پارک های آبی مالزی

پارک های آبی مالزی:

پارک های آبی مالزی بخش مهمی از جاذبه های این کشور را تشکیل می دهند. بطوری که هنگامی که صحبت از جاذبه های توریستی مالزی می شود، معمولا از پارک های آبی این کشور به عنوان یکی از برترین و مهمترین جاذبه های آن نام برده می شود. حتی ممکن است شما هم از مسافرانی که قبلا با تور مالزی سفر کرده اند تعریف این مجموعه های تفریحی را شنیده باشید. این نکته به خوبی نشان دهنده اهمیت و همچنین کیفیت بالای تفریحات و سرگرمی های این پارک های آبی در مالزی است. نکته جالب توجه اینکه این مجموعه ها معمولا برای تمام سنین از کودکان تا افراد میانسال دارای تفریحات و سرگرمی های مختلف هستند.

از این رو در اینجا تعدادی از مهمترین و محبوب ترین پارک های آبی مالزی را به شما مسافران تور مالزی معرفی می کنیم و امیدواریم در سفر به این کشور از امکانات این مجموعه های تفریحی لذت ببرید:

- پارک آبی سان وی (Sunway Lagoon) :

پارک آبی سان وی کوالالامپور معروفترین و محبوب ترین پارک آبی مالزی است. بطوری که معمولا در بسیاری از وب سایت های ایرانی و خارجی هنگامی که صحبت از پارک های آبی این کشور می شود معمولا نخستین گزینه پارک آبی سان وی است. البته این مسئله بی دلیل هم نیست چرا که این پارک آبی نه تنها یکی از بهترین پارک های تفریحی این کشور بلکه در سطح قاره آسیا نیز یکی از بهترین مجموعه های تفریحی و آبی بشمار می رود و به همین جهت در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور مالزی قرار گرفته است.

در حقیقت یکی از محبوب ترین نقاط دیدنی تور مالزی همین پارک است. پارک آبی سان وی در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد و البته در اصل این مجموعه ترکیبی از یک شهربازی و پارک آبی است. به همین جهت نه تنها جهت استفاده از ورزش ها و تفریحات آبی (مانند سرسره های آبی، استخر، ساحل موج دار و یا سایر بازی ها و تجهیزات سرگرم کننده مخصوص کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) می توانید به مجموعه سان وی مراجعه کنید بلکه پیاده روی و گذر از پل معلق بزرگ این پارک و همچنین امکانات مختلف سرگرم کننده دیگر آن از جمله مجموعه سینمایی، پارک وحشت و حتی باغ وحش آن را نیز از نزدیک ببینید و تجربه کنید.


پارک آبی سان وی مالزی در کوالالامپور


استفاده از امکانات این مجموعه ساعتها طول می کشد و در این مدت می توانید اوقات بسیار خوشی را در کنار اعضای خانواده و یا دوستان خود سپری کنید. از طرف دیگر جهت صرف غذا و نوشیدنی و همچنین استراحت می توانید به هر یک از چندین رستوران و کافه های محوطه این مجموعه مراجعه کنید.

در واقع مجموعه سان وی کوالالامپور از چند بخش تشکیل می شود:

·         پارک آبی (water park)

·         شهربازی  (Amusement Park)

·         باغ وحش (Wildlife Park)

·         پارک هیجان (Extreme Park)

·         پارک وحشت (Scream Park)

·         نیکل اودئون لاست لاگون (Nickelodeon Lost Lagoon)

مجموعه تفریحی سان وی در سال 1993 میلادی افتتاح شده ولی از آن زمان تاکنون در راستای توسعه هر چه بیشتر و بهتر امکانات آن به مرور گسترش پیدا کرده است. بطوری که امروزه در سفر با تور مالزی می توانید با هر سلیقه ای که دارید می توانید از امکانات مختلف این پارک تفریحی لذت ببرید.

