ورود گردشگران به جزایر تایلند ممنوع شد

تایلند یکی از پر رفت آمد ترین کشورهای آسیا است و درواقع یک‌قطب گردشگری بسیار قوی در این قاره به‌حساب می‌آید، به دلایل مشکلات زیست‌محیطی ورود مسافران خارجی و داخلی به بعضی از جزایر پوکت ممنوع شده است. این ممنوعیت برای حفاظت از طبیعت این جزیره صورت می گیرد که ورود به جزیره کوه تاچایی که از جزایر تفریحی و محبوب و از نظر گردشگری است نیز ممنوع شده است. این جزیره که در دریای آندامان واقع شده است برای جلوگیری از تأثیرات منفی بر محیط ‌زیست به مدت نامشخص تعطیل‌شده است.

به دنبال این رویداد رستوران‌ها و فروشگاه‌های منطقه نیز بسته‌شده است و نیمکت‌های کنار ساحل هم برچیده شدند. شاید با شنیدن خبر ممنوعیت ورود به جزایر تفریحی تایلند سفر به این کشور دیگر برایتان جذاب نباشد.

مسئولین علت به وجود آمدن مسائل محیط زیستی مانند تضعیف و تشدید روند تخریب صخره‌ها را حضور بیش‌ازحد گردشگران در این منطقه می‌دانند که هر چه تعداد افراد در این جزایر بیشتر شود فعالیت‌های مانند غواصی و رفت‌وآمد قایق‌ها باعث گرم شدن آب و در نتیجه به آسیب‌پذیری بیشتر محیط کمک می کند.

از رفتارهای دیگری که از طرف گردشگران رخ می‌دهد که باعث آسیب به محیط‌زیست می‌شود راه رفتن بر روی صخره‌ها و گرفتن حیوانات دریایی که باعث زیان‌های غیرقابل‌جبران می‌شود.

به گفته مسئولین محیط‌ زیست این کشور، تا آخر امسال دست‌کم ۱۰ منطقه تفریحی مناسب با غواصی در تایلند است تعطیل خواهد شد. ورود به جزایر تایلند در پارک معروف سیملان نیز از ۱۵ دسامبر تا اطلاع ثانوی ممنوع شده این جزیره که ازلحاظ آب و هوایی بسیار مناسب و با سواحل شنی زیبا و صخره‌های مرجانی گردشگران بسیاری را در خود جای می‌داد ، در حال حاضر دیگر مجاز به ورود مسافر نیست. این اتفاقات باعث رکود اقتصاد گردشگری تایلند خواهد شد. این تعطیلی ها تا زمانی طول می کشد که کارشناسان بتوانند با مطالعات علمی، چاره ای برای این مشکلات بیابند.