ورود ایرانی ها به آمریکا ممنوع شد

ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به تازگی کلید ورود به کاخ سفید را در دست گرفته است در اولین تصمیمات خود در جمعه گذشته، صدور ویزا و ورود شهروندانی از کشورهای سودان، سوریه، لیبی، یمن، سومالی، عراق و ایران که جز کشورهای مسلمان در خاورمیانه هستند را به خاک آمریکا به مدت سه ماه ممنوع اعلام کرد که طبق قرار دارد این زمان قابل تمدید است. 

جالب است که در پروازهای قطر و امارات، مسافران ایرانی حتی آنهایی که علاوه بر پاسپورت، گرین کارت داشتند نتوانستند با هواپیما به آمریکا بروند که همزمان در فرودگاه یمن تعدادی از شهروندان عراق و یمن نتوانستند برای پرواز به نیویورک وارد هواپیما شوند. در بعضی از منابع خبری گفته شده است که در اولین روز اجرای این دستور، پناهجویان در فرودگاه های آمریکا بازداشت شدند و حتی در سفارتخانه های آمریکا برای هیچ ایرانی حق صدور ویزا وجود ندارد.

در این جریانات کسانی که جز افراد سیاسی هستند و گذرنامه دیپلمات دارند، بلامانع هستند و این دستور ممنوعیت ورود به آمریکا برای ایرانی‌ها برای کسانی که دارای ویزاهای مهاجرت، تحصیلی و مواردی مانند پیوستن به خانواده و یا دیدار با آن‌ها و قصد و هدف‌های مختلف را شامل می‌شود، اجرا می‌گردد. خبرگزاری فرانسه وجود یک‌میلیون بیشتر ایرانی مقیم در آمریکا را تخمین زده است که باوجوداین مصوبه، خانواده های زیادی در این کشور نگران آینده خود هستند.