مهمان‌نوازترین مردم دنیا را بشناسید

در دنیای امروز وسایل زیادی برای اندازه‌گیری سرعت، قدرت، وزن، قد و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد ولی تاکنون ابزاری برای اندازه‌گیری محبت و صمیمیت انسان‌ها وجود ندارد و میزان این احساس‌ها فقط از طریق برخورد آدم‌ها باهم مشخص می‌شود که با این معیار بعضی از مردم دنیا را انسان‌هایی بامحبت و مهربان می‌دانند. 

ایرلندی‌های مهربان

در ایرلند باوجوداینکه مردم با آب‌وهوای بد و مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند ولی با توجه به آمار و نوشته‌های لونلی پلنت، مردم ایرلند مهمان‌نوازترین مردم دنیا شناخته شدند و حالا با این حساب باید این نتیجه را که ایرلندی‌ها حتی از ایرانی‌ها هم مهربان‌ترند بررسی کرد.

 در ایرلند مردم شهر گالوی به خاطر طبیعت زیبا، موسیقی‌های خاص و مردم سرزنده به‌عنوان دوست‌داشتنی‌ترین مردم جهان شناخته شدند و همچنین شهر دیگری در این کشور که دوبلین نام دارد و پر از جاذبه‌های دیدنی از صدسال پیش است مردم شهر باوجود جمعیت زیاد به مهربانی شهره‌اند. در کشور ایرلند مردم بارویی باز از شما استقبال خواهند کرد و آوکلند شهری در ایرلند که حال مردم آن به خاطر امنیت و مناظر زیبای شهر همیشه خوب است.

 

استرالیا با مردمانی صمیمی

سفر به استرالیا با مردم مهمان‌نواز به‌گونه‌ای است که گردشگران آن‌قدر راحت هستند که انگار در خانه خودشان به سر می‌برند و در اینجا احساس تنهایی بی‌معنی است و مردم آن به حدی مهربان هستند که حاضرند آبمیوه خود را با شما تقسیم کنند.

سیدنی شهری در این قاره کوچک که به داشتن مردمانی کمک‌رسان معروف است و همچنین مردم شهر ملبورن به علت داشتن شهروندانی خوب یکی از سرزنده‌ترین شهرهای دنیا است.

 

کانادا با مردمانی اجتماعی

در سال ۲۰۰۸ بین ۲۰ هزار شهروند از ۵۰ کشور دنیا مطالعاتی انجام‌شده که کانادایی‌ها با شرایط سخت آب و هوایی که همیشه سرد است به‌عنوان مهمان‌نوازترین مردم جهان معرفی شدند، جای تعجب دارد که انسان‌هایی که در آب‌وهوای بسیار سرد زندگی می‌کند تا این حد اجتماعی و مهربان باشند.

 

ایرانی‌های خونگرم

مهمان‌نوازی مردم ایران همیشه بر سر زبان‌ها بوده است مسافران زیادی با کلی خاطره خوب از ایران به کشور خود بازگشتند. که تا یکی از روزنامه‌نگاران غربی بعد از سفر خود درباره ایران این‌چنین می‌نویسد مردم ایران مهمان‌نوازترین مردم روی زمین هستند که این خبر نظر خیلی‌ها را راجع به ایران عوض کرد، آن‌ها با لبخند و صمیمیت پذیرایی مهمانان خود هستند.

گرجستان با مردم شاد

با توجه به آمار گفته‌شده گرجستان ازلحاظ مهمان‌نوازی در رتبه پنجم قرار دارد سفر به این کشور به‌دوراز طبیعت زیبا، چشمه‌های آب منطقه و بناهای تاریخی ایران به دلیل مردم مهمان‌نواز قطعاً به‌یادماندنی خواهد شد. شاید در سال‌های اخیر فعالیت سیاستمداران باعث شده ازنظر جهان به این کشور خوب نباشد ولی رفتار مردم گرجستان را نباید با دولتمردان آن‌یکی دانست.