10 واقعیت ناگفته از روسیه

روسیه که به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور در جهان مطرح است در سال گردشگران بسیاری با تور به آن سفر می‌کنند و از بناهای فوق‌العاده زیبای آن‌که هنر بهترین معمارهای دنیا را به نمایش جهانیان گذاشته است، دیدن می‌کنند. شهرت طبیعت بکر و کوهستان‌های باشکوهش کم از ساختمان‌های بلند  و معروف روسیه ندارد و در این کشور پهناور جایی دیدنی‌تر از موزه‌هایش سراغ ندارم. حتماً شما هم تا همین حد از روسیه و جاذبه‌های دیدنی روسیه می‌دانستید ولی ما در ادامه متن پرده از واقعیت‌هایی برمی‌داریم که تاکنون به گوشتان نخورده است.

هتل آستوریا محل اقامت هیتلر

تاریخ که در مورد فتح این سرزمین توسط هیتلر می‌گوید گفته‌شده است که بعد از پیروزی خود جشن بزرگی در این هتل برگزار کرد.

 

۷۰ گربه در موزه

از بزرگ‌ترین موزه سن‌پترزبورگ آرمیتاژ دیدن کنید. در اینجا که از سال ۱۷۴۵ تاکنون طبق قانونی که توسط دختر پیتر کبیر به تصویب رسیده است، تعداد هفتاد گربه در این موزه برای حفاظت گنجینه‌ها از جانوران جونده نگهداری می‌شود. از جذاب‌ترین بخش‌های موزه آرمیتاژ راهروی ۱۴ مایلی از سنگ مرمر آن است که همه را به شگفت می‌آورد.

درخت قفل

در مسکو پارکی وجود دارد که عشاق برای این‌که عشقشان ابدی باشد بر روی درختان کنار رودخانه قفل‌هایی که نامشان بر روی آن‌ها حک‌شده است را بر روی شاخه‌های فلزی درخت می‌زنند و کلید را در رودخانه می‌اندازند.

روز سوبوتنیک

در روسیه روزی را مشخص کردند که مردم به‌صورت داوطلبانه خیابان‌های شهر را جارو و تمیز می‌کنند.

قندیل‌های کشنده

در زمستان از خانه‌های شهری روسیه قندیل آویزان می‌شود که آن‌قدر بزرگ هستند که اگر بر روی شخصی که از پیاده‌رو رد می‌شود بیفتد باعث مرگش می‌شود.

مجسمه خوش‌شانسی

در مترو شهر مسکو مجسمه‌ی یکی از جنس برنز وجود دارد که مردم معتقدند اگر به بینی براق این مجسمه دست بزنند برایشان خوش‌شانسی می‌آورد. مشابه همین در سن‌پترزبورگ در کنار پلی که از نزدیکی قلعه پبترپل قرار دارد، مجسمه خرگوشی دیده می‌شود با سکه زدن به آن برای خودتان شانس جمع می‌کنید.

 

قوانین تعداد گل

مردم با توجه به مراسمی که می‌روند تعداد گلی که برای میزبان می‌برند متفاوت است، مثلاً در میهمانی تعداد گل باید فرد باشد.

طول عمر در روسیه

با توجه به آمار تعداد زنان از مردان در روسیه ۱۱ میلیون بیشتر است و میانگین عمر مردان ۶۳ سال و میانگین عمر زنان ۷۵ سال است.

کرایه آمبولانس

ترافیک شهر مسکو به‌قدری سنگین است که افراد موفق جامعه برای فرار از شلوغی ترافیک آمبولانس کرایه می‌کنند.

رستوران دوقلوها

رستوران معروفی در شهر مسکو همه کارکنانش دوقلو هستند که این موضوع برای گردشگران بسیار جذاب است.