سردترین روستای جهان در روسیه

با خواندن این خبر لرزه بر اندامتان می‌افتد و سرمای واقعی را تجربه می‌کنید.

روسیه که در قسمت شمالی کره زمین قرار دارد و مناطقی از آن مانند سیبری در نزدیکی قطب شمال است، با این تعاریف یخبندان‌ترین جای جهان را در این کشور باید جستجو کرد. روستای اویمیاکون جز سیبری می‌باشد، سردترین روستای جهان است که قدمت آن به سال ۱۹۲۰ می‌رسد و بعد از جنگ جهانی دوم که جزو مناطق مهم در جنگ روس ها با ژاپن به‌حساب می‌آمد، سربازان شوروی زیادی در این روستا ساکن شدند و کلا ۵۰۰ نفر در این دهکده کوچک زندگی می‌کنند.


امروز مردمانی که در روستای اویمیاکون روزگار خود را سپری می‌کنند باوجوداینکه در این منطقه گیاهی رشد نمی‌کند آن‌ها مجبورند از گوشت گوزن، خرگوش، اسب و ماهی که خودشان پرورش می‌دهند تغذیه کنند.

تابه‌حال مشکل سوءتغذیه نداشته‌اند همچنین به دلیل مقاوم بودن تجهیزات رفاهی و مخابراتی در روستا اثری از آن دیده نمی‌شود و مردم بومی باید نگران خشک شدن جوهر خودکار و گرفتن یخ به عینک‌هایشان نیز باشند.

افراد روستا به خاطر سرمایه زیاد هوا که به منفی ۷۱ درجه سانتی گراد هم می‌رسد اتومبیل‌هایشان را در کل روز روشن می‌گذارند زیرا اگر خاموش شود امید به روشن شدنش نیست.

شغل مردم در روستای اویمیاکون سیبری شکار و ماهیگیری است،به همین دلیل پاتوق شکارچیان شده است.


زندگی در اینجا سنتی است و مردم هنوز هم با ذغال سنگ و چوب اسباب گرم شدن خود را فراهم می‌کنند شاید شما فکر کنید مردم با شرایط سختی در اینجا سکونت دارند ولی با این نوع زندگی انس گرفته‌اند و برای مشکلاتی که سرما برایشان به وجود می‌آورده است، چاره‌ای اندیشیده‌اند.