بهترین زمان سفر به بلغارستان

همانطور که در بخش ها و مقالات مختلف سایت درباره تور بلغارستان، جاذبه های گردشگری بلغارستان و همچنین امکانات و مزایای هر یک از تورهای این کشور یعنی تور وارنا و تور صوفیا برایتان نوشتیم، اکنون می خواهیم در مورد بهترین زمان سفر به بلغارستان بصورت توریستی، برایتان بنویسییم. 

این کشور در مجموع  دارای کوهستان های بلند (بیشتر در نواحی غرب و مرکز این کشور) وسواحل دریای سیاه (در شرق آن) است. بلغارستان در شبه جزیره بالکان قرار گرفته و آب و هوای این کشور در مجموع بصورت قاره ای (Continental) و البته تا حدودی هم تحت نفوذ جریان های آب و هوایی دریای مدیترانه - از سمت دریای اژه - و دریای سیاه است.



نقشه بلغارستان    نقشه بلغارستان



فصل بهار در بلغارستان عمدتا ملایم است ولی تابستان ها معمولا گرم و نسبتا خشک است که البته این فصل همراه با کمی باد و طوفان نیز هست ، به خصوص اوایل تابستان. از طرف دیگر زمستان ها نیز در بلغارستان بسیار سرد است و برف زیادی به خصوص در نواحی کوهستانی مرکز و غرب این کشور می بارد.  

بنابراین با توجه به اینکه صوفیا در غرب بلغارستان و وارنا در شرق و بخش ساحلی این کشور قرار گرفته اند، جهت سفر توریستی با تور بلغارستان، بهترین زمان بین ماه May و September است به خصوص در اواسط تابستان که گرم ترین زمان سال است و کسانی که با تور وارنا به این شهر سفر می کنند و می خواهند از گردش در شهر و جاذبه های گردشگری وارنا، ورزش های آبی، شنا و آفتاب گرفتن در سواحل جذاب آنجا لذت ببرند، می توانند با خیال راحت از این امکانات بهترین استفاده را ببرند.

از همین رو سفارت بلغارستان در کشورمان نیز معمولا جهت سفر کسانی که در فصل تابستان (البته از طریق رزرو تور بلغارستان) اقدام می کنند، براحتی ویزای توریستی صادر می کند.

البته کسانی که می خواهند جهت ورزش های کوهستانی مانند اسکی در کوه های بلغارستان، به این کشور سفر کنند بهتر است در فاصله بین ماه های December و April به بلغارستان بروند.

نکته جالب اینجاست که اگر شما به دیدن آثار تاریخی بلغارستان علاقه مندید، می توانید در هر فصلی از آنها دیدن کنید و خوشبختانه از این لحاظ دچار محدودیت نیستید.



وارنا بلغارستان در تابستان    صوفیا بلغارستان در تابستان




البته با این وجود با توجه به اینکه در سالهای اخیر تور وارنا نزد جوانان کشورمان محبوبیت زیادی داشته، بسیاری از توریست های جوان کشورمان از این شهر در فصل تابستان دیدن نموده و از سواحل آن و جاذبه های گردشگری اش لذت برده اند. البته تور صوفیا هم طرفداران خاص خود را دارد چون این شهر که پایتخت بلغارستان است، دارای مراکز گردشگری و دیدنی متعددی از جمله مراکز خرید بزرگ، رستوران ها، کافی شاپ ها، بازارهای مختلف، پارک، موزه و گالری های متعدد، آثار تاریخی دیدنی و باشکوه زیادی است که بیشتر آنها را می توانید در هر فصلی از سال ببینید.

بنابریان در یک جمع بندی نهایی می توان گفت که بهترین فصل برای سفر به بلغارستان، تابستان است به خصوص اگر با تور وارنا عازم هستید ولی علاوه بر تابستان، در فصل های بهار و حتی پاییز هم می توانید – تا قبل از سرد شدن هوا – با استفاده از تور صوفیا از این شهر بزرگ بلغارستان نیز دیدن کنید.