آغاز شد تا تاجران با فروش کالاهای خود درآمد مسجد ایاصوفیه را جمع کنند. توسعه این بازار تا سال 1730 میلادی به درازا کشید؛ از این لحاظ حتی مدت زمان ساخت بازار بزرگ استانبول نیز یک رکورد تاریخی به شمار می آید. در طول قرون بعد همچنان تعداد مغازه های این بازار گسترش پیدا کرد تا جایی که در اواخر قرن نوزدهم تخمین زده می شد که بازار بزرگ استانبول بیش از 4399 مغازه، 2195 اتاق، 1 حمام عمومی، یک مسجد و امکانات دیگری داشت. جالب اینجاست که در آن زمان بسیاری از فروشندگان این بازار از اقلیت های یونانی، ارمنی و یا یهودی بودند.

در سال 1894 زلزله ای این بخش از شهر استانبول را لرزاند و به بخش هایی از این بازار خسارت وارد کرد که ظرف چند سال بعد این صدمات برطرف شد. همچنین آتش سوزی هایی در سالهای 1943 و 1954 به وقوع پیوست که آثار آنها نیز تا اواخر دهه 1950 میلادی مرمت شد. آخرین تغییرات عمده بازار کاپالی چارشی و اصلاحات ساختاری این بازار و اطراف آن تا سال 1980 میلادی صورت گرفت. از آن زمان این بازار به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری در تور استانبول و ترکیه شناخته می شود.


ورودی بازار بزرگ استانبول


دسترسی به بازار بزرگ استانبول

یکی از مزایای بازار کاپالی چارشی برای گردشگران تور استانبول این است که تقریبا از هر گوشه و کنار این شهر می توانند به آسانی خود را به این بازار باشکوه و زیبا برسانند. به ویژه اگر هتل و یا محل اقامت شما در بخش اروپایی و منطقه امینونو (Eminönü) و یا خیابان لاللی (Laleli) قرار داشته باشد. این بازار در منطقه فاتیح استانبول (Fatih) قرار دارد و در اطراف آن حدود 61 خیابان قرار دارد که مسیرهای دسترسی به آنرا آسان کرده اند. در تور استانبول توسط تراموا میتوانید به راحتی به بازار بزرگ دسترسی داشته باشید، به این صورت که با خط T1در ایستگاه Beyazit پیاده شوید؛ همچنین اتوبوس های خطوط 32A، 38، 94A و 97G از نزدیکی بازار عبور میکنند.

در دو سوی غربی و شرقی این بازار، دو مسجد معروف Bayezid II و Nuruosmaniye قرار دارند که هردو از مساجد قدیمی و بسیار زیبای شهر استانبول هستند. در سفر با تور استانبول و پس از خرید و گشت و گذار در بازار بزرگ این شهر، همچنان می توانید تنها با چند دقیقه قدم زدن از تعدادی از آثار تاریخی و دیدنی این شهر مانند : موزه هنرهای اسلامی و ترکی، مسجد ایاصوفیه، کلیسای آب انبار ، موزه کلیسا Hagia Irene، موزه باستان شناسی استانبول، کاخ موزه توپکاپی و مسجد سلطان احمد دیدن کنید.

آدرس بازار بزرگ استانبول:  Beyazıt Mh., Kalpakçılar Cd. No:22, 34126 Fatih/İstanbul, Turkey

ساعات کار بازار: از دوشنبه تا شنبه از 9:00 الی 19:00 (روزهای یکشنبه این بازار تعطیل است)

شماره تماس:  48 12 519 212 90+

وب سایت:  www.kapalicarsi.com.tr


خرید از بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ 564 ساله استانبول یکی از هیجان انگیزترین خریدهای جهان است که تجربه خریدی هیجان انگیز را در فضایی سرپوشیده به شما میدهد. مانند هر بازار دیگری در بازار بزرگ استانبول نیز انواع مختلف کیفیت از اجناس وجود دارند و مخصوصا در برابر توریست ها ممکن است کمی قیمت ها را بالا ببرند؛ بهتر است همیشه قیمت ها را مقایسه کنید. امروزه نه تنها می توانید هنگام سفر با تور استانبول به کشور ترکیه از گشت و گذار در بازار زیبای آن لذت ببرید بلکه می توانید بسیاری از نیازهای خود را تامین کرده و بسیاری از اجناس و کالاهای مورد نظر خود را از بازار بزرگ شهر استانبول خریداری کنید.

اجناسی از قبیل :

•         انواع لباس و پوشاک

•         کتاب

•         جواهرات و عتیقه جات

•         انواع ادویه و چای ترکی

•         آثار هنری دست ساز و صنایع دستی

•         فرش و قالی

•         چراغ های رنگارنگ


اجناس بازار بزرگ استانبول


و موارد دیگری که خرید هر یک از آنها با قیمت های مناسب می تواند برای گردشگران تور استانبول ترکیه، بسیار مقرون به صرفه باشد. همچنین در محدوده این بازار و حتی مناطق اطراف آن کافه و رستوران های متعددی وجود دارند که خوردن غذا و نوشیدن چای در آنها میتواند گوشه ای از فرهنگ ترکیه را تداعی کند. فضای بازار بزرگ استانبول به قدری زیبا و مسحور کننده است که به گردشگران تور ترکیه توصیه می کنیم که اگر در سفر به استانبول قصد خرید هم ندارند، باز هم به این بازار باشکوه تاریخی که قطعا یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی استانبول است، سری بزنند.


جهت رزرو تورهای ترکیه و پروازهای لحظه آخری استانبول و ارزان ترین هتل های این شهر با آژانس مسافرتی و توریستی الماس نشان تماس بگیرید.