فستیوال آب تایلند

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین جشن‌های سنتی تایلند جشن آب تایلند است که 13 تا 15 آوریل هرسال برگزار می‌گردد و برای گردشگران تجربه لذت بردن از فرهنگ تایلندی است، قدمت این مراسم به سال 1940 می‌رسد. شاید این جشن ازاین‌جهت لذت‌بخش است که در گرم‌ترین ماه سال در تایلند برپا می‌شود و از جهت سرگرم‌کننده است که در حین جالب بودن هیجان‌انگیز نیز است. در بین شرکت‌کنندگان در جشن نوعی جنگ دوستانه رخ می‌دهد که به همین دلیل تمام مغازه‌ها و رستوران‌ها کار را تعطیل می‌کنند.

سونگکران به چه معناست؟

یکی از مراسمی که در این ایام جشن برگزار می‌گردد سونگکران است که اقوام  خانواده‌ها از هم بازدید می‌کنند و بعضی‌ها خانه‌تکانی نیز می‌کنند و افراد جوان آبی خوشبو را بر روی دست سالمندان می‌ریزند و از آن‌ها می‌خواهند که برای خوشبختی‌شان در زندگی دعا کنند و همچنین آیین مذهبی مانند ریختن آب معطر بر روی مجسمه‌هایی بودائی نیز انجام می‌شود.

آب در این جشن نماد چیست؟

 رسم و آداب رسمی این مراسم ریختن یک کاسه آب بر روی نزدیکان و افراد خانواده است به این دلیل که همه‌ی بدشانسی‌های سال گذشته شسته شود و سال جدید را با انرژی آغاز کنند ولی در جشن آب سال‌های اخیر در تایلند می‌بینیم که کاسه جای خود را به سطل و شلنگ و حتی تفنگ آبپاش داده است و این جشن را با هیجان ادغام کرده‌اند . از دیگر سنت‌های این جشن بازدید از معابد است که می‌توان معبد وات آرون و وات پو را نام برد.

منطقه سیلوم بانکوک

محل تجمع بیشتر افراد برای شرکت در جشن آب تایلند منطقه سیلوم بانکوک است که سطح خیابان  پت پونگ  پر از جوانان تایلند که در زیر گرمای شدید آفتاب با هر چیزی به هم آب می‌پاشند.