نکات سفر با تور ایتالیا

ایتالیا که با نام رسمی جمهوری ایتالیا شناخته می شود، کشوری است که در شبه جزیره آپنن و در جنوب اروپا قرار گرفته است. کشور ایتالیا شبه جزیره ای بزرگ و با جمعیت 60 میلیون نفر ، بر روی آبهای دریای مدیترانه است. این کشور مرکز امپراطوری رم  و مهد رنسانس می باشد. همچنین ایتالیا در طول تاریخ معاصر با در بر داشتن چند مورد از بهترین میراث یونسکو شامل هنرهای زیبا و بناهای تاریخی، کشوری محبوب برای سفر بوده است. این کشور به غذاهای خوشمزه ، مد و فشن ، ماشین های لوکس اسپرت ، فرهنگ ها و گویش های متنوع و همینطور چشم اندازهای متنوع از دریاها تا رشته کوه های آلپ شهرت دارد. زبان رسمی ایتالیا ، مشابه نام این کشور ، ایتالیایی می باشد و اکثریت جمعیت در آن به همین زبان ولی با گویش های متمایز سخن می گویند.

واحد پول کشور چکمه ای اروپا ، یورو می باشد و از لحاظ زمانی 2 ساعت و نیم عقب تر از تهران است. ایتالیا یکی از اعضای سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا بوده و یکی از کشورهای توسعه یافته دنیا محسوب می شود. در این کشور دو منطقه مستقل به نام های واتیکان و سن مارینو وجود دارند که ضمن سفر با تور ایتالیا می توانید از جاذبه های آنها نیز دیدن کنید. پایتخت این کشور ، شهر رم می باشد که مرکز مذهب کاتولیک در جهان به شمار می رود. ایتالیا از سواحل مدیترانه ای سیسیل تا قله های آلپ کشوری وسیع است که آب و هوای متنوعی به نسبت منطقه ای که از آن دیدن می کنید دارد. به طور کلی این کشور دارای آب و هوای معتدل است و در نقاط مختلف می تواند تابستان هایی گرم و خشک و یا در نواحی کوهستانی زمستان هایی سرد و برفی داشته باشد.


تور ایتالیا


بیشتر گردشگران ، سفر با تور ایتالیا را در ابتدای لیست خود قرار می دهند و البته به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از سفر به این کشور، اطلاعات مفیدی که در این مطلب برای شما گردآوری شده است را مطالعه کنید. توجه به برخی مسائل و رعایت کردن نکات کلیدی در تور ایتالیا، می تواند لذت این سفر را برای شما صدچندان و خاطره انگیزتر کند. در ادامه به این نکات می پردازیم:


31 نکته کلیدی سفر با تور ایتالیا :

1-  آیا برقراری ارتباط کلامی با مردم ایتالیا اهمیت دارد؟ بله! قطعا دانستن برخی کلمه ها و جملات کاربردی ایتالیایی، کمک زیادی به آسایش شما در سفر با تور ایتالی خواهد کرد. عباراتی مثل : قیمت این چند است؟ همینجا پیاده میشم. به راست بپیچید. فلان مرکز خرید کجاست و غیره.


2-  برنامه سفر خود به ایتالیا را پیش از تاریخ شروع آن تعیین کنید و محل اقامتتان مشخص و رزرو شده باشد.


3-  در شهرهای توریستی تر ، هزینه هتل ها بالاتر از شهرهای معمولی خواهد بود. در نتیجه شما می توانید در شهرهای کوچک اطراف آنها هتل و یا اتاق بگیرید و در هزینه خود صرفه جویی کنید و فواصل شهرها می تواند نزدیک باشد.


4-  در رستوران ها معمولا مبلغی بین 1 تا 5 یورو مازاد بر مبلغ فاکتور از شما دریافت خواهد شد که به آن Coperto می گویند و در فرهنگ ما به عنوان سرویس میز قلمداد می شود. در نتیجه فکر نکنید که فروشنده ها قصد تلکه کردن شما را دارند.


