قایق‌های معلق در هوا

در کشور فرانسه در قرن بیست میلادی روستای کوچکی در کنار دریا وجود داشت که جمعیت 3000 نفری را در خود جای‌داده بود که بیشتر مردمان روستا به شغل ماهی گیری مشغول بودند و بندر خشک روستا همیشه پر از قایق بود که ماهیگیران برای اینکه قایق‌ها را به درون آب بیندازند و خرج زندگی خود را از دل دریا بیرون کشند، مجبور بودند قایق‌ها را بر روی تخته تا دریا سر بدهند.

جذابیت ین روستا برای گردشگرانی که به فرانسه می‌روند، قایق‌های برعکس شده قدیمی است که به قایق‌های معلق در هوا نیز معروف‌اند و امروزه به‌عنوان یک اقامتگاه متفاوت مورداستفاده قرار می‌گیرد، گذراندن یک‌شب سرد در بندرگاه و شنیدن صدای هولناک دریا به حتم خاطره آفرین خواهد شد.

زندگی در قایقی که در بستر خشکی آرمیده عجیب به نظر نمی‌رسد ولی زندگی کردن در خانه‌های قایقی وارونه که حتی در رمان دیوید کاپرفیلد اثر نویسنده معروف چارلز دیکنز، یکی از شخصیت‌های داستان در چنین خانه‌ای زندگی می‌کرد، هرچند در تصویرسازی‌های کتاب قایق به‌صورت برعکس نشان داده نشده است. خانه‌های قایقی دارای در ورودی و پنجره هستند ولی فضای درون آن‌ها تاریک است.

در طی اتفاقات جنگ جهانی دوم خانه‌های قایقی معلق تخریب شدند و بعد از 60 سال مردم روستا برای احیای روستای خود در سال 1990 تلاش کردند و قایق‌ها را دوباره ساختند و برای داخل آن نیز تجهیزات و امکانات بیشتری در نظر گرفتند. اگر شما جز گردشگران ماجراجو هستید، اقامت در این قایق‌ها که اجاره آن از 300 یورو شروع می‌شود، یک فرصت بی‌نظیر است.