نقاط دیدنی در تور مالزی

مالزی یکی از کشورهای توریستی قاره آسیا است و کوالالامپور نیز پایتخت آن است. امروزه بسیاری از مسافران و توریست ها پیش از رزرو تور مالزی مایلند بیشتر درباره کوالالامپور و جاذبه های گردشگری آن و همچنین شهرها و مراکز توریستی دیگر این کشور بدانند. کوالالامپور قلب اقتصاد و صنعت و بلکه توریسم مالزی است و یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین شهرهای قاره آسیا بشمار می آید. بطوری که برای مثال فرودگاه کوالالامپور که بیشتر توریست های تور مالزی از طریق آن تردد می کنند، یکی از پیشرفته ترین و بهترین فرودگاه های جهان است.

این شهر همچنین دارای چند خط مترو می باشد که تردد در سطح شهر را آسان می کند. البته غیر از کوالالامپور شهرها و نقاط دیگر مالزی نیز دارای جاذبه های فراوانی هستند از جمله کوهستان های پوشیده از جنگل، مزارع وسیع و چشم اندازهای طبیعی مختلف، سواحل زیبا و بکر در نقاط مختلف این کشور از جمله پنانگ و نقاط دیگر این کشور همه و همه موجب جذب میلیون ها نفر توریست و گردشگر به نقاط دیدنی این کشور زیبای جنوب شرق آسیا می شود.

در اینجا تعدادی از مهمترین و معروفترین نقاط دیدنی در تور مالزی را به اتفاق بررسی می کنیم. با این امید که در سفر به مالزی، لذت بیشتری ببرید:


- برج های دوقلو پتروناس (Petronas Towers) :

برج های پتروناس مالزی


یکی از مهمترین نقاط دیدنی تور مالزی، برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور هستند که دارای نمای زیبایی هستند و یکی از جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می روند. این برج ها چنان در بین مردم محلی این کشور و همچنین در سطح جهان معروف شده اند، که نه تنها  در خود مالزی بلکه در جهان نیز معروف است، بطوری که امروزه این برج های دوقلو به یکی از مهمترین نمادهای کشور مالزی و شهر کوالالامپور تبدیل شده اند. ساخت این مجموعه از سال 1993 میلادی آغاز شده و در سال 1996 به پایان رسیده است. این برج ها به مدت شش سال عنوان بلندترین ساختمان های جهان را داشتند. امروزه بسیاری از توریست های جهان که با تور مالزی به این کشور سفر می کنند، جهت دیدن این برج ها و گرفتن عکس های سلفی و یادگاری به دیدن آنها می روند.

ارتفاع این دو برج چیزی در حدود 451 متر است و داخل این دو برج نیز موزه Petrosains ، مرکز خرید surya KLCC و همچنین ارکستر فیلارمونیک قرار دارند.

آدرس: Petronas Twin Tower, Kuala Lumpur City Centre, 50450 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت های کاری: هر روز غیر از دوشنبه ها 9AM–9PM


- آکواریوم KLCC کوالالامپور (Aquaria KLCC) :

آکواریوم KLCC مالزی


آکواریوم KLCC کوالالامپور یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور است که محل آن در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس واقع شده و در آن می توانید از بسیاری از موجودات و جانداران آبزی و دریایی دیدن کنید. در آکواریوم KLCC کوالالامپور می توانید انواع ماهی ها، خزندگان، کوسه ها، مارماهی ها و بسیاری از جانوران آبزی را ببینید که بسیاری از آنها در اعماق اقیانوس ها زندگی می کنند. در این آکواریوم همچنین امکان غواصی نیز وجود دارد و همچنین برنامه های مفرح و جالبی مانند غذا دادن به ماهی ها که همه موجب افزایش محبوبیت این آکواریم نزد گردشگران تور مالزی شده است.

این آکواریوم در حدود 5600 متر مربع وسعت دارد و در سال 2005 میلادی افتتاح شده.

آدرس: Kuala Lumpur Convention Centre Complex, Jalan Pinang, Kuala Lumpur City Centre, 50088 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت های کاری: هر روز 10AM–8PM


- پارک آبی سان وی  کوالالامپور (Sunway Lagoon) :

پارک آبی سان وی مالزی


یکی از دیگر جاذبه ها و نقاط دیدنی کوالالامپور و کشور مالزی پارک آبی سان وی کوالالامپور است که در سال 1993 توسط نخست وزیر وقت این کشور افتتاح گردیده است. این پارک و مجموعه تفریحی از آن زمان تاکنون تبدیل به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مالزی شده و به خصوص رفتن به آن برای بسیاری از جوانانی که با تور مالزی به این کشور سفر کرده اند، اولویت دارد. این مجموعه تفریحی بخش های گوناگونی دارد و غیر از وسایل و سرگرمی های پارک آبی آن (از جمله سرسره های آبی، موج سواری و غیره) دارای تفریحات و سرگرمی های دیگری نیز هست که هر کدام هیجان و جذابیت خاص خود را دارند. از جمله بخش ترسناک آن (Scream park)، بخش سینمای پنج بعدی (5D)، کواد دسواری و غیره. دیدن این مجموعه بزرگ و تفریحی را به جوانانی که با تور مالزی به این کشور سفر می کنند و طرفدار هیجان هستند، توصیه می کنیم.

آدرس: 3, Jalan PJS 11/11, Bandar Sunway, 47500 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

ساعت های کاری: هر روز 10AM–6PM


- بلندی های گنتینگ (Genting highland) :

بندی های گتینگ های لند مالزی


بلندی های گنتینگ کوالالامپور یکی از نقاط جذاب و دیدنی این شهر است. این منطقه خوش آب و هوای کوهستانی در بالای کوه های تی تی وانسگا قرار گرفته و دارای امکانات تفریحی مختلفی است. جهت دسترسی به این منطقه می توانید از تله کابین استفاده کنید که طول مسیر آن به 38 کیلومتر است و گفته می شود که که بلندترین تله کابین در این بخش از آسیاست. وجود چشم اندازهای بسیار زیبا، چند هتل بزرگ و لوکس، امکانات متعدد تفریحی و سرگرمی های مختلف همه موجب افزایش محبوبیت این منطقه زیبا برای توریست های تور مالزی شده است.


- تپه پنانگ مالزی (Penang hill) :

پنانگ نیز در کنار کوالالامپور امروزه یکی از قطب های توریسم این کشور به حساب می آید. یکی از جاذبه های گردشگری پنانگ مالزی، تپه پنانگ است که یک منطقه کوهستانی خوش آب و هوا با مناظر بسیار زیبای طبیعی از جمله باغ های بزرگ، جاده های مختلف پیاده روی، کوهستان های سرسبز و پوشیده از جنگل است که البته جهت رسیدن به بالای این تپه ها می توانید از قطار های "فانی کولار" (funicular) استفاده کنید. از بالای تپه پنانگ می توانید مناظر زیبای شهر جورج تاون را ببینید.

حداکثر ارتفاع این تپه ها از سطح دریا حدود 833 متر است و رفتن به این منطقه زیبا و دیدن جاذبه ها و زیبایی های آن را به طرفداران و دوستداران طبیعت و زیبای های منطقه پنانگ توصیه می کنیم.


- موزه اسباب بازی پنانگ (Penang toy museum) :

موزه اسباب بازی مالزی


شاید از شنیدن نام موزه اسباب بازی پنانگ تعجب کنید ولی این موزه اسباب بازی گفته می شود که بزرگترین موزه اسباب بازی جهان است و در آن می توانید کلکسیونی از بهترین اسباب بازی های جهان را از نزدیک ببینید. این اسباب بازی ها که یاد و خاطرات خوش دوران کودکی را برای بسیاری از ما تداعی می کنند، بخش ها و دسته بندی های مختلفی دارند که در آنها می توانید انواع اسباب بازی های قدیمی و جدید را ببینید. از جمله اسباب بازی بازی هایی که بر اساس شخصیت های معروف دنیای سینما و انیمیشن را از نزدیک ببینید. دیدن این موزه به همه مسافران تور مالزی توصیه می شود مخصوصا خانواده هایی که دارای کودک و نوجوان هستند.

آدرس: Jalan Teluk Bahang, Teluk Bahang, 11050 Georgetown, Pulau Pinang, Malaysia

ساعت های کاری: هر روز 9AM–6PM

شماره تماس: +60 12-460 2096