5-  سفر با تور ایتالیا فرصتی است برای خوردن غذاهای خوشمزه ایتالیایی.یک نکته جالب این است که در رستوران های ایتالیایی تقاضای سس اضافه و کچاپ نکنید. زیرا این کار برای ایتالیایی ها به منزله این است که غذای آنها به اندازه کافی خوشمزه نیست و نیاز به اضافه کردن مواد دیگری دارد. درواقع در این شرایط به ایتالیایی ها بر می خورد.


6-  برای حضور در کلیساها ، چه زن و چه مرد ، می بایست لباس های پوشیده به تن داشته باشند و از پوشیدن شلوارک های کوتاه و تاپ های رکابی خودداری کنند.


7-  آیا گرما و شلوغی زیاد برایتان لذتبخش است؟ اگر پاسخ شما منفی باشد، باید تا حد امکان از سفر با تورهای تابستانی ایتالیا خودداری کنید. بسیاری از ایتالیایی ها نیز در این ماه ها کشور را ترک می کنند. تابستان فصل تعطیلی مدارس و هوای مناسب برای استفاده از سواحل است. گردشگران زیادی از تمام نقاط جهان برای سفر با تور ایتالیا به این کشور وارد می شوند. به همین دلیل قیمت ها به صورت نجومی افزایش یافته شلوغی شهر ها هر کسی را کلافه می کند.


8-  بهتر است برای سفر با تور ایتالیا ماه های بهار و پاییز را انتخاب کنید که هوا نه خیلی گرم و نه سرد است. همچنین قیمت ها نیز به نسبت فصل تابستان ارزان تر خواهد بود.


9-  ایتالیایی ها به روش مخصوص خودشان صف می بندند. درواقع هر زمان که امکانش را داشته باشند، از صف های رسمی دوری می کنند. فرقی نمی کند که شما در صف بلیت سینما باشید یا صف پرواز یا سفارش مک دونالد. اگر بدترین صندلی هواپیما را نمی خواهید بهتر است یاد بگیرید که هرچه بیشتر به سمت جلو راه پیدا کنید و این نگرش را داشته باشید که رسیدن به سر صف حق مسلم شماست!!


10-  همه چیز در ایتالیا دیرتر از حالت نرمال اتفاق می افتد. دیرتر از خواب بیدار می شوید، دیرتر نهار می خورید و دیرتر می خوابید. کسی در این کشور عجله ندارد.


11-  خوردن بستنی جلاتو را از دست ندهید.


12-  شمال و جنوب ایتالیا تفاوت های زیادی دارند. قبل از سفر به این کشور، اولویت های گردشگری خود را تعیین کرده و بر مبنای آنها مقصد خود را انتخاب کنید.


13-  ایتالیا خانه پیتزا و پنیرهای خوشمزه است. پیتزای پپرونی در این کشور تند نیست و با فلفل شیرین تهیه می شود. اگر می خواهید غذایتان تند باشد ، باید از آنها بخواهید.


14-  ایتالیا مهد فشن و مد تلقی می شود. به همین دلیل خرید اجناس فیک برندها غیرقانونی می باشد. هرچند معمولا مردم از این ماجرا بدون دردسر بیرون می آیند ولی بهتر است جانب احتیاط را رعایت کنید.


15-  این کشور رانندگان بی رحمی دارد. مخصوصا شهر رم که به ماشین های زیاد و ترافیک شدیدش بدنام است. همچنین این شهر برای عابرین پیاده خطرناک تر نیز هست. در ایتالیا زیر گرفته شدن عابرین پیاده توسط ماشین ها اتفاقی غیرمعمول نیست و علتش رانندگانی هستند که از توقف برای گذشتن عابرین پیاده سر باز می زنند. در هنگام رد شدن از خیابان، به هر دو سمت آن نگاه کنید و بعد رد شوید.البته این مسئله برای ایرانیانی که قصد سفر به ایتالیا را دارند موضوع عجیبی نیست و در کشور خودمان نیز بی احتیاطی در رانندگی سابقه طولانی دارد!


16-  توجه داشته باشید که از صندوق های مبادله ارز در فرودگاه ها اجتناب کنید و مستقیما به صرافی های درون شهر مراجعه کنید. این کار باعث می شود که از پرداختن هزینه ای گزاف در امان بمانید.