از مهمترین و هیجان انگیزترین وسایل و امکانات مجموعه سان وی می توان به این موارد اشاره کرد:

·         سرسره ووزلا

·         سرسره خشم جنگل

·         سرسره کنگو

·         سرسره کوبارنگو

·         ساحل موج سواری

·         سینما واترپلکس پنج بعدی

·         بازی های کودکان (باب اسفنجی، اسپلیش اسپبش و...)

·         سرسره های باستانی

·         پلکان های عجیب

·         توماهاوک

·         پیاده روی بر روی پل معلق پارک

·         ترن شهر گمشده

·         کشتی انتقام دزدان دریایی

·         رودخانه خروشان

·         جی فورس

و بسیاری از امکانات مهیج و مفرح دیگر که در گوشه و کنار این مجموعه می توانید ببینید و از آنها لذت ببرید. هر چند که از مجموعه سان وی به عنوان پارک آبی سان وی معمولا نام می برند، اما همانطور که توضیح دادیم شما می توانید از سایر امکانات این مجموعه استفاده کنید. اگر اهل پیاده روی و گردش هستید می توانید بر روی پل معلق این پارک - که گفته می شود طولانی ترین پل معلق در این کشور است - قدم بزنید. حتی می توانید به باغ وحش این مجموعه بروید و از نزدیک ببرها، شیرها، لاک پشت ها، خرس ها و انواع پرندگان را از نزدیک ببینید.

بازی های هیجان انگیز و مهیج این مجموعه برای جوانان علاقه مند بسیار مناسب است. جالب اینجاست که برخی از این سرگرمی ها و امکانات را در شهربازی ها و مراکز تفریحی دیگر مالزی و حتی کشورهای دیگر پیدا نمی کنید و یا به این اندازه هیجان انگیز و جذاب نیستند. به ویژه برخی امکانات مهیج مانند جی فورس ایکس (G-Force X)، زیپ لاین، بانجی جامپینگ و... البته  تفریحات و سرگرمی هایی نیز وجود دارند که می توانید به اتفاق دیگران از آنها لذت ببرید و البته شاید هیجان کمتری داشته باشند اما همچنان جذاب و برای طرفداران آنها سرگرم کننده و جذاب اند. مانند: کارتینگ، کواد سواری، گلف، صخره نوردی، کایاک سواری (نوعی قایق پارویی) و بازی پینت بال (Paintball).

ضمنا این مجموعه دارای فست فودها و کافه های معروفی است که می توانید غذا و نوشیدنی های خاص خود را در آنها سفارش داده و از خوردن آنها به اتفاق دیگران لذت ببرید. از جمله برگر کینگ (Burger King)، هات داگ (Hot Dog)، ساب وی (Subway)، اسکریم کافه (Scream cafe)، تونی روما (Tony Roma) و...

در این کافه ها، فست فودها و یا رستوران هامی توانید انواع خوردنی ها از جمله غذاهای دریایی، ساندویچ، غذاهای محلی این کشور و یا غذاهای بین المللی را تجربه کنید که اغلب دارای کیفیت بسیار بالایی نیز هستند.

در هر صورت امیدواریم که در سفر با تور مالزی و دیدار از شهر زیبای کوالالامپور بتوانید از امکانات پارک آبی سان وی لذت ببرید.


آدرس: Subang Jaya, 3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Petaling Jaya, Malaysia

ساعت های کاری: هر روز از 10 صبح الی 6 بعدازظهر

شماره تماس: +603 5639 0000

فکس: +603 5639 0050

وب سایت: https://sunwaylagoon.com


- پارک آبی آفاموسا (A'Famosa Water Theme Park) :

پارک آبی آفاموسا نیز در کوالالامپور قرار دارد و پس از مجموعه سان وی، یکی از معروف ترین پارک های آبی مالزی از نظر بسیاری از توریست های تور مالزی بشمار می رود. نکته جالب توجه درباره پارک آفاموسا نیز این است که این پارک تفریحی نیز صرفا یک پارک آبی نیست بلکه از دو بخش پارک حیوانات و پارک آبی تشکیل شده است.

