دیدنی های بلگراد در تور صربستان

شهر بلگراد پایتخت جمهوری صربستان است و محل برگزاری تور بلگراد که مهم ترین تور صربستان بشمار می رود. این شهر دارای جاذبه های گردشگری و توریستی متعددی است بطوری که می توانید روزها و شبها در سراسر این شهر زیبای بالکان گردش و تفریح کرده و از زیبایی ها و جاذبه های آن دیدن کنید. 

رودخانه دانوب که یکی از رودهای مهم اروپا و بالکان است از این شهر می گذرد و کناره های آن مناظر جالب توجه و شگفت انگیزی را پدید آورده است. علاوه بر آن هنگام سفر با تور بلگراد (تور صربستان) در سراسر شهر بلگراد می توانید ضمن بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر، از رفتن به رستوران ها، کافه ها و دیدار از سایر دیدنی های آن لذت ببرید.

البته در زمان سفر با تور صربستان می توانید از مراکز مورد علاقه جوانان از جمله باشگاه ها و مراکز تفریحی جوانان نیز استفاده کنید که علاوه بر جوانان این شهر، بسیاری از توریست های تور بلگراد نیز به استفاده از این امکانات علاقه مند هستند.

در این بخش تعدادی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بلگراد را به صورت کلی مرور می کنیم:

- مراکز تاریخی بلگراد:

بسیاری از گردشگرانی که با تور صربستان عازم این کشور شده اند، در درجه اول ناخودآگاه به یاد آثار تاریخی بلگراد و شهرهای دیگر این کشور می افتند. شهر بلگراد از آنجایی که یکی از شهرهای قدیمی و مهم بالکان و کشور صربستان است، دارای تعداد زیادی آثار تاریخی قابل توجه و بناهای یادبود و کلیساهای زیبای قدیمی است که نظر هر بیننده و توریست خارجی را به خود جلب می کند. بنابراین به شما توصیه می کنیم در سفر با تور صربستان حتما سری هم به مراکز تاریخی شهر بلگراد بزنید.


مراکز تاریخی بلگراد در تور صربستان    مراکز تاریخی بلگراد در تور صربستان


از جمله این مراکز و آثار تاریخی بلگراد می توان از این مراکز نام برد: قلعه بلگراد (Belgrade Fortress)، کلیسای سنت ساوا (Church of Saint Sava)، خیابان خنز میخائیلوا (Knez Mihailova Street)، کاخ سفید (Beli dvor)، کاخ سلطنتی (Kraljevski dvor)، بنای یادبود "پوبدنیک" (Pobednik)، کلیسای سنت مارک (St. Mark's Church)، کلیسای روزیکا (Ružica Church)، بنای یادبود قهرمان ناشناس (The Monument to the Unknown Hero).

دیدن کاخ های قدیمی، کلیساهای باشکوه با سبک معماری بیزانس، قلعه ها و آثار بجا مانده در آنها (از جمله توپخانه و سلاح های قدیمی بجا مانده) و بناهای یادبود شهر بلگراد برای بسیاری از توریست ها و گردشگرانی که برای نخستین بار با تور صربستان سفر می کنند، جالب توجه است.



- موزه های بلگراد:

بلگراد شهر موزه هاست. پس از دیدار از آثار تاریخی و قدیمی این شهر، مسلما رفتن به موزه های بلگراد می تواند دومین تفریح و سرگرمی توریست ها و گردشگران تور صربستان باشد. این موزه ها طیف وسیعی دارند و تعداد آنها نیز قابل توجه است. از آنجایی که صربستان یکی از کشورهای کهن بالکان بشمار می رود و حتی در قرون وسطی پیش از اشغال توسط عثمانی ها برای مدت کوتاهی کشور مستقلی بوده، آثار تاریخی و اشیاء فراوانی از دوره های مختلف تاریخ این کشور بدست آمده که اغلب در موزه های بلگراد نگهداری و به نمایش گذاشته شده اند. این موزه ها هم در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از توریست های تور بلگراد قرار گرفته و خوشبختانه دارای تنوع زیادی از لحاظ اشیاء و آثار به نمایش گذاشته شده هستند هستند بطوری که هر توریست یا گردشگری با هر سلیقه ای را راضی خواهند کرد. از طرفداران دنیای اتومبیل های قدیمی گرفته تا علاقه مندان به آثار تاریخی دوران گذشته و یا لباس ها، تجهیزات و سلاح های قدیمی ارتش این کشور. از موزه نیکولا تسلا (دانشمند بزرگی که به آمریکا مهاجرت کرد و پس از مدتی کار زیر دست ادیسون، بعدها خودش شرکت خود را تاسیس و اختراعات زیادی را ثبت کرد) گرفته تا موزه هنرهای معاصر...


