آنچه قبل از سفر با تور بالی باید بدانید

در این بخش از وب سایت الماس نشان به ارائه لیستی از نکات مهم که قبل از سفر با تور بالی باید بدانید پرداخته ایم.این لیست توسط مسافرانی تکمیل شده که آرزو می کردند که کاش قبل از سفر به بالی این اطلاعات را در اختیار داشتند. برای جلوگیری از اشتباهت رایجی که معمولا در اولین سفر با تور بالی رخ می دهد این صفحه را کاملا مرور کنید تا از این طریق تعطیلات بهتری را در بالی بگذرانید

نکات مطرح شده در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسند اما در عمل آگاهی از آنها می تواند نقش بسیار زیادی در افزایش کیفیت سفر شما به بالی داشته باشد.

1- ویزا

شهروندان 169 کشور جهان برای مدت 30 روز می توانند بدون ویزا به بالی سفر کنند. که البته این موضوع شامل شهروندان ایران نمی شود و برای این منظور لازم است ویزای توریستی اندونزی دریافت کنید.دریافت ویزای توریستی اندونزی یکی از خدماتی است که همراه با پکیج تور بالی آژانس الماس نشان به مسافران و متقاضیان تور بالی ارائه می گردد.



2-آب و هوا در بالی اندونزی

فصل بارانی بالی بین ماه اکتبر (مهر) تا آوریل (اردیبهشت) است و ماه های می (اواسط اردیبهشت) تا سپتامبر (شهریور) فصل خشک محسوب می شوند.بهترین زمان برای سفر با تور بالی نیز معمولا بین می ( اردیبهشت ) تا آگوست ( اواخر مرداد) می باشد.

3- روزهای مخصوص در بالی

سعی کنید سفر و برنامه تور بالی خود را بگونه ای برنامه ریزی کنید که در زمان سال نوی ساکا و روز سکوت در بالی نباشید. این روز بر اساس تقویم ساکا معمولا در یکی از روزهای ماه مارس ( اواسط اسفند تا اوایل فروردین) قرار می گیرد

4- رانندگی در بالی

رانندگی در ماشین های بالی سمت چپ است (همانند ایران) برای اجاره ماشین یا موتور در بالی لازم است که حتما گواهینامه بین المللی رانندگی داشته باشید. تاکسی های آب رنگ در بالی مطمئن تر و پر طرفدار تر هستند که تمام آنها به تاکسی متر مجهز می باشند. لازم است بدانید ترافیک در خیابان های بالی زیاد است و اگر همراه خانواده و با تعداد زیاد مسافرت نمیکنید ، می توانید از تاکسی های موتوری استفاده کنید که البته ریسک و خطر تصادف را در پی دارد.



5- واحد پول بالی (کشور اندوزی)

واحد پول بالی (کشور اندونزی) روپیه اندونزی است. که با نام اختصاری IDR مشخص می شود. حدودا هر 13500 روپیه معادل 1 دلار آمریکا است. دستگاه های ATM در بالی اسکناس های 50.000 و 100.000 روپیه ای دارند.کارمزد استفاده از کارتهای بانک های بین المللی مانند ویزا و مسترکارت ممکن است مقداری بالا برود.



6- ارتباطات و اینترنت بالی

سیم کارت های تلفن بالی را در هر کیوسک و باجه ای می توان تهیه نمود.اکثر سیم کارت ها نیز اینترنت فعال دارند. هزینه سیم کارت نیز معقول است.مثلا با پرداخت 10 دلار می توانید یک سیم کارت 30 روزه به همراه 4 گیگ حجم اینترنت داشته باشید.

دوشاخه های لوازم برقی نیز مانند ایران است و از این بابت دچار مشکل نخواهید بود.

7- اطلاعات عمومی بالی

آب لوله کشی در بالی آشامیدنی نیست.بنابراین نیاز است آب آشامیدنی خود را از مغازه ها تهیه کنید.همچنین افرادی که تور بالی را تهیه و قصد سفر به آن را دارند لازم است بدانند حمل مواد مخدر مجازات سنگینی و حتی اعدام را پی خواهد داشت و باید کاملا جدی گرفته شود.

نکته دیگر این است که در مواجهه با میمون ها و مثلا هنگام بازدید از جنگل میمون بالی ، حداقل لوازمی که می توانید را همراه خود ببرید و سعی نکنید به میمون های وحشی غذا داده یا به آنها نزدیک شوید.

شماره هایی برای تماس اضطراری در بالی وجود دارد ، 110 شماره پلیس و 118 نیز شماره فوریت های پزشکی و آمبولانس است.

از چانه زدن هنگام خرید نترسید زیرا طبق تجربه قبلی مسافران تور بالی قیمت هایی که در ابتدا به شما اعلام می شود از قیمت های واقعی بالاتر است.