بهترین رستوران های تفلیس

در ادامه مطالب و نکاتی که در مورد امکانات و جاذبه های تفلیس برای شما علاقه مندان و مسافران تور تفلیس آوردیم، در این مقاله نگاهی می اندازیم به بهترین رستوران های تفلیس. خوشبختانه در این شهر می توانید با رفتن به رستوران ها و اغذی فروشی ها، در هنگام سفر، دلی از عزا در بیاورید و از سفر و تور تفلیس لذت بیشتری ببرید. 

ناگفته نماند که معمولا به توریست ها، توصیه می شود که هنگام سفر به کشورهای خارجی، سعی کنید غذاهای آن کشور را امتحان کنید تا علاوه بر تنوع، با فرهنگ محلی مردم آنجا هم بیشتر آشنا شوید. برای سفر به کشور گرجستان هم می توانید بهترین غذاهای گرجستان در تور تفلیس و باتومی  را امتحان کرده و غذاهای گرجی (مانند: خینکالی ، چورچخلا ، خاچاپوری، متسوادی، چخخبیلی و غیره) را نوش جان کنید. این غذاها اکثرا بسیار خوشمزه هستند و با ذائقه ما ایرانی هم کاملا سازگارند.

محل بهترین رستوران های تفلیس در نقشه


            

البته در شهر تفلیس می توانید بنا به میل و ذائقه شخصی خود، علاوه بر رستوران های گرجی، به رستوران های ژاپنی، چینی، هندی، رستوران های با منوی استیک، سوشی و غیره بروید. خبر خوش اینکه تنوع رستوران ها در این شهر بالاست. 
نکته جالب اینجاست که از آنجا که در نواحی مرکز و غرب این شهر، تعداد بیشتری از توریست ها معمولا رفت و آمد می کنند، بیشتر این رستوران ها هم در نواحی مرکز و یا غرب و در نزدیکی رود "متکواری"، قرار دارند و دسترسی به آنها معمولا آسان است. 

رستوران بربرستان (Barbarestan restaurant) :

رستوران بربرستان (Barbarestan restaurant) تفلیس    رستوران بربرستان (Barbarestan restaurant) تفلیس



این رستوران یکی از بهترین رستوران های شهر تفلیس است که توریست های تور تفلیس از غذاهای لذیذ آن رضایت داشته اند. این رستوران سرویس دهی بسیار مناسب با غذاهای رنگارنگ خوشمزه و منوی متنوع و جامعی دارد. میانگین قیمت غذاها در این رستوران در حدود 68 هزار تومان است و در آن انواع غذاهای گرجی و گیاهی سرو می شود. 
جالب است که بدانید که گفته می شود خانواده ای که این رستوران را تاسیس کردند خودشان دارای 10 فرزند بودند و می خواستند با تاسیس آن مزه لذیذ و واقعی غذاهای گرجستان را به همگان نشان دهند. نام این رستوران هم جالب است که ظاهرا از نام آشپز معروف گرجی در قرن نوزدهم به نام Barbara Jorjadze گرفته شده. 

سرآشپز معروف این رستوران، Levan Kobiashvili  نقش مهمی در پیشرفت آن و گسترش تنوع منوهایش داشته و تا حد زیادی موفقیت آن در سالهای اولیه مدیون این فرد بوده. طعم بسیار عالی و لذیذ غذاهای رستوران بربرستان نزد بسیاری از توریست های تور تفلیس زبانزد است. 
این رستوران دارای 700 صندلی است که در دو سالن قرار گرفته و همچنین یک فضای خصوصی 10 نفره خانوادگی در زیرزمین آن است. از طرف دیگر وجود گل و گیاهان زیبا در سراسر فضای رستوران، فضای دوستانه، نمای دیوارهای جالب آجری، دکوراسیون شاد و جذاب، نظافت عالی و برخورد بسیار مناسب پرسنل مهربان آن با مشتریان همه از مزایای رفتن به این مکان هستند. ضمنا در این رستوران بخش VIP نیز وجود دارد که در آن می توانید برخی اشیاء آنتیک قدیمی در دکور این رستوران را ببینید و از موسیقی و محل دنج و آرامش بخش، نهایت استفاده را ببرید.  

