بهترین زمان سفر با تور مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی یکی از مسائل مهمی است که مسافران و گردشگران علاقه مند به سفر به این کشور بهتر است اطلاعاتی درباره آن کسب کنند. تور مالزی یکی از بهترین تورهای جنوب شرقی آسیا می باشد که گردشگران و توریست های ایرانی می توانند براحتی با رزرو آن به این کشور سفر کنند. 

لذت بردن و استفاده از جاذبه های گردشگری مالزی دراغلب اوقات سال میسر است و براحتی می توانید با رزرو تورهای ارزان قیمت مالزی، به این کشور سفر کنید. حال ممکن است بسیاری از مسافران و علاقه مندان به سفر به این کشور جهت برنامه ریزی برای سفر سئوالاتی را در ذهن خود داشته باشند و جهت رسیدن به پاسخ های آنها به پرس و جو و یا جستجو در اینترنت بپردازند. از جمله اینکه ارزان ترین زمان سفر به مالزی چه زمانی است؟ و یا بهترین زمان سفر به کوالالامپور و یا لنکاوی چه زمانی است؟

از این رو جهت راهنمایی هر چه بیشتر شما هموطنان گرامی علاقه مند به تور مالزی، بر حسب فصل های مختلف و ماه های سال (میلادی) اطلاعات کلی و جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم با این امید که بتوانید بهترین برنامه ریزی را جهت سفر به این کشور انجام دهید:

- جغرافیا و آب و هوای مالزی:

کشور مالزی از دو بخش اصلی و تعداد زیادی جزیره تشکیل شده. این کشور در نزدیکی خط استوا قرار دارد و دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. البته کوهستان های مالزی نیز آب و هوایی خنک تر نسبت به بیشتر نقاط این کشور دارند و برخی از جاذبه های توریستی مالزی نیز در این کوهستان ها واقع شده اند. (مانند غار میمون ها کوالالامپور، تپه فریزر کوالالامپور، بلندی های گنتینگ کوالالامپور، تپه پنانگ و ...)

این کشور دارای جنگل های سرسبز فراوانی است و در بیشتر اوقات سال در آن باران می بارد. به ویژه در فصل تابستان. هر دو بخش شرقی و غربی مالزی دارای آب و هوای استوایی هستند و البته برخی کوهستان بلند و مرتفع نیز در آنها قرار دارند از جمله کوه "کینابالو" (Mount Kinabalu) که مرتفع ترین کوه مالزی است و دارای ارتفاعی در حدود ۴٬۹۵۲ متر می باشد و در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از توریست ها و مسافران تور مالزی قرار گرفته است.

یکی از ویژگی های آب و هوای استوایی این بخش از آسیا، بادهای موسمی هستند که معمولا در جنوب غربی مالزی بین ماه های آوریل تا اکتبر، و در نواحی شمال غربی از اکتبر تا فوریه می وزند.

هر یک از بخش های شرقی و غربی مالزی به دلیل تفاوت موقعیت جغرافیایی فصل های بارانی و یا کم باران خاصی را تجربه می کنند که با یکدیگر متفاوت است و اگر شما قصد سفر با تور مالزی و دیدن جاذبه های توریستی این کشور را دارید (که بیشتر آنها یعنی نقاط دیدنی در تور مالزی در بخش غربی واقع شده اند) می توانید بر اساس فصل های بارانی و یا نسبتا خشک تر این کشور برنامه ریزی کنید.

معمولا میانگین دما مالزی بین 23 الی 32 درجه سانتی گراد در طول سال می باشد. به این معنی که خوشبختانه در طول بیشتر ماه های سال نقاط مختلف این کشور - به ویژه نقاط توریستی مالزی - نه خیلی گرم و نه خیلی سرد نمی شوند. به همین جهت اگر قصد سفر با تور مالزی را دارید، در بیشتر ماه ها و فصل های سال می توانید به این کشور سفر کنید.

بهترین زمان سفر به جزایر و سواحل غربی مالزی (شامل پنانگ، لنکاوی و ...) بین ماه های دسامبر و آپریل است. چرا که در این بازه زمانی هوا خشک تر است و ریزش باران و وزش باد به حداقل می رسد. در این بخش از مالزی بین ماه های آپریل تا اکتبر، ریزش باران به حداکثر می رسد و به همین جهت بسیاری از توریست ها در نیمه دوم فصل بهار و ایام تابستان به این مناطق مالزی سفر نمی کنند.

از طرف دیگر سواحل شرقی مالزی نیز آپریل تا اکتبر است که ماه های نسبتا خشک و کم باران را تجربه می کنند (درست برعکس سواحل غربی). در این نواحی ماه های نوامبر و دسامبر آب و هوا طوفانی و همراه با وزش بادهای موسمی است.

اما نکته جالب اینجاست که کوالالامپور، پایتخت مالزی به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد و همچنین کوهپایه ای بودن موقعیت آن در بیشتر ماه های سال آب و هوا گرم است و کمترین میزان ریزش باران در این شهر بین ماه های ژوئن (June) تا آگوست (August) است.


در اینجا هر یک از این مناطق و آب و هوای آنها در طول سال را بطور جداگانه بررسی می کنیم:

- کوالالامپور:

کوالالامپور در بیشتر سال آب و هوایی گرم و بهاری دارد و میانگین دما در ماه های گرم سال بین 30 الی 32 درجه سانتی گراد است. البته بیشترین میزان ریزش باران در مالزی بین ماه های فوریه (February) تا ماه می (May) است و همچنین ماه های سپتامبر (September)، اکتبر(October) و نوامبر(November) که ریزش باران به اوج می رسد. بنابراین چنانچه قصد سفر با تور مالزی را دارید، بهترین زمان سفر به کوالالامپور بین ماه های "می" (اردیبهشت) الی "سپتامبر" (شهریور) و یا ماه های دسامبر (آذر) و ژانویه (دی ماه) می باشد. 


- پنانگ:

پنانگ جزیره ایست در شمال غرب مالزی با آب و هوای استوایی. دمای هوای پنانگ در طول سال بین 22 الی 30 درجه سانتی گراد است. خشک ترین و کم باران ماه های سال در پنانگ، ماه های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) و برعکس پرباران ترین ماه های سال که در آنها میزان رطوبت نیز بالاست، ماه های سپتامبر و اکتبر (شهریور و مهر ) است. از این رو بهترین زمان سفر با تور مالزی به پنانگ فصل زمستان است و البته در صورتی که در این فصل موفق به رزرو تورهای پنانگ نشدید، سفر در بهار و یا اوایل تابستان به پنانگ نیز گزینه های مناسبی می باشد.


- سواحل شرقی مالزی:

بهترین زمان سفر به سواحل شرقی مالزی بین ماه های آپریل (فروردین و اوایل اردیبهشت) تا اکتبر(مهر و اوایل آبان) است که آب و هوای این بخش از مالزی در خشک ترین و کم باران ترین زمان خود است.

برعکس بین ماه های نوامبر تا فوریه (آبان تا بهمن) آب و هوا طوفانی شده و بارش باران به اوج می رسد.


- قیمت تور مالزی:

شاید از دید برخی از مسافران، یکی از تاثیرگذارترین عوامل تعیین بهترین زمان سفر با تور مالزی، زمانی باشد که قیمت تورها کاهش پیدا می کند. یعنی فصل ها و ماه هایی که توریست ها و گردشگران کمتر به این کشور سفر می کنند و طبیعتا قیمت هتل ها و بلیط پروازهای ایران به مالزی کاهش می یابد.

چنانچه شما هم می خواهید با تور ارزان مالزی سفر کنید، می توانید جهت رزرو تور لحظه آخری مالزی با همکاران ما در آژانس مسافرتی و هواپیمایی الماس نشان تماس بگیرید.

آژانس الماس نشان مجری مستقیم انواع تور مالزی شما را دعوت به مشاهده پکیج های متنوع خود می نماید.