موزه های بلگراد در تور صربستان    موزه های بلگراد در تور صربستان


از مهم ترین موزه های بلگراد که می تواند دیدن آنها برای شما توریست های تور صربستان جالب باشد می توان از موارد زیر نام برد:

موزه نیکولا تسلا (Nikola Tesla Museum)، موزه ملی صربستان (National Museum of Serbia)، موزه نظامی بلگراد (Military Museum, Belgrade)، موزه یوگسلاوی (Museum of Yugoslavia)، موزه قوم شناسی (Ethnographic Museum, Belgrade)، موزه هوانوردی بلگراد (Museum of Aviation, Belgrade)، موزه هنرهای معاصر (Museum of Contemporary Art, Belgrade)، موزه تاریخ بلگراد (Historical Museum of Serbia)، موزه ایو آندریچ (Museum of Ivo Andrić)، موزه هنرهای صنایع دستی (Museum of Applied Arts, Belgrade)، موزه اتومبیل (Car Museum)، موزه هنرهای آفریقایی (Museum of African Art, Belgrade) و موزه راه آهن (Railway Museum, Belgrade).



- باغ وحش بلگراد:

یکی از دیگر دیدنی های بلگراد که به توریست های تور صربستان پیشنهاد می کنیم باغ وحش بلگراد است. علاقه مندان  به دنیای حیوانات مسلما از دیدن حیوانات و جانوران این باغ وحش به وجد خواهند آمد. باغ وحش بلگراد از زمان تاسیس در سال 1936 میلادی تاکنون مشغول بکار بوده و در سالهای اخیر با گسترش و بهبود وضعیت بخش های مختلف آن، میزبان هزاران توریست و جهانگرد مسافر تور بلگراد بوده است. محل این باغ وحش در "پارک کاله مگدان" (Kalemegdan Park) در بخش مرکزی شهر است که دسترسی از نواحی مختلف به آنرا آسان می سازد.


باغ وحش بلگراد در تور صربستان    باغ وحش بلگراد در تور صربستان


باغ وحش بلگراد یکی از قدیمی ترین باغ وحش های اروپا بشمار می آید و مساحتی در حدود 7 هکتار را پوشش داده است. این باغ وحش دارای بیش از 1700 جانور است شامل دوزیستان، پرندگان، خزندگان، پستانداران و حتی حیوانات اهلی و خانگی که تنوع بالای آنها قابل توجه است. گفته می شود که این باغ وحش دارای بیشترین تعداد شیرهای سفید در جهان است و همچنین تعداد قابل توجهی از پرندگان استوایی. نکته جالب اینجاست که شما در زمان بازدید از این باغ وحش می توانید بسیاری از گونه های مختلف جانوری بومی قاره ها و کشورهای مختلف جهان را در کنار یکدیگر ببینید. از ببر آمور گرفته تا فیل های آسیایی و از گوزن سرخ تا میمون ها و شامپانزه های بامزه آفریقایی. اگر قصد داشتید با تور بلگراد سفر کنید، توصیه می کنیم در زمان اقامت در این شهر زیبا حتما سری هم به باغ وحش بلگراد و دنیای شگفت انگیز حیوانات و پرندگان رنگارنگ آن بزنید.