آدرس: D. Aghmashenebeli ave. 132, Tbilisi 0112, Georgia
ساعت کاری: 8 صبح الی 12 ظهر
تلفن: +995 322 94 37 79

رستوران سامیکیتنو (Samikitno restaurant) :


رستوران سامیکیتنو تفلیس    رستوران سامیکیتنو تفلیس



این رستوران، دومین رستوران معروف تفلیس است که در این لیست به توریست های تور تفلیس توصیه می کنیم.  این رستوران هم دارای غذاهای عالی و سرویس دهی بسیار خوبی می باشد و شهرت آن به حدی است که از سراسر تفلیس، بسیاری از توریست ها و مردم محلی برای خوردن غذا به آن می روند. منوی کامل این رستوران شامل انواع و اقسام غذاهای گرجی، گیاهی و حتی وگان (Vegan غذاهایی که در آنها هیچ گونه فرآورده حیوانی وجود ندارد و کاملا طبیعی و صد در صد گیاهی هستند) می باشد و قیمت های آن اغلب بسیار ارزان و به صرفه است. 
نکته جالب اینجاست که در ساعتی از شبانه روز می توانید به این رستوران رفته و غذاهای لذیذ آن – به خصوص شاورمای بسیار خوشمزه – را امتحان کنید. در این رستوران صبحانه، نهار یا شام سرو می شوند. فضای این رستوران برای تمام سنین و قشرها به خصوص خانواه ها بسیار مناسب است. طبقات بالای رستوران دارای چشم انداز بسیار زیبایی به رود "متکواری" می باشد.
داشتن غذاهای با کیفیت و طعم عالی، برخورد بسیار مناسب کارکنان مهربان و زحمتکش آن با مشتریان ( به خصوص توریست های خارجی) ، فضای مناسب و دلباز رستوران، ساعات کاری نامحدود در طول شبانه روز و... همه موجب جذب مشتریان به آن شده است. در ضمن، این رستوران بصورت زنجیره ای است و در این شهر چند شعبه دارد.

آدرس: 25 Merab Kostava St, Tbilisi 0108, Georgia
ساعت کاری: 24 ساعته
تلفن: +995 577 04 77 66

رستوران داینهال (Dinehall restaurant) :

رستوران داینهال (Dinehall restaurant) تفلیس    رستوران داینهال (Dinehall restaurant) تفلیس

سومین رستوران مهم تفلیس که می خواهیم به شما گردشگران تور تفلیس معرفی کنیم، رستوران داینهال است. غذاهای این رستوران از نوع قفقازی، گرجی، گیاهی و وگان هستند. در رستوران داینهال تفلیس، صبحانه نهار و شام سرو می شوند و تا دیر وقت شعب این رستوران کار می کنند. محل این رستوران در کنار Opera House است و غذاهای آن با مواد تازه درست می شود. 
سرویس دهی بسیار مناسب، طعم لذیذ غذاها، امکانات رفاهی خوب (مانند اینترنت Wifi ، تلویزیون، صندلی های بلند برای افراد قد بلند و...) و همچنین امکان نشستن در فضای باز آن همه از مزایای این رستوران هستند. برای پرداخت پول، توریست های تور تفلیس می توانند علاوه بر پرداخت نقدی، با استفاده از Master card و یا Visa card هزینه را بپردازند. به گفته صاحبان این رستوران آنها می خواستند ترکیبی از غذا و هنر را  به مشتریان ارائه دهند و موفق هم شده اند. فضای این رستوران بسیار هنری و صمیمانه است و. مسلما خانواده ها، جوانان همه می توانند از امکانات آن استفاده و لذت ببرند.   