نکته ای که برای بسیاری از مسافران تور مالزی که از این مجموعه دیدن کرده اند جالب و هیجان انگیز است. در این مجموعه امکان انواع تفریحات آبی و غیر آبی از جمله فیل سواری، اسب سواری، سافاری (دیدن حیوانات از درون خودروها) وجود دارد. همچنین امکانات مختلف در پارک آبی این مجموعه از جمله سرسره های آبی مختلف و هیجان انگیز، ساحل مصنوعی، آبشار، دریاچه قایق رانی،  استخر موج و... استفاده کنید. 


پارک آبی آفاموسا در مالزی


البته سرگرمی ها و تفریحات این پارک به این موارد ختم نمی شود بلکه مواردی مانند مجموعه ماهیگیری، دهکده هزار و یک شب، دهکده غرب وحشی، زمین گلف و ... را می توان نام برد.

در مجموعه پارک آفاموسا مالزی همچنین کلیه امکانات رفاهی مورد نیاز توریست ها از جمله کافه، رستوران، فست فود، عکاسی و حتی هتل نیز وجود دارد. ضمنا هنگام سال نوی میلادی و همچنین سال نوی چینی جشن ها و فستیوال هایی در این مجموعه برگزار می شود.

پارک آبی آفاموسا در 100 کیلومتری کوالالامپور و در کنار بزرگراهی قرار دارد که این شهر را به سنگاپور متصل می کند. پارک آبی آفاموسا امروزه برای بسیاری از مسافران و جهانگردانی که با تور مالزی سفر می کنند، یکی از جاذبه های مهم و پارک های آبی بسیار مناسب این کشور است.


آدرس: Jalan Kemus, Simpang Empat, Melaka, 78000 Alor Gajah, Malaysia

ساعت های کاری: سه شنبه ها تعطیل – شنبه و یکشنبه: از 9 صبح الی 7 بعدازظهر و باقی روزهای هفته از 11 صبح الی 7 بعدازظهر

شماره تماس: +60 6-552 0888

وب سایت: https://www.afamosa.com


- پارک آبی لگولند (LEGOLAND WaterPark) :

پارک آبی لگولند مالزی یکی از شعب پارک های شرکت اسباب بازی سازی معروف لگو (LEGO) است. این شرکت دانمارکی که با اسباب بازی های معروف خود در سراسر جهان معروف است، این مجموعه را تاسیس کرده و البته در کشورهای دیگر جهان نیز پارک های لگو وجود دارند اما پارک آبی لگولند مالزی یکی از بهترین هاست.


پارک آبی لگولند در تور مالزی


در این پارک آبی خانواده به همراه کودکانشان می توانند از امکاناتی مانند سرسره های آبی استفاده کنند و برای کودکان انواع تفریحات و سرگرمی های مربوط به اسباب بازی های لگو وجود دارد. این مجموعه دارای امکانات متنوع زیادی جهت سرگرم کردن کودکان است و اگر فرزند خردسال شما نیز علاقه مند به دنیای لگو است این پارک آبی می تواند محل بی نظیری برای وی باشد.

محل این پارک آبی در نزدیکی سنگاپور است و در سفر با تور مالزی می توانید از امکانات این مجموعه استفاده کنید. ضمنا اطلاعات بسیار جالبی نیز در وب سایت این مجموعه وجود دارد که در صورت تمایل می توانید به آن مراجعه کنید.


آدرس: 79100 Nusajaya, Johor, Malaysia

ساعت های کاری: از جمعه تا یکشنبه: از 8 صبح الی 7 شب و از دوشنبه الی پنجشنبه: از 10 صبح الی 6 بعدازظهر

شماره تماس: +607 597 8888

وب سایت: https://www.legoland.com.my