- آدا سیگانلیجا:

یکی از مراکزی در شهر بلگراد که مورد توجه توریست های جوان تور صربستان قرار گرفته، آدا سیگانلیجاست (ada ciganlija) که در واقع جزیره ای است در رود ساوا و در قلب شهر بلگراد قرار دارد. این جزیره در تابستان ها محل برگزاری مسابقات ورزشی و شنا و ورزش های آبی مختلف است و بسیاری از جوانان بلگراد جهت تفریح و سرگرمی به سواحل آن می روند. فضای سبز و زیبای این جزیره و امکان شنا و آفتاب گرفتن در این مکان و همچین امکان قدم زدن در زیر درختان سرسبز و زیبای آن همه موجب شده تا در سالهای اخیر به محبوبیت این مکان توریستی بلگراد افزوده شود و بسیاری از جوانان و خانواده هایی که با تور بلگراد سفر کرده اند نیز برای ساعت ها تفریح و سرگرمی و شنا به آنجا بروند.


آدا سیگانلیجا بلگراد در تور صربستان   آدا سیگانلیجا در تور صربستان


البته سرگرمی ها و جاذبه های آدا سیگانلیجا به اینجا ختم نمی شوند بلکه در فصل های بهار و تابستان امکان بازی گلف و دوچرخه سواری را نیز در این جزیره دارید. همچنین چندین کافی شاپ و رستوران نیز در این مکان قرار دارند که جهت صرف نهار و یا نوشیدنی های خنک و دلپذیر می توانید به آنها مراجعه کنید و از صرف نهار یا شام در کنار رودخانه ساوا و طبیعت زیبای این ناحیه از بلگراد لذت ببرید. به جوانانی که قصد سفر با تورصربستان را دارند پیشنهاد می کنیم که در زمان سفر به این کشور و اقامت در بلگراد، حتما جهت شنا و سایر تفریحات دیگر به آدا سیگانلیجا بروند.



مراکز خرید بلگراد:

یکی از فعالیت های دیگری که می توان هنگام سفر با تور تور صربستان انجام داد، خرید در بلگراد است. خوشبختانه در حال حاضر بیشتر مراکز خرید بلگراد با داشتن امکانات رفاهی و بوتیک ها و مغازه های مختلف و قیمت های مناسب می توانند میزبان توریست ها و جهانگردانی باشند که با تور بلگراد عازم این شهر شده و قصد خرید لباس یا سوغات صربستان را دارند. معماری شیک و مدرن مراکز خرید بلگراد و قیمت های مناسب، دسترسی مناسب به آنها و نزدیک بودن خود این مراکز به یکدیگر همه موجب جذب بسیاری از توریست ها و گردشگران تور صربستان به آنها شده است


مراکز خرید بلگراد در تور صربستان     مراکز خرید بلگراد تور صربستان


از بهترین مراکز خرید بلگراد می توان به Delta City ، Ušće tržni ، Big Fashion ، Rajićeva و millennium را نام برد. امیدوارم در کنار سایر تفریحات و سرگرمی های بلگراد بتوانید در زمان اقامت در این شهر از رفتن به مراکز خرید بلگراد و گشت و گذار در آنها نیز لذت برده و نهایت استفاده خرید در بازارها و مراکز خرید این شهر را ببرید.



پارک های بلگراد:

آخرین موردی که به شما علاقه مندان و مسافرین تور بلگراد پیشنهاد می کنیم دیدار از پارک های این شهر است. پارک های بلگراد بسیار زیبا و سرسبز هستند و هر یک بافت خاص خود و امکانات توریستی مختص خود را دارند. قدم زدن در این پارک ها و گردش در فضای سبز آنها می تواند برای دقایقی و یا ساعت ها خستگی گشت و گذار در بلگراد را از تن شما دربیاورد.


پارک های بلگراد در تور صربستان    پارک های بلگراد در تور صربستان


از جمله بهترین پارک های بلگراد می توان به "پارک تاسماجدان" (Tasmajdan) ، "پارک توپسیدار" (Topcider) ، "پارک هاید" (Hyde park) و "پارک کاله مگدان" (Kalemegdan) اشاره کرد که همگی نزدیک به محل تلاقی دو رود دانوب و ساوا در بلگراد، ساخته شده اند. این پارک ها هم علاوه بر جوانان و مردم محلی، مورد توجه گردشگران تور صربستان نیز قرار گرفته و از آنها دیدن کرده اند. به خصوص پارک کاله مگدان، که در آن قلعه ای قدیمی از قرون وسطی قرار دارد و دارای سلاح ها و تجهیزات جنگی قدیمی است و دیدن آنها می تواند برای کودکان، نوجوانان و حتی جوانان علاقه مند جالب باشد.