10 جاذبه گردشگری برتر در چیانگ مای

یکی از شهرهای تاریخی  و توریستی در تایلند، چیانگ مای است که هنوز هم مقدار زیادی از بیابان بکر و مناظر زرق‌وبرق دار در آن به چشم می‌خورد و گردشگرانی که در سفر به چیانگ مای که با تور تایلند سفر می‌کنند می‌توانند شاهد جاذبه های گردشگری چیانگ مای مانند معابد باورنکردنی باستان، فیل در حیات‌وحش، آشپزی محلی، بازار شب شلوغ، چشم‌انداز طبیعی فوق‌العاده و ... که در ادامه بیشتر خواهیم گفت.

معبد وات اومانگ

یکی از جالب‌ترین معابدی که در تایلند در چیانگ مای خواهید دید، معبد وات اومانگ است که 700 سال قدمت دارد و شکل معماری پیچیده  آن به دلیل گنبد بزرگ و مارپیچ‌هایی مثل تونل و همچنین نقاشی‌های داخل معبد که به قرن 13 می‌رسد، مجسمه‌های باستانی بودا و آثار و کتاب‌های مقدس تاریخی توجه خیلی از افراد را جلب کرده است. در اینجا راهبانی زندگی می‌کنند که به لاک‌پشت‌ها، ماهی‌ها و گوزن‌های وحشی در اطراف این معبد که به جنگل راه دارد، غذا می‌دهند.

 

وات پان تائو

یکی دیگر از معابد در چیانگ مای معبد وات پان تائو است که قدمتش به قرن 14 می‌رسد و در اینجا شاهد راهبانی بالباس‌هایی به رنگ  زعفران  که در عصر سرودهایی را به‌صورت هماهنگ می‌خوانند را می‌بینید. در ساخت این معبد بیشتر از چوب ساج با پانل‌های زرق‌وبرق دار استفاده شده است و در این مکان خانواده سلطنتی زمانی زندگی می‌کردند. در پشت یک برکه و یک مجسمه بودا در زیر یک درخت وجود دارد و پرچم نارنجی روشن و رنگ‌های جسورانه از لباس راهب در اینجا تنها درخواست تجدیدنظر بصری از این معبد قابل‌توجه را تشدید کند.

 

رویال پارک راجا پروک

راجا پروک نام گل ملی در تایلند است که دارای شکوفه‌های کوچک اما پر جنب‌وجوش زرد و به‌عنوان درخت دوش طلایی نیز شناخته‌شده است. در این پارک شما می‌توانید در یک فضای عمومی که در آن مجموعه بسیار زیبا از باغ‌ها و برکه فوق‌العاده را ببینید و در سراسر پارک مکان‌های محبوبی برای قدم زدن و حتی پیک‌نیک در هوا آفتابی را فراهم می‌سازد.

 

بازار Talat Warorot

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای در تمام چیانگ مای که ترکیب منحصر به فرد از فروشندگان با غرفه های محصولاتی مانند ابزار ماهیگیری، کیسه‌های از برگ‌های چای خشک‌شده و سوسیس تند تایلندی است و همچنین در مسیر بازار فروشندگان با چرخ‌دستی چهارچرخ محصولاتی را برای فروش ارائه می‌کنند.

 

معبد پرا سینگ

معبد پرا سینگ یکی از بهترین معابد چیانگ مای شناخته شده است. در داخل معبد معروف‌ترین جاذبه‌های تایلند مانند مجسمه نمادین از بودا که افسانه‌ها می‌گویند که این مجسمه خود را از سریلانکا به چیانگ مای آورده است. قدمت این معبد به قرن 14 زمانی که توسط پادشاه زمان به‌عنوان آرامگاه پدرش ساخته شده است. این معبد همچنین دارای نقاشی‌های دیواری فوق‌العاده دقیق، که بسیاری از صحنه‌هایی از تاریخ تایلند را به تصویر کشیده است. راهبان بودائی هنوز هم در این معبد زندگی می‌کنند.

 

پارک فیل در چیانگ مای

یکی از دلایل شهرت شهر چیانگ مای در بین گردشگران آن فیل‌ها هستند و برای دوستداران حیوانات، یک جذبه بی‌نظیر به نام پارک طبیعی فیل در این شهر کوچک وجود دارد. این پارک یک پناهگاه برای فیل‌ها به‌حساب می‌آید. و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک غذا خوردن، شستشو و بازی فیل‌ها را در یک زیستگاه وحشی تماشای می‌کنند.

 

معبد وات چدی لوآنگ

شاید این معبد مانند خیلی از معابد تایلند باشکوه به نظر نیاید ولی یک توقف تاریخی است که به قرن 15 با معماری به سبک سنتی لانا ساخته شده است. این معبد بزرگ‌ترین ساختار در چیانگ مای بود، اما به دلیل طوفان و آتش‌سوزی آسیب‌های زیادی در طول زمان بر آن وارد شده است. با وجود تخریب هایش در طول 30 سال مورد بازسازی قرار گرفت و توجه خیلی از گردشگران را به دلیل  وجود مجسمه بودا و تماشای آیین های روزانه توسط راهبان فقط در خارج از ساختار معبد انجام می شود، به خود جلب کرده است.

 

کلاس آشپزی تایلندی

یکی از سرگرمی های محبوب‌ترین برای مسافران در چیانگ مای شرکت در کلاس‌های آشپزی تایلندی است. مؤسساتی در داخل این شهرستان که در آن امکان یادگیری طبخ سنتی، غذاهای اصیل محلی تایلندی برای شما وجود دارد. یکی از گزینه‌های تعالی‌بخش‌ترین برای پخت‌وپز، مکان برگزاری کلاس‌ها که در یک‌خانه و خرید مواد تازه از بازار محلی است.

 

بازار شبانه چیانگ مای

بازارهای فوق‌العاده در چیانگ مای وجود دارد، اما بازار شب معروف‌ترین آن‌هاست. جای تعجب نیست، که این بازار نیز یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب در این شهر است. هر شب تا نیمه‌شب، بازار شب با مردم محلی و گردشگران که در مسیرها در رفت‌وآمد است شلوغ شده است. بسیاری از فروشندگان در این بازار می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و جای خوبی برای چانه‌زنی است.

 

معبد وات پرا تات دوی سوتپ

معبد وات پرا تات دوی سوتپ در چیانگ مای مانند یک معبد قابل‌توجه، و یکی جاذبه‌های پر بازدید در این شهر است که معبد در کوه مشرف به شهرستان چیانگ مای، که بهترین نقطه در کل منطقه پیدا شده است قرار گرفته است. گنبد معبد با روکش طلا از نمایی در ارتفاعات چشم انداز زیبایی را به تصویر کشیده است. شما با صعود بیش از 300 پله  به معبد می‌رسید.

منبع: touropia