بهترین زمان تور وارنا از نظر آب و هوا

آب و هوای وارنا و اصولا هر مقصد گردشگری دیگری سهم بسزایی در انتخاب زمان مناسب برای خرید تور دارند.تور وارنا نیز بدلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود از این قاