باغ پرندگان کوالالامپور

مالز ی یک کشور پر گردشگر و با ثروت فرهنگی است که بسیار مدرن و راحت، اما در عین حال موفق به حفظ زیبایی های بوم شناختی خود شده است. وجود چندین فرهنگ مختلف مالزی را به کشوری متنوع در تمامی زمینه ها تبدیل کرده است، از جشنواره های مختلف گرفته تا سبک های آشپزی فراوان. تور مالزی درسال های اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده به طوری که تعداد گردشگران در سال گذشته از مرز 14 میلیون نفر گذشت. مهمترین مقصد و پایتخت مالزی، کوالالامپور می باشد که جاذبه های گردشگری فراوان و امکانات رفاهی مناسب و پیشرفته ای را به گردشگران ارائه می کند. از برج های دوقلوی پتروناس تا غارهای باتو و معابد بودایی گرفته تا مراکز خرید و بازارهای رنگارنگ و تفریحات مناسب خانواده ها؛ کوالالامپور برای هر سلیقه و بودجه چیزی برای نمایش دارد. با توجه به قرارگیری در نزدیکی خط استوا، کوالالامپور آب و هوایی گرمسیری داشته که در تمام طول سال گرم، مرطوب و آفتابی می باشد.


باغ پرندگان Bird Park

پارک پرنده یا Taman Burung یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مالزی است که در سال 1991 افتتاح شد. پارک پرنده 20 هکتاری که بزرگترین منطقه پرواز آزاد جهان برای پرندگان می باشد تنها چند دقیقه با مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد. از ابتدای تأسیس، پارک پرندگان یک مقصد مشهور بومگردی و گردشگری در تور کوالالامپور بوده که واقع در باغ دریاچه آرام و دیدنی کوالالامپور می باشد. در این پارک به مساحت 20.9 هکتار از زمین های دره ای، حدود 3000 پرنده از 200 گونه مختلف یافت می شود. باغ پرندگان به 4 منطقه تقسیم می شود: منطقه 1 و 2 مناطق پرواز آزاد، منطقه 3 پارک هورنبیل و منطقه 4 شامل پرنده هاییست که در قفس های خاص و آشیانه های کوچک از هم جدا شده اند. یکی از خارق العاده ترین ویژگی های پارک پرنده این است که در منطقه های 1، 2 و 3 پرندگان به طور آزاد پروازمی کنند که با این مفهوم آزادی، پرندگان قادر به پرورش طبیعی در این محیط بی نظیر هستند.


باغ پرندگان کوالالامپور


در دسترس بودن مکان های بیشمار مناسب لانه سازی، منابع فراوان برگ و شاخه ها پارک پرندگان کوالالامپور را به محیطی بسیار مناسب برای پرورش تبدیل می کند. پرندگان در این پارک منحصر به فرد، با اجازه حرکت آزادانه در محیط و شبیه سازی زیستگاه های طبیعی و رژیم غذایی خود، قادر به تولید نژاد طبیعی هستند و به این ترتیب به زنده ماندن و پایداری گونه های خود کمک می کنند. این پارک با برنامه پرورش موفقیت آمیز خود بسیاری از گونه ها را حفظ کرده، از جمله این گونه ها که برای بازدیدکنندگان تور کوالالامپور متفاوت و جذاب می باشند، شترمرغ استرالیایی، طوطی خاکستری آفریقایی، لک لک های نوک زرد، قرقاول نقره ای، طوطی کوچک دم دراز، لک لک های شیری، طوطی قرمز استرالیایی، قرقاول آبی هندی، بلبل کاکل دار، طاووس مالایی و طوطی اکلکتوس هستند.

در پارک پرندگان کوالالامپور می توانید انواع نمایش پرنده ها، جلسات تغذیه عقاب ها و سایر پرندگان را در ساعات خاصی ببینید. از جاذبه های محبوب این پارک می توان به پرندگان عاشق، سرزمین برهمی (نوعی پرنده مالزیایی)، برکه فلامینگو، دنیای طوطی ها،  hornbill(نوعی طوطی) شاخ دار، پرندگان شرقی و پرندگان دریایی اشاره کرد. در باغ پرندگان کوالالامپور بسیاری از پرندگان به انسان ها عادت کرده اند و برخی از دست بازدیدکنندگان غذا می خورند؛ با این حال باید توجه داشته باشید که فقط به آنها غذای مناسبی که در غرفه فروش است، بدهید. پارک پرنده محبوب عکاسانیست که علاقه دارند از پرندگان در حال پرواز تصویر خوبی داشته باشند، اما در اینجا پرندگان آنقدر نزدیک هستند که گردشگران تور کوالالامپور می توانند تنها با یک دوربین معمولی یا تلفن همراه خود عکس های خوبی بگیرند.

