انواع تور بلغارستان

تور بلغارستان (شامل تور وارنا و صوفیا) یکی از بهترین تورهایی است که در حال حاضر توریست ها و گردشگران ایرانی می توانند از آن لذت ببرند. مخصوصا در ایام تابستان. از آنجایی که بیشتر جاذبه های توریستی این کشور در دوش هر صوفیا و شهر ساحلی وارنا قرار دارند، تورهایی که از ایران به مقصد این کشور برگزار می شوند، مقصدشان یکی از این دو شهر می باشد.

لذا کسانی که می خواهند از جاذبه های گردشگری صوفیا دیدن کنند می توانند با تور صوفیا عازم این شهر بزرگ که در غرب بلغارستان قرار دارد، شوند و از موزه ها، مراکز خرید، سالن های سینما و تئاتر، جشنواره ها و کنسرت های موسیقی، رستوران ها و سایر امکانات دیدنی آن استفاده کرده و لذت ببرند.

از آن طرف هم شهر ساحلی و زیبای وارنا که در کنار دریای سیاه قرار دارد، نیز هر ساله مقصد هزاران توریست و علاقه مند به سفر به این شهر و دیدار از جاذبه های گردشگری وارنا می باشد. به خصوص جوانانی که علاقه مند به ورزش های آبی و تفریحات مختلف هستند.

اما شاید در مورد جزئیات این تورها و نحوه رسیدن به خاک بلغارستان بخواهید بیشتر بدانید. برای سفر به بلغارستان، هر چند که بهترین راه رزرو تور بلغارستان است بطوری که با این کار می توانید با خیال راحت اقدام به دریافت ویزای سفارت بلغارستان و سپس رزرو هتل و پرواز مورد نظر با قیمت مناسب، کنید. ضمنا همانطور که در مقاله ویزای بلغارستان جهت اطلاع شما نوشته بودیم، ویزای این کشور فعلا "شینگن" نیست ولی سفارت بلغارستان معمولا برای آن دسته از هموطنان ما براحتی ویزای توریستی صادر می کند، که از طریق آژانس های هواپیمایی و با استفاده از تور بلغارستان می خواهند به آن کشور سفر کنند. به خصوص در فصل تابستان.

در ضمن خوشبختانه در حال حاضر شرکت های هواپیمایی متعددی از تهران به مقصد شهرهای وارنا و صوفیا پروازهای مستقیم هفتگی انجام می دهند که همین امر هم کمک بزرگی به صرفه جویی در وقت افراد و رزرو تور در زمان مورد نظرشان می کند.

 اما اگر نخواهید از تور بلغارستان بصورت هوایی استفاده کنید، چه باید کرد؟ آیا راه دیگری وجود دارد؟

بله. هر چند که این راه را ما اصلا به شما توصیه نمی کنیم. اما غیر از تور (شامل بلیط هواپیما و هتل و راهنمای سفر) امکان سفر زمینی با خودروی شخصی، اتوبوس و همچنین قطار به بلغارستان وجود دارد.

سفر به بلغارستان از راه زمینی :

سفر به بلغارستان با استفاده از خودرو شخصی:

اگر می خواهید بصورت زمینی به این کشور سفر کنید، بهترین مسیر از طریق خاک کشور همسایه یعنی ترکیه است. به این ترتیب که پس از انجام کارهای مقدماتی سفرتان شامل دریافت گواهینامه بین المللی، پلاک بین المللی خودرو و ویزا از سفارت بلغارستان، از طریق مرزهای شمال غربی کشورمان، وارد خاک ترکیه شده و طول این کشور را از شرق تا شمال غربی آن با خودرو باید طی کنید. سپس وارد استانبول و بخش اروپایی ترکیه شده و از آنجا به سمت مرز بلغارستان حرکت کنید. این مسیر نسبتا طولانی است اما زیبایی ها و نقاط دینی جالبی را در طول سفر خواهید دید که دیدن آنها برای توریست های جوان می تواند جالب و جذاب باشد. بین این دو کشور در حال حاضر سه پایانه مرزی وجود دارد که از هر کدام آنها می توانید - در صورت داشتن ویزا - وارد خاک بلغارستان شوید. این مرزها بیست و چهار ساعته باز هستند.

سفر به بلغارستان با استفاده از قطار:

راه دیگر سفر زمینی به بلغارستان، از طریق قطار است. به این ترتیب که از ایران خودتان را به استانبول می رسانید (با استفاده از قطار تهران - استانبول و یا پرواز تهران به استانبول) و سپس در آنجا با استفاده از قطار استانبول به وارنا و یا استانبول به صوفیا، می توانید به بلغارستان سفر کنید.

سفر به بلغارستان با استفاده از اتوبوس:

البته غیر از این دو راه، از طریق اتوبوس هم می توانید خودتان را به استانبول برسانید و از آنجا هم با اتوبوس های استانبول خودتان را به وارنا و یا صوفیا برسانید.

هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. ولی بدلیل سخت گیری های سفارت بلغارستان برای صدور ویزای کسانی که نمی خواهند با تور بلغارستان سفر کنند و تا حدودی برخی خطرات و مشکلات احتمالی در سفر زمینی به شرق ترکیه، راه زمینی را اصلا به شما مسافرین محترم و علاقه مندان به سفر را توصیه نمی کنیم.

با استفاده از تور بلغارستان آژانس الماس نشان و سفر هوایی به این کشور، نه تنها در تاریخ مورد نظرتان می توانید به هر یک از شهرهای زیبای وارنا و یا صوفیا سفر کنید، بلکه با استفاده از راهنمای فارسی زبان، از جاذبه ها و مکان های دیدنی بلغارستان دیدن کرده و با خیال راحت در هتل مورد نظرتان اقامت و سفری خاطره انگیز را تجربه خواهید نمود