آدرس: 28/2 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia
ساعت کاری: شنبه از 7:30 صبح الی 12 شب (بقیه روزهای هفته تا 1:30 شب)
تلفن: +995 322 00 16 16
وب سایت:  http://dinehall.ge

رستوران تاگلائورا (Taglaura tbilisi) :

رستوران تاگلائورا (Taglaura tbilisi) تفلیس    رستوران تاگلائورا (Taglaura tbilisi) تفلیس



این رستوران یکی از جالب ترین رستوران های تفلیس است. دکوراسیون جالب و عجیب آن در نظر مشتریان و توریست  هایی که برای اولین بار به آن می روند، بسیار جالب است. دکوراسیون قدیمی و جالب و دیوارها و ستون های آجری و مجسمه های جالبی که بر روی بخشی از سقف این رستوران آویزان شده و به شکل دختر و پسرهای جوان گرجی با لباس های محلی این کشور هستند، همه موجب جذابیت هر چه بیشتر فضای این رستوران شده. البته مزایای رستوران تاگلائورا به این موارد محدود نمی شود و غذاهای  گرم و لذیذ ( به خصوص "خینکالی" بسیار خوشمزه) و فضای مناسب و بزرگ ، داشتن منظره زیبا از درون رستوران، وجود فضای سبز مناسب در اطراف آن و... همه از ویژگی های مثبت آن هستند.

غذاهای این رستوران از نوع گیاهی، اروپای شرقی و وگان هستند. از امکانات این رستوران اینترنت Wifi و امکان نشستن بر روی صندلی های فضای بیرونی است.   

آدرس: Beliashvili Street, Tbilisi, Georgia
ساعت کاری: 8:45AM–12AM
تلفن: +995 555 23 77 00

رستوران تسیسکویلی (Tsiskvili restuarant) :

رستوران رستوران تسیسکویلی تفلیس    رستوران رستوران تسیسکویلی تفلیس



این رستوران دارای دکور بسیار جالبی است و موسیقی زنده در آن نواخته می شود. نواخته شدن موسیقی و رقص هنرمندان گرجی در فضای باز این رستوران، اثر کاملا مثبتی بر روحیه مشتریان می گذارد. منوی غذاها شامل غذاهای گرجی، گیاهی، وگان و بدون گلوتن (Gluten Free) است. فضای این رستوران بسیار جالب است و هنگام نشستن در این رستوران انگار به یک موزه یا اثر تاریخی رفته اید. معماری کلاسیک و جالب آن به همراه فضای سبز و دل انگیز بزرگ، موجب می شود که آرامش خاصی برای کسانی که برای خوردن غذا به آنجا می روند، بوجود بیاید. 
منوی غذا شامل انواع غذاهای محلی گرجی، اروپایی، وگان و بدون گلوتن (Gluten Free) است. در این رستوران می توانید نهار یا شام را صرف کنید. رفتن به رستوران تسیسکویلی را به خانواده ها، جمع جوانان و یا زوج های جوان - به خصوص آنهایی که تازه ازدواج کرده اند و به دنبال یک فضای آرام و رمانتیک هستند- توصیه می کنیم. این رستوران هم بدلیل مزایای فراوان و کیفیت مناسب غذاهایش، در سالهای گذشته مورد توجه توریست های تور تفلیس قرار گرفته است و بسیاری رفتن به آن را توصیه می کنند. 

آدرس: 40/2 Akaki Beliashvili St, Tbilisi, Georgia
ساعت کاری: 9AM–11PM
تلفن: +995 322 00 55 55

رستوران خانه گرجی (Georgian house restaurant) :

رستوران خانه گرجی (Georgian house restaurant)    رستوران خانه گرجی (Georgian house restaurant)



این رستوران در دو طبقه ساخته شده و فضایی بسیار شیک و مجلل دارد. اجرای زنده قطعات موسیقی بطور زنده توسط نوازندگان حرفه ای و کیفیت بسیار خوب غذاها، سرویس دهی به موقع، داشتن سالن های متنوع و امکان نشستن در فضای بیرونی آن همه از دلایلی هستند که موجب شده بسیاری از توریست ها و مردم این شهر به این رستوران بروند. 

