کشور بالی ؟!

یکی از نکات جالبی که بسیاری از علاقه مندان و طرفداران تور بالی درباره آن می پرسند و یا در اینترنت جستجو می کنند، این است که کشور بالی کجاست؟ در پاسخ به این سئوال همانطور که در مقالاتی مانند معرفی بالی  و تور بالی و مکان های دیدنی آن  جهت آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان نوشتیم، جزیره بالی در واقع یکی از جزایر کشور اندونزی است و به هیچ وجه یک کشور مستقل نیست. 
اگر در اینترنت و موتور جستجوی گوگل عباراتی مانند اینکه "بالی کجاست؟" (Where is Bali) و یا "بالی بخشی از کدام کشور است؟" (Bali is part of what country)  را جستجو کنید، در پاسخ کشور "اندونزی" را به شما می گوید. (Bali is part of Indonesia)
پیش از سفر با تور بالی  بد نیست به این نکته توجه داشته باشید که بالی یکی از 17500 جزیره کشور اندونزی است. کشور اندونزی در حال حاضر پر جمعیت ترین کشور مسلمان نشین جهان است اما در برخی از نقاط آن (مانند بالی) اقلیت های دینی و مذهبی دارای اکثریت هستند. در بالی بر خلاف دیگر جزایر و نقاط اندونزی، بیشتر مردم هندو هستند. 

مرکز بالی شهر "دنپاسار" است که برخی به اشتباه فکر می کنند که پایتخت این سرزمین به حساب می آید. در صورتی که بدلیل اینکه بالی جزئی از کشور اندونزی است، طبیعتا نمی تواند دارای پایتخت باشد. بالی مساحتی بالغ بر 5780 کیلومتر مربع دارد و با داشتن جمعیتی بالغ بر4,225,384 نفر یکی از نقاط توریستی مهم کشور اندونزی است. 



نقشه کشور اندونزی و جزیره بالی   جزایر کشور اندونزی و نقشه بالی



اهمیت این جزیره در اقتصاد اندونزی به حدی است که درصد بسیار زیادی از درآمد توریستی کشور اندونزی، در واقع مدیون بالی است. از این رو دولت اندونزی از برگزاری تورهای بالی بسیار استقبال کرده و از آنها حمایت می کند. 
ده کشوری که در چند سال گذشته به ترتیب بیشترین تعداد توریست ها را به جزیره بالی فرستاده اند عبارتند از:
- استرالیا
- چین
- ژاپن
- انگلستان
- هند
- مالزی
- آمریکا
- فرانسه
- آلمان
- کره جنوبی
در حال حاضر فرماندار بالی "آی ماده مانگکو پاستیکا" (I Made Mangku Pastika) است که از طرف دولت فدرال اندونزی مسئول کنترل این استان (استان بالی) می باشد. وی از اعضای حزب دموکراتیک اندونزی است. 
امیدواریم با این توضیحات متوجه این مطلب شده باشید که بالی بخشی از اندونزی است و در حال حاضر یک کشور مستقل نیست. 
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه آشنایی با تور بالی و بهترین آفرها و نرخ های ویژه آن با همکاران ما در تماس باشید.