هزینه ورودی : بزرگسالان 63 رینگت و کودکان (3-11 سال) 42 رینگت

ساعات کاری : 9 صبح تا 6 عصر

شماره تماس اطلاعات : 0060322721010

وب سایت : www.klbirdpark.com/home


نکاتی در بازدید از باغ پرندگان کوالالامپور

1-    بعضی از پرندگان ممکن است دارای پنجه های تیز باشند و یا برخی دیگر بدون صبر می توانند به شما آسیب برسانند. به آنها احترام بگذارید و به هیچ وجه لمس شان نکنید، مزاحم شان نشوید، اشیاء را به سمتشان نگرفته یا پرتاب نکنید و فریاد نزنید.

2-    رژیم غذایی پرندگان در این پارک به شدت کنترل می شود؛ دادن اشتباه انواع خوراکی به آنها ممکن است باعث ایجاد مشکلات سلامتی برایشان شود. از بازدیدکنندگان تور مالزی خواسته می شود بدون نظارت توسط پرسنل مجاز شخصا سعی در تغذیه پرندگان نکنید.

3-    همه چیز در پارک متعلق به پارک پرنده کوالالامپور است؛ لطفاً گلها را نچینید، پرهای پرندگان را جمع نکنید، گیاهان را آزار ندهید یا پرندگان را به خصوص با کشیدن پرهای آنها اذیت نکنید.

4-    یک کافه و رستوران به سبک روستایی مالزیایی نیز در بخش Hornbill وجود دارد که با تمام امکانات مدرن و مجهز یک وعده غذایی ایده آل را به گردشگران تور کوالالامپور می بخشد.

5-    امکان برگزاری جشن های تولد، تورهای مدرسه، پکیج های همایش و برنامه عکس های ازدواج در باغ پرندگان کوالالامپور وجود دارد، بهتر است برای جلوگیری از شلوغی از قبل هماهنگ کنید.

6-    مسیر برخی از قسمت های پارک به خصوص بعد از بارندگی می تواند لغزنده باشد؛ لطفاً در هنگام پیاده روی در پارک مراقب باشید و توصیه می شود هنگام برنامه ریزی برای بازدید از پارک، کفش مناسب بپوشید.

7-    زمین های بازی در باغ دریاچه کوالالامپور شامل ایستگاه های ورزشی و قایقرانی نیز برای تفریح کودکان و خانواده هایی که با تور کوالالامپور همراه شدند وجود دارد.


برکه فلامینگوها در باغ پرندگان کوالالامپور


دسترسی به باغ پرندگان در تور کوالالامپور

پارک پرندگان کوالالامپور درون باغ های دریاچه Perdana قرار گرفته و تنها با پیاده روی کوتاهی از محله چینی ها قابل دسترسی می باشد. دسترسی به پارک پرندگان توسط حمل و نقل عمومی به چند روش انجام می شود؛ 1- توسط اتوبوس های سریع شماره B115 از Kotaraya به Jalan Parlimen بروید. 2- با قطار مسافربری KTM در ایستگاه راه آهن قدیمی KTM درنزدیکی مسجد ملی پیاده شوید. 3- با استفاده از سرویس های اتوبوس Decker در تور کوالالامپور نیز به راحتی به ایستگاهی در نزدیکی ورودی اصلی باغ پرندگان خواهید رسید. 4- برای استفاده از تاکسی های عمومی بهتر است از تاکسی هایی استفاده کنید که از سیستم کوپن یا تاکسی متر استفاده می کنند.

در صورتی که از اتومبیل های اجاره ای استفاده می کنید می توانید از Jalan Bangsar به سمت ایستگاه راه آهن KTM رفته و به سمت مسجد نگارا برانید. همچنین از Jalan Mahameru به چپ در Jalan Parlimen رفته و پس از چراغ راهنمایی در سمت راست به سمت باغ دریاچه کوالالامپور بروید.

گردشگرانی که قصد بازدید از باغ پرندگان در تور کوالالامپور را دارند، می توانند علاوه بر این پارک زیبا به بازدید از سایر جاذبه های کوالالامپور که در نزدیکی این مجموعه قرار دارند نیز بروند که شامل پارک پروانه ها، مسجد نگارا، مسجد ملی مالزی و درفاصله ای کمیدورترمیدان مردکا و بازار مرکزی می باشند.

آدرس : 920Jalan Cenderawasih, Taman Tasik Perdana 50480, Kuala Lumpur