ساحل جیمباران بالی

ساحل جیمباران بالی (Jimbaran Beach Bali) و خلیج جیمباران بالی (Jimbaran Bay Bali) معروف، یکی از جاذبه‌های گردشگری تور بالی است که هرساله گردشگران زیادی راه به خود جلب می‌کند و بازدید از آن به مسافران تور بالی توصیه می‌شود. ساحل جیمباران بالی در بخش سواحل جنوب غربی باریکه‌ای که بالی را به شبه‌جزیره بوکیت (Bukit) متصل می‌کند، قرار دارد. ساحل و خلیج جیمباران بالی با وسعت نسبتاً کوچکتی که دارند، محیط آرامش‌بخش و راحتی را برای مسافران تور بالی به ارمغان می‌آورند.



ساحل جیمباران در تور بالی    ساحل جیمباران در تور بالی



جیمباران بالی در جنوب فرودگاه بالی و شهر کوتا (Kuta) قرار دارد. این ساحل در گذشته تنها یک روستای ماهیگیری کوچک در جنوب بالی بوده و بازار متوسطی داشت. اما از دهه 1980 به بعد شرایط تغییر پیدا کرد و منطقه جیمباران بالی میزبان هتل‌های پنج ستاره و رستوران‌های درجه‌یک شد. هزینه هتل‌ها و رستوران‌های ساحل جیمباران بالی ارزان‌قیمت نبوده و ویلاهای بزرگی برای اجاره در سرتاسر این جزیره وجود دارند. این ساحل میان گردشگران و مسافران تور بالی که نگران بودجه خود نیستند، بسیار مطلوب بوده و به آن لقب «بورلی هیلز بالی» (Beverly Hills of Bali) یا «منطقه میلیونرها» (Millionaire's Row) داده‌اند.



ساحل جیمباران در تور بالی    ساحل جیمباران در تور بالی



ساحل جیمباران بالی داری شن‌های سفید لذت‌بخشی بوده و از امنیت بالایی برای شنا برخوردار است. رستوران‌های غذاهای دریایی ساحل جیمباران بالی در هنگام غروب خورشید که منظره‌ی بی‌نظیری را پدید می‌آورد، جزو یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب شده و میان مسافران تور بالی نیز بسیار محبوب می‌باشند.

پس از گذشت چندین سال از بین‌المللی شدن ساحل جیمباران بالی، سنت‌های قدیمی، مخصوصاً مراسم‌های مذهبی از ساکنان این منطقه دیده می‌شود. معبدی که در روبروی بازار جیمباران قرار گرفته، محل اصلی برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های مذهبی است و مسافرانی که از تور بالی استفاده می‌کنند، می‌توانند از نزدیک شاهد این مراسم‌های سنتی باشند. 

در سفر با تور اندونزی از جاذبه های گردشگری بالی دیدن کنید.