پارک جنگلی میمون های بالی


یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف تور بالی  پارک جنگلی میمون‌ها (Ubud Monkey Forest) می‌باشد. در سال‌های اولیه‌ی تأسیس پارک جنگلی میمون‌های بالی در سال 1986، این پارک تنها 800 نفر بازدیدکننده در ماه داشت. امروزه این رقم بازدید به بیش از 10.000 نفر در ماه رسیده است. پارک میمون‌های بالی مکانی جالب برای خانواده‌هایی است که از تور بالی استفاده می‌کنند.

طبق گفته سازندگان این مجموعه، هدف از ساخت پارک جنگلی میمون‌های بالی آموزش درمورد حفاظت از جنگل‌ها و حیوانات بوده است. مسافران تور بالی می‌توانند در این پارک شاهد میمون‌های بامزه دم‌دراز یا ماکاک (Macaca) باشند که با دیدن گردشگران و مسافران ، حرکات نمایشی و سرگرم‌کننده از خود به اجرا در می‌آورند.



جنگل میمون های بالی    جنگل میمون های بالی



میمون‌های دم‌دراز یا ماکاک در معرض انقراض قرار دارند و از طرفی دیگر در باور مردم بالی، میمون‌ها حیوانات مقدسی به شمار می‌روند. از اینرو این پارک جنگی مخصوص میمون‌ها ساخته شده تا کنترل و نظارت بیشتری روی جمعیت میمون‌های ماکاک صورت بگیرد. بدلیل مقدس شمردن میمون‌ها در بالی، مسافران تور بالی در نقاط مختلف این پارک جنگلی، معبدهایی را پیدا خواهند کرد که قدمت برخی از آنها به قرن 1400 بازمی‌گردد. علاوه بر آن شاهد مجسمه‌هایی از میمون‌ها در برخی نقاط این پارک جنگلی خواهد بود.



معابد جنگل میمون ها در سفر با تور بالی    مجسمه میمون در جنگل میمون های بالی



بازدید از پارک میمون‌های بالی به آن دسته از مسافرانی که بصورت خانوادگی از تور بالی استفاده می‌نمایند، بشدت توصیه می‌شود. شاید از نظر مسافران تور بالی، میمون‌ها حیواناتی فضول و خطرناک هستند، اما با بازدید از پارک جنگلی میمون‌های بالی، به هوش، احساسات و دوست‌داشتنی بودن این حیوانات پی خواهید برد. اما میمون‌ها با دیدن اشیاء براق و جالب مانند عینک دودی، گوشی موبایل یا دوربین عکاسی به وجد آمده و ممکن است آنها را از شما بدزدند. بنابراین توصیه می‌شود حدالامکان اشیاء قیمتی خود را دور از دسترس آنها قرار دهید.

در ساعاتی از روز و با مشورت با راهنمای تور یا کارکنان پارک جنگلی، می‌توانید به میمون‌های پارک جنگی میمون‌های بالی، غذا دهید. بادام‌زمینی و موز، غذای موردعلاقه آنهاست. همچنین اگر هرکدام از اشیاء شما بدست این حیوانات پر جنب و جوش افتاد، می‌توانید ابتدا با غذا دادن به میمون‌ها، آنها سرگرم نموده و وسایل خود را پس بگیرید.

پارک جنگلی میمون‌های بالی ممکن است به علت پوشش گیاهی خاصی که دارد، برای عده‌ای ترسناک بنظر برسد. اما این موضوع برای مسافران تور بالی که به ماجراجویی علاقه شدیدی دارند، یک خبر خوب است. هرچند با مشاهده جنب و جوش این میمون‌ها بین درختان و اطراف شما، محیط سرگرم‌کننده‌ای برای مسافران تور بالی ایجاد خواهد شد.