هیجان دیدن سیرک در تور تفلیس

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان، دیدن برنامه های سیرک تفلیس است. در کنار سایر دیدنی های تفلیس که هنگام سفر با تور تفلیس می توانید از آنها لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم که سری هم به این سیرک بزنید. 

سیرک تفلیس (به انگلیسی: Tbilisi Circus ، به زبان گرجی: თბილისის ცირკი ) یکی از قدیمی ترین سیرک های گرجستان است که تاسیس آن به دوران روسیه تزاری (که گرجستان هم بخشی از قلمرو آن بود) باز می گردد. این سیرک در سال 1888 میلادی تاسیس شد و محل برگزاری آن در جریان یک آتش سوزی در 1911 آسیب دید و برای مدتها محل اجرای برنامه های سیرک تفلیس در کارخانه ای قدیمی بود تا اینکه در سال 1939 - در زمان اتحاد شوروی سابق - ساختمان فعلی آن ساخته شد که دارای سبک معماری نئوکلاسیک و از نوع استالینیستی (معماری رایج در زمان استالین دیکتاتور اتحاد شوروی در آن زمان) بسیار زیبایی است و از آن زمان تاکنون محل برگزاری نمایش های سیرک تفلیس بوده است.


نمای قدیمی سیرک تفلیس    ساختمان جدید سیرک تفلیس


محل سیرک تفلیس درست در نزدیکی ساحل رود "کورا" (Kura river) است و در کنار میدان "قهرمانان" (Heroes square) می باشد. (در آن سوی دیگر این میدان باغ وحش تفلیس قرار دارد) خوشبختانه محل این سیرک در جایی از مرکز شهر است که توریست های تور تفلیس می توانند براحتی از هر گوشه و کنار خود را به آنجا برسانند.

در زمان ساخت اسیرک تفلیس در زمان شوروی سابق، این سیرک در آن زمان - در کنار سیرک مسکو، سیرک کیف و سیرک باکو - با داشتن بیش از 2000 صندلی برای تماشاچیان، یکی از بزرگترین سیرک های جمهوری های شوروی به حساب می آمد. این سیرک برای مدتی پس از فروپاشی برنامه هایش تعطیل شد ولی از ابتدای سالهای 2000 میلادی، با پیگیری مسئولین شهر و کمک های دریافتی مکان آن بازسازی و اقدامات مفیدی در جهت بروز کردن برنامه ها و به خصوص جذب توریست های تور تفلیس برای دیدن این سیرک جذاب و هیجان انگیز، صورت گرفت.


فیل ها در سیرک تفلیس    فضای داخلی سیرک تفلیس


از سال 2011 و با مدیریت جدید سیرک تفلیس بسیاری از گروه های بندبازی و حرفه ای نمایش سیرک از سراسر جهان اقدام به اجرای برنامه در آن می کنند که همین امر هم محبوبیت آنرا در سالهای گذشته نزد مردم محلی و هم گردشگران تور تفلیس افزایش داده است.


هیجان دیدن سیرک در تور تفلیس    هیجان دیدن سیرک در تور تفلیس


در سیرک تفلیس می توانید انواع نمایش های آکروباتیک هنرمندان گرجی و خارجی، همچنین نمایش های هیجان انگیز شیرها و حیوانات سیرک از قبیل نمایش شترها و یا اجرای جالب و بامزه فیل ها را از نزدیک ببینید و لذت ببرید. قیمت بلیط سیرک تفلیس هم گران نیست ولی بسته به اینکه در کجا می نشینید بین 10 تا 25 لاری متغیر است و معمولا برنامه های آن بیشتر در ماه های September و October انجام می شود.بنابراین اگر علاقه تماشای آن بهتر زمان تور تفلیس خود را به گونه ای برنامه ریزی که در میان این ماه ها در این شهر زیبای گرجستان باشید.

آدرس: Heroes square, Queen Tamar Ave, Tbilisi, Georgia 

ساعت های کاری: 10AM–8PM

شماره تماس: +995 555 32 22 64