تراموای هوایی تفلیس

در زمان اتحاد شوروی سابق شهر تفلیس حدود 7 تله کابین یا تراموای هوایی داشت که بدلیل مسائل ایمنی همه آنها پس از فروپاشی اتحاد شوروی و استقلال کشور گرجستان، به مرور زمان تعطیل شدند. برنامه هایی جهت بازسازی و تعمیرات بعضی از این ترامواهای هوایی در دست بود که طبق زمان بندی اعلام شده بعضی در سال 2017 و بعضی دیگر در سال 2018 میلادی مجددا آغاز بکار خواهند کرد.

مسلما این خبری خوش برای جوانان تفلیس و همچنین توریست هایی است که می خواهند با استفاده از تور تفلیس به این شهر زیبا سفر کنند و از یکی از جاذبه های تفلیس که در گذشته بسیار مهم و معروف بوده، دیدن کرده و هیجان آنرا تجربه کنند.

در سال 2012 در این شهر نوعی تله کابین جدید و مدرن بین "پارک ریک" و قلعه "ناریکالا" نصب و راه اندازی شد که از نوع gondola lift است (تله کابین با ظرفیت افراد بیشتر) و ظرفیت هر اتاقک آن 8 نفر است. این سیستم توسط شرکت ایتالیایی Leitner Ropeways طراحی و اجرا شده است.



تراموای هوایی تور تفلیس     تلکابین هوایی شهر تفلیس



در 12 اکتبر سال 2016 پس از 7 سال تعطیلی ، تله کابین دریاچه لاک پشت های شهر تفلیس مجددا آغاز بکار کرد. این تله کابین در سال 1965 افتتاح شده بود. با وجود تعمیرات و بازسازی، اما شکل و فرم اصلی بدنه اتاقک ها و همچنین ایستگاه آن تا حد زیادی حفظ شد. این تله کابین "پارک وک" را به دریاچه لاک پشت ها متصل می کند.

گفته شده که یکی دیگر از تله کابین های قدیمی تفلیس که از دوران شوروی سابق بجا مانده بود، پس از 13 سال تعطیلی، بار دیگر در ماه نوامبر سال 2017  بازگشایی خواهد شد. این تله کابین در مسیر بین ساختمان اداری دانشگاه ایالتی (در نزدیکی پل "ماگلیوی") و بخش دیگر دانشگاه (در "باگبی") در منطقه "سابورتالو" قرار دارد. این تله کابین در سال 1982 افتتاح شده بود. طرح اصلی کابین ها و شکل کلاسیک و زیبای ایستگاه آن به همراه ظرفیت 40 نفری هر اتاقک آن حفظ خواهد شد که همین هم بر جذابیت آن پس از افتتاح مجدد خواهد افزود.

در حال حاضر قیمت بلیط این تله کابین ها حدود 2 لاری (یا GEL) است که معادل 0.89 $ دلار آمریکا و یا 0.83 یورو است. بسیاری ازتوریست هایی که با تور تفلیس به این شهر سفر کرده اند، حداقل یکبار این وسیله را تجربه کرده و در امتیازاتی که در نظرسنجی ها داده اند معمولا آنرا عالی یا خیلی خوب ارزیابی می کنند. کافی است شما هم هنگام سفر به این شهر، به یکی از ایستگاه های تله کابین (یا تراموای هوایی) رسانده، بلیط تهیه کنید و به همراه خانواده و یا دوستان تان سوار کابین های آن بشوید. پس از چند دقیقه بسیاری از مناظر زیبا و جذاب تفلیس از بالا خواهید دید و می توانید عکس های یادگاری جالب و ماندگاری هم در طول مسیر از خودتان و یا مناظر مختلف و متنوع شهر تفلیس (از جمله کلیسای قدیمی شهر، روخانه متکواری، تپه های سرسبز و زیبا و...) بگیرید. بنابراین استفاده از این تفریح و سرگرمی جذاب و هیجان انگیز برای مسافرینی که قصد سفر با استفاده از تور گرجستان و دیدار از شهر زیبای تفلیس دارند را توصیه می کنیم. 

با آرزوی سفری خوش برای شما علاقه مندان به سفر گرجستان و تفلیس.