با جشن هولی در هند دنیا را رنگی ببینید

هندوستان سرزمینی با مردمانی عاشق است، مردمانی که به دنبال بهانه ای هستند که بهترین روزهای عمر خود را جشن بگیرند و به رقص و پایکوبی در کنار هم لحظه هایی بی نظیر را بسازند. یکی از جشن های سنتی در هند که مردم به بهترین شکل ممکن از آن استقبال می کنند، جشنواره رنگ یا جشن هولی است که در پایان زمستان در ماه مارس زمانی که زمستان به پایان می رسد و ماه در شب به طور کامل نمایان می شودف مردم آمدن بهار را جشن می گیرند.

این روز در تقویم هندی ها تعطیل رسمی می باشد، مراسم جشن رنگ ها به این صورت است که یا توجه به رسم و رسوم قدیمی و کهن مردم با پاشیدن آب و رنگ دانه های مخصوص به هم دیگر پایان این فصل سرد و شروع بهار با رنگ های شاد و مختلف را جشن می گیرند. هولی از سنت هایی شاد و پرطرفدار در بین هندی ها می باشد که در آن فرقی نمی کند که چه سنی داشته باشی، مرد باشی زن باشی یا کودک، غنی باشی یا فقیر، همه و همه در این جشن با موسیقی های شاد با رقص خوشحالی خود را نشان می دهند. جشن رنگ ها از پیامد هایی که با خود دارد، هولی سست شدن ساختارهای تشریفاتی و کاهش سختی‌های هنجارهای اجتماعی می باشد و در این روز از سال برای همه فقط شادی و هیجان است که مهم می باشد.

این جشن را مردم هندو در هندوستان، پاکستان، نپال و کشورهای مجاور هند برگزار می کنند و بهترین وبزرگترین جشن هولی در منطقه ی براج که با کریشنا خدای هندوان در رابطه است برگزار می گردد و براسانا، ویرینداوان، ماتورا و نانداگوان از مکان های معروف دیگری است که این جشنواره رنگ در آن ها هم برگزار می گردد.