بیش از 80 درصد گردشگران تور تفلیس که به رستوران "خانه گرجی" رفته اند، آنرا عالی ارزیابی و رضایت کاملی از غذا و محیط آن داشته اند. میانگین قیمت غذاهای این رستوران معادل 40 هزار تومان است ولی کاملا می ارزد و می توانید در کنار دوست، خانواده، همکاران و یا همسرتان شبی باشکوه و فوق العاده را در این رستوران تجربه کنید. 
منو شامل انواع غذاهای گرجی، گیاهی، وگان و بدون گلوتن است و می توانید جهت صرف صبحانه، نهار یا شام به این رستوران مراجعه کنید. فضای پارکینگ بسیار بزرگ است و مشتریان در مدت زمان بودن در این رستوران امکان استفاده از اینترنت Wifi را داشته و برای پرداخت هم می توانند از Master Card و یا Visa Card استفاده کنند.  

شاید جالب باشد که بدانید خود صاحبان و مدیران این رستوران آنرا رستورانی باکلاس (High class) ارزیابی کرده اند  البته به گفته مشتریان این رستوران واقعا این مسئله صدق می کند. رستوران "خانه گرجی" را به کسانی که کیفیت غذا و داشتن یک فضای شاد و لوکس دوست دارند، توصیه می کنیم.

آدرس: Tbilisi 0112, Georgia
ساعت کاری: 9:30AM–12:30AM
تلفن: +995 591 93 00 11

رستوران لو ماقه (Le Marais) : 

رستوران لو ماقه (Le Marais) تفلیس    رستوران لو ماقه (Le Marais) تفلیس



این رستوران یکی از رستوران های فرانسوی تفلیس است و غذاهایی با طعم بسیار خوب و خوشمزه به مشتریانش ارائه می دهد. فضای لوکس و بسیار شیک رستوران، چیدمان مرتب و زیبای میز و صندلی ها، دکور و تنوع دسرها و دسترسی اسان به محل آن همه از مزایای آن است. 
کیفیت غذاها و میزان رضایت مشتریان از آن به حدی بوده که در سالهای گذشته مشتریان ثابت و دائمی زیادی دارد و گاهی برای رفتن باید از چند اسعت قبل میز رزرو کنید. البته این اتفاق شبهای تعطیل ممکن است بیوفتد ولی همین نکته هم نشان دهنده کیفیت بالا و محبوبیت رستوران لوماغه است. 

اگر هنگام سفر با تور تفلیس به این رستوران رفتید پیشنهاد می کنیم حتما استیک خوشمزه و لذیذ آنرا امتحان کنید. همچنین دسرهای با کیفیت و مناسب آن. رفتن به این رستوران را به جوانان، خانواده ها و زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند، توصیه می کنیم. ضمنا در طول روز یا شب، برای صرف نهار یا شام می توانید به رستوران لوماقه بروید. 

آدرس: Irakli Abashidze Street, Tbilisi, Georgia
ساعت کاری: -
تلفن: +995 599 15 39 04

رستوران فانی کولار (Funicular) :

رستوران فانی کولار (Funicular) در تفلیس    رستوران فانی کولار (Funicular) در تفلیس



