بهترین زمان سفر به آنکارا

درباره آنکارا

برای سفر با تور آنکارا بهتر است از قبل اطلاعاتی درباره اقلیم این شهر و همینطور موقعیت آن در ترکیه و جاذبه های گردشگری آن به دست آورید. شاید اگر اطلاعات جغرافیایی و تاریخی خوبی نداشته باشید، به اشتباه استامبول را پایتخت و شهر اصلی ترکیه بدانید. درواقع آنکارا پایتخت کشور ترکیه و دومین شهر بزرگ این کشور است و شهری رسمی و سیاسی می باشد. به لطف تعداد زیاد دانشجویان و اتفاقات سیاسی ، این شهر در چند سال گذشته پیشرفت خیلی خوبی داشته است و از دهکده ای کوچک و دور افتاده به شهری مدرن و دومین شهر پرجمعیت ترکیه تبدیل شده است. تمام رشد آنکارا مدیون آتاتورک ، رهبر ترکیه مدرن ، می باشد که اولین بار این شهر را به عنوان پایتخت ترکیه معرفی کرد و به همین دلیل سفارت خانه های کشورهای خارجی در ترکیه، در این شهر قرار دارند. برای اینکه هنگام سفر با تور ترکیه بیشترین استفاده را برده باشید ، زمان سفرتان اهمیت زیادی دارد که بستگی به اولویت ها و هدف خودتان از این سفر خواهد داشت. به طور مثال برای سفر با تور آنتالیا یا تور بدروم معمولا فصل های گرم را انتخاب می کنیم تا از تفریحات آبی و ساحلی بهره ببریم.


آنکارا


آب و هوای آنکارا

آب و هوای منطقه ای که به آن سفر می کنیم معمولا از اولویت های اول تورهای خارجی است. بیشتر ما ترجیح می دهیم زمانی به یک شهر سفر کنیم که سرمای طاقت فرسا و گرمای غیر قابل تحمل نداشته باشد و شدت بارش ، تفریحات و جا به جایی ها را برای ما در آن شهر مختل نکند.

متقاضیان تور آنکارا نیز به آب و هوای این شهر برای آسایش در سفر خود ، اهمیت می دهند. آنکارا شهری است در مرکز منطقه آناتولی که دارای آب و هوای قاره ای می باشد. زمستان ها در این شهر سرد و برفی بوده و دمای هوا به زیر صفر نیز می رسد. از طرف دیگر تابستان های آنکارا گرم و خشک است و دمای هوا تا 33 درجه نیز بالا می رود ولی شبها به مراتب خنک تر می شود. با این حال به دلیل کم بودن رطوبت در آنکارا، گرمای هوا کمتر آزار دهنده می شود و قابل تحمل است. در کل میانگین دمای هوای این شهر در حدود 17 درجه سانتیگراد بوده و بیشترین میزان بارش در ماه می خواهد بود. این شهر چهارفصل بوده و یکی از مقاصد گردشگران در تور ترکیه محسوب می شود.


بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس اولویت ها

پربازدید ترین ماه سال در شهر آنکارا، ماه ژانویه است و در این ماه قیمت پروازها و هتل های آنکارا در بالاترین حد خود قرار دارد و بعد از آن ماه آگوست می باشد. همچنین در ماه دسامبر شاهد کمترین تعداد توریست در آنکارا هستیم. با این حال هر سفری انگیزه و هدف خود را دارد. با توجه به اینکه شما چه قصدی از سفر با تور آنکارا دارید، می توان اولویت هایی را در نظر گرفت و طبق آن زمان مناسب برای سفر را انتخاب کرد.


بهترین زمان سفر به آنکارا برای تفریحات فصلی:

سفر با تور ترکیه به مقصد آنکارا برای گردش تقریبا در تمام طول سال امکانپذیر است. اگر به اسکی و ورزش های زمستانی علاقه دارید می توانید در فصل زمستان به این شهر سفر کنید و از امکانات پیست اسکی و تفریحات فصل سرما استفاده کنید. چشمه های آب گرم نیز انتخاب خوبی در این فصل می باشند. در فصل تابستان نیز می توانید با تور آنکارا سفر کرده و از تفریحات آبی در این شهر لذت ببرید. پارک های آبی و قایق سواری در دریاچه ها و گردش در کافه و رستوران های ساحل دریاچه، جاذبه های توریستی خوبی در فصل تابستان می باشند.


پیست اسکی در سفر با تور زمستان آنکارا


بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا:

به طور کل بهترین زمان سفر به آنکارا با در نظر گرفتن آب و هوا ، ماه مِی (اردی بهشت) و جون (خرداد) می باشد. در این ماه ها هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. همچنین ماه اول پاییز نیز در آنکارا هوای مطبوعی دارد.


بهترین زمان سفر به آنکارا برای خرید:

اگر به قصد خرید عازم آنکارا هستید، بهتر است بدانید که حراج در مراکز خرید و برند ها معمولا هماهنگ با کل کشور ترکیه می باشد. به طور کل حراج پایان فصل در اواخر هرفصلی به راه میفتد و همچنین در ماه های آذر تا اوایل دی ماه نیز تخفیف ها ادامه دارد. خبر خوب اینکه در شهریور ماه هر سال جشنواره ای در شهر آنکارا برگزار می شود که مسافران تور آنکارا و تور ترکیه می توانند از آن دیدن کرده و خرید خوبی همراه با تخفیف داشته باشند. این جشنواره از جاذبه های گردشگری آنکارا به حساب می آید.