بهترین مراکز خرید دبی

شهر دبی، با آمیختن آداب سنتی اسلامی و شیوه زندگی مدرن به یکی از مهمترین مقاصد توریستی جهان تبدیل شده است. جاذبه های گردشگری دبی نه تنها سواحل زیبا و آثار تاریخی اش هستند، بلکه شامل گزینه های خرید بیشمار نیر میشود. اگر قرار به انتخاب یک شهر در جهان باشد که دارای مراکز خرید لوکس و فراوانی است، آن شهر دبی خواهد بود ؛ نه تنها برندهای جهانی به این پایتخت خرید و فروش سرازیر می شوند، بلکه گردشگران تور دبی از سراسر خاورمیانه و جهان به این شهر می آیند تا علاوه بر یک خرید عالی از جذابیت و تفریحات مراکز خرید دبی نیز استفاده کنند. در دبی علاوه بر مراکز خرید بسیار لوکس و مدرن، بازار های کوچک و بزرگ سنتی به نام Souk نیز وجود دارد که لوازم تزئینی، سوغاتی، لباس و صنایع دستی سنتی را عرضه میکنند.

یکی از عوامل جانبی اثرگذار بر افزایش تعداد مراکز خرید دبی این است که شهر در بیشتر طول سال بطور غیرقابل تحملی گرم است و از آنجا که مراکز خرید دبی، بسیار بزرگ و فضاهای آنها تحت کنترل کولرها و تهویه های هوا هستند، ساکنان و گردشگران تور دبی از آنها به عنوان مراکز اجتماعی واقعی و میدان های عمومی ساکنان استفاده میکنند. در طول تابستان طولانی دبی، که از اواسط ماه آوریل تا اکتبر گسترش می یابد، با توجه به درجه حرارت، بیش از چند دقیقه ایستادن در هوای آزاد غیر قابل تحمل است. دمای هوا به طور منظم در حدود 40 درجه سانتیگراد تا 48 درجه سانتیگراد به همراه رطوبت زیاد تغییر میکند. گرما تنها دلیل تعداد زیاد پاساژهای دبی نیست، این شهر قصد دارد تا سال 2025، محبوب ترین مقصد توریستی جهان باشد؛ چرا که به دنبال آن، توسعه اقتصادی که به نفت وابسته نباشد بوجود می آید. این شهر هفتمین شهر پر بازدید در جهان می باشد که 16 میلیون بازدید کننده در سال گذشته داشته است.

مراکز خرید متعدد دبی، نیازهای هر نوع مصرف کننده ای را تامین می کند؛ خودرو، لباس، جواهرات، لوازم الکترونیک، مبلمان، تجهیزات ورزشی، سینما و رستوران های بسیار زیاد و لوکس در زیر یک سقف یافت می شود. از بهترین مراکز خرید دبی می توان موارد زیر را نام برد:


1.      دبی مال Dubai Mall


دبی مال مرکز خرید دبی


مرکز خرید دبی ، با حدود 351هزار متر مربع مساحت(مساحت قابل اجاره) ، به عنوان دومین مرکز خرید بزرگ جهان انتخاب شده است. این مرکز خرید در خیابان مرکز مالی و در نزدیکی برج خلیفه واقع شده که در سال 2008 افتتاح شد. یکی از بهترین مراکز خرید در دبی که بیش از 1200 فروشگاه لوکس دارد؛ و از مهمترین فروشگاههای این مرکز خرید Bloomingdale’s, Galeries Lafayette, Kinokuniya, Charlotte Tilbury, Apple Store, Magnolia Bakery, Katsuya هستند.


آکواریوم دبی مال


 دبی مال علاوه بر فروشگاه های متعددش باغ وحش زیر آب، زمین یخی(در حد استاندارد المپیک)، واقعیت مجازی VR Park، 22 سالن سینما، پارک بازی Kidzania ، آب نمای بینظیر دبی و حدود 200 رستوران دارد. آکواریوم دبی که جزء 10 آکواریوم بزرگ دنیاست با 33000 گونه آبزی، در این مرکز خرید قرار دارد و با یک تونل 270 درجه ای تجربه ای همه جانبه از کشف دریای عمیق میدهد. برای راحتی گردشگران تور دبی ، هتل های 5 ستاره ای در مجاورت مرکز خرید دبی مال وجود دارد که مهمترین آنها : The Address Hotel،  The Palace،  Vida، Manzil و  Armaniهستند.


ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 10صبح تا 10شب. پنجشنبه و جمعه 10صبح تا 11.30شب

وب سایت: www.thedubaimall.com

تلفن: 0097143627500

آدرس: Financial Centre Road - Downtown Dubai


2.      امارات مال Mall of the Emirates


امارات مال مرکز خرید دبی


مرکز خرید امارات تنها محل خرید و فروش نیست! مرکز خرید امارات اولین مرکز خرید تفریحی در جهان بود که در سال 2005 با مساحت 255هزار متر مربع افتتاح شد. مرکز خرید امارات بعد از بازسازی بزرگ در سال 2015، بیش از 700 فروشگاه برتر مد، سبک زندگی، ورزش، الکترونیک، دکور خانه و غیره را در خود جای داده که مهمترین آنهاHarvey Nichols, Apple Store, Borders, Tanagra, Dean & Deluca, Texas de Brazil, the Cheesecake Factory هستند.


پیست اسکی دبی مرکز خرید امارات مال


از امکانات تفریحی این مرکز خرید، زمین بازی جادویی سیارات کودکان ، مرکز هنری و تئاتر، سینمای چند منظوره و شگفت انگیز ترین تفریحگاه اسکی است. این پیست اسکی که مهمترین عامل جذب گردشگر تور تابستان دبی به این مرکز خرید است، با ارتفاع 85 متر شامل 5 دامنه اسکی برای اسنوبورد و 3هزار متر مربع پارک برف با تپه ها، قله ها و غارهای یخی در داخل مجموعه امارات قرار دارد. مرکز خرید امارات در فاصله ی 3کیلومتری برج العرب قرار دارد و هرساله حدود 45میلیون گردشگر تور دبی را به خود جذب میکند. از هتل های دبی که در نزدیکی مرکز خرید امارات قرار دارند میتوان به Ibis ،  Novotel،  Kempinski ،  Sheratonو  Hiltonاشاره کرد.


ساعات کاری: یکشنبه تا چهارشنبه 10صبح تا 10شب. پنجشنبه تا شنبه 10صبح تا نیمه شب

وب سایت: www.malloftheemirates.com

تلفن: 0097144099000

آدرس: Interchange 4 on Sheikh Zayed


3.      برجمان سنتر Burjuman Centre


برجمان سنتر مرکز خرید دبی


برجمان یکی از اولین مراکز خرید دبی است که در سال 1992 توسط گروه الغریر راه اندازی شد و یک استاندارد جدید برای فروشگاههای خرده فروشی شهر ایجاد کرد. این مرکز خرید در منطقه بور در دبی واقع شده و با مساحت حدود 93هزارمتر مربع شامل مجموعه ای گسترده از فروشگاه های مد و لباس، سیاره جادویی مخصوص کودکان و سینما می باشد. از برترین فروشگاه های برجمان، Burberry، Dior، H & M، Versace ، Louis Vuitton و Next هستند.

 برجمان مانند بسیاری از مراکز تجاری در دبی، تاکید زیادی بر گزینه های تفریحی و شیوه زندگی دارد تا تعداد زیادی از گردشگران تور دبی را به خود جذب کند، بعد از یک بازسازی اساسی درسال 2011 به این مرکز خرید طیف وسیعی از فروشگاهها و سینماها اضافه شد. هتل های Burjuman Arjaan، Zabeel House MINI، Raviz Center Point Hotel و Park Regis Kris Kin از بهترین هتل های دبی هستند که در فاصله ی کمی از مرکز خرید برجمان قرار دارند.


ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 10صبح تا 10شب. پنجشنبه و جمعه 10صبح تا 11شب

وب سایت: www.burjuman.com

تلفن: 0097143520222

آدرس:Khalid Bin Al Waleed Road


4.      دبی اوت لت مال Dubai Outlet Mall


دبی اوت لت مال


در سال 2007، مرکز خرید اوت لت دبی با مساحت 70هزار متر مربع توسط گروه هولدینگ ال اهلی افتتاح شد. این مرکز خرید یکی از اولین مراکز خرید Outlet در خاورمیانه است که در آن بیش از 250 فروشگاه با 1200 برند برتر جهان قرار دارند. در این مرکز خرید برندهای مختلفی مثل Adidas، Mango، Fred Perry، Aldo و بسیاری دیگر عرضه میشوند که به طور معمول دارای 30 تا 90 درصد تخفیف هستند. از بهترین هتل های دبی که در نزدیکی این مرکز خرید قرار گرفته اند عبارتند از: Al Habtoor Polo Resort، Abidos، Radisson Blu، Spacious BR1 و Skycourts .


ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه 10صبح تا 10شب. پنجشنبه و جمعه 10صبح تا 12 شب

وب سایت: www.dubaioutletmaall.com

تلفن: 0097144234666

آدرس:Dubai Al-Ain Road (Route 66)


5.      ابن بطوطه مال IBN BATTUTA MALL


مرکز خرید ابن بطوطه دبی


بزرگترین مرکز مضمون جهان در جاده شیخ زائد واقع شده و به افتخار ابن بطوطه، کاوشگر مراکشی، طراحی و نامگذاری شده است. مرکز خرید ابن بطوطه در سال 2005 افتتاح شد و با حدود 300 فروشگاه، 120هزار متر مربع  مساحت دارد. این مرکز خرید به 6 بخش تقسیم شده است؛ این بخش ها نشان دهنده مناطق سفر شده توسط ابن بطوطه است: هند، چین، تونس، مصر، ایران و اندلس. از فروشگاههای مهم مرکز خرید ابن بطوطهDebenhams, Ginger and Lace, Lucky Brand, New Look Home Box, HomeR Us and Paris Gallery هستند.

زیبایی طراحی و معماری خود مجموعه به قدری جذاب و سرگرم کننده است که این مرکز خرید جزء جاذبه های گردشگری دبی محسوب میشود؛ علاوه بر آن، این مرکز خرید برخی از اجناس را با قیمت مقرون به صرفه تر از سایر مراکز خرید دبی عرضه میکند. همچنین مجموعه ابن بطوطه با داشتن سالن های ورزشی، ماساژ، زیبایی، سینما و بولینگ به یکی از پر طرفدارترین مراکز خرید در بین گردشگران تور ارزان دبی تبدیل شده است. هتل های خوب Mövenpick، Premier Inn، ZiQoo و Chelsea Gardens Hotel در نزدیکی مرکز خرید ابن بطوطه قرار گرفته اند.


ساعات کاری: یکشنبه تا چهارشنبه 10صبح تا 10شب. پنج شنبه تا شنبه 10صبح تا 12شب

وب سایت: www.ibnbattutamall.com

تلفن: 0097143909999

آدرس: Sheikh Zayed Road