این رستوران در سال 1996 بر روی کوه متاتسمیندا تفلیس ساخته شده و دارای نمای بسیار زیبایی از بالای کوه بر این شهر می باشد بطوری که در هنگام شب و یا روز می توانید با نشستن در کنار پنجره های کناری و حتی بالکن های آن می توانید همزمان با خوردن و نوشیدن غذا و نوشیدنی از تماشای منظره تفلیس از ارتفاع زیاد، لذت برده و عکس های یادگاری و سلفی های جالبی بگیرید. 
یک روز که با قطار فانی کولار از کوه متاتسمیندا بالا رفته و از شهربازی و جاهای دیدنی دیگر این کوه دیدن می کنید، برای رفع خستگی و خوردن یک غذای خوشمزه و با کیفیت می توانید به این رستوران، به اتفاق خانواده، همسر یا دوستان تان مراجعه کنید. شهرت این رستوران و کیفیت بسیار مناسب غذا و خوراکی های آن (به خصوص دونات های معروفش) به حدی بودند که در دهه های گذشته بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران و سیاستمداران خارجی نیز که با تور تفلیس به این شهر می رفتند، در این رستوران صبحانه، نهار یا شام را صرف کرده اند. ضمنا صبحانه رستوران فانی کولار نیز بسیار معروف و متنوع است. در حال حاضر سرآشپز رستوران فان یکولار، یک آشپز حرفه ای پرتقالی است که بیش راز 17 سال سابقه کار حرفه ای در چنین رستوران هایی را دارد.

منوی این رستوران شامل انواع غذاهای گرجی، اروپایی، گیاهی و وگان می شود و مانند بسیاری از رستوران های دیگر تفلیس، امکان استفاده از اینترنت رایگان (بصورت Wifi) و پرداخت هزینه با استفاده از کارت های Master card و Visa Card وجود دارد. در صورت تمایل می توانید غذا و خوردنی و یا نوشیدنی های مورد نظرتان را خریداری و با خود به محل مورد نظرتان ببرید. مسلما خوردن غذا بر بلندای کوه متاتسمیندا و دیدن منظره زیبای پایتخت گرجستان در کنار طبیعت سرسبز این کوه هم می تواند صفای خاصی داشته باشد. 

آدرس: Tbilisi 0114, Georgia
ساعت کاری: 12PM–12AM
تلفن: +995 322 98 00 00
وب سایت:  http://www.funicular.ge/eng/restaurant-11/home-1/

رستوران ماسپیندزلو (Maspindzelo restaurant) :

رستوران ماسپیندزلو (Maspindzelo restaurant) تفلیس    رستوران ماسپیندزلو (Maspindzelo restaurant) تفلیس


این رستوران هم یکی از معروف ترین و محبوب ترین رستوران های برتر تفلیس نزد توریست های تور تفلیس می باشد. فضای دنج دوستانه و آرامش بخش، امکان نشستن در فضای بیرون، چیدمان دکور مناسب، غذاهای لذیذ (به خصوص یکی از غذاهای محلی گرجستان به نام "خینکالی") داشتن بیش از 100 صندلی راحت برای نشستن است. منوی غذاها، شاما انواع غذاهای لذیذ گرجی، گیاهی و وگان است و در هر ساعتی از شبانه روز که به آن مراجعه کنید امکان خوردن صبحانه، نهار یا شام را دارید. 
برای رفتن به این رستوران می توانید به همراه خانواده، دوستان و همراهانتان به آنجا بروید. از طرف دیگر این رستوران برای قرارهای کاری هم بسیار مناسب است. این رستوران در سالهای اخیر با کیفیت و طعم خوب غذاهایش چنان محبوب شده که اکثر قریب به اتفاق گرشدگران و مردم محلی که آنرا امتحان کرده اند، کاملا راضی و در نظرسنجی های اینترنتی، نمرات بسیار بالایی (عالی یا خیلی خوب) برای آن در نظر گرفته اند.  

آدرس:
7 Vakhtang Gorgasali St, Tbilisi, Georgia
ساعت کاری:
24 ساعته
تلفن:
+995 322 30 30 30
وب سایت:
http://www.mgroup.ge/en/maspindzelo