17-  پول های خود را پنهان کنید. مبالغ بالای پول خود را به مبلغ کمتر تقسیم کرده و در مکان های مختلف و دور از دسترس قرار دهید. هنوز بسیاری جاها پول نقد دریافت می کنند و بسیاری نیز کارت بانکی را در قبال مبلغی با حداقل مشخصی قبول می کنند.


18-  کفش های راحت همراه خود داشته باشید. پیاده روی در مسافت های طولانی در این کشور منتظر شماست.


19-  بدترین زمان سفر با تور ایتالیا ماه آگوست و به خصوص بعد از نیمه این ماه می باشد. زیرا تمام مردم این کشور در آن زمان به تعطیلات رفته و جاده ها به شدت شلوغ است. همچنین بسیاری از مکان ها تعطیل بوده و سواحل پر از گردشگران محلی و خارجی خواهد بود.


20-  انتظار نداشته باشید که ایتالیایی ها با شما انگلیسی صحبت کنند.


21-  بیشتر رستوران ها و مغازه ها و سوپرمارکت ها بین ساعات 1 ظهر تا 5 بعد از ظهر تعطیل می باشند.


22-  معمولا شما نمی توانید در ایتالیا از کنار خیابان تاکسی بگیرید. می بایست زنگ بزنید و یا به مراکز تاکسی رانی مراجعه کنید.


23-  در کشور ایتالیا میتوانید از دادن تیپ و انعام خودداری کنید. این کار در این کشور مرسوم نیست و گاهی ممکن است باعث ناراحتی فروشندگان و گارسون ها شود.


24-  در رفت و آمدهای خود و مخصوصا در مواقعی که باید به پرواز خود برسید، همیشه مسیر جایگزینی در ذهن داشته باشید. اعتصابات در سیستم حمل و نقل ایتالیا به کرات اتفاق می افتد و راه ها بسته می شوند. البته بهتر است که چند ساعت زودتر از ساعت پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.


25-  مناطقی که بیشتر توریستی هستند، قیمت های بالاتری نسبت به بقیه محله ها دارند. سعی کنید در این مناطق کمتر خرید کنید و یا به صرف غذا بپردازید.


26-  ایتالیا عضو پیمان شینگن بوده و برای سفر به این کشور نیاز به دریافت ویزای شینگن خواهید داشت.


27-  برای سفر با تور ایتالیا می توانید از طریق سایت کوچ سرفینگ ، میزبانی مناسب برای خودتان پیدا کنید و اینگونه در هزینه های خود صرفه جویی خوبی کرده اید.


28-  سفارش "لته" مساوی است با یک لیوان شیر سرد. برای سفارش قهوه لته بگویید : caffè con latte


29-  حتما از موزه واتیکان با همراهی تورلیدر یا راهنما دیدن کنید.


30-  گشت و گذار در محله تراستور را از دست ندهید. برعکس زرق و برق خیابان های توریستی و گران قیمت، این محله با کافه و رستوران های ارزان و خیابان های سنگفرش و محیطی دلچسب ، لحظات خوشی را برایتان همراه خواهد داشت.


31-  تایید اعتبار بلیت های خود را فراموش نکنید چون در غیر اینصورت با کسی که بلیت ندارد فرقی ندارید.


مجموعه نکاتی که برای سفر با تور ایتالیا ذکر شد با استفاده از تجربه شخصی افراد و منابع مختلف دیگر گردآوری شده و البته هیچ قطعیتی در آنها وجود ندارد بلکه کافی است قبل از سفر به این کشور این نکات را یکبار خوانده و آنها را در پس ذهن خود داشته باشید.یادگیری چند کلمه و جمله مهم زبان ایتالیایی و همچین انتخاب زمان مناسب برای خرید تور ایتالیا و البته بخاطر داشتن نکات دیگر این مقاله می تواند نقش مهمی در هرچه بهتر شدن تجربه شما سفر به این کشور دوست داشتنی داشته باشد.


آژانس الماس نشان برگزار کننده انواع متنوع تورهای ایتالیا در تمام فصل های سال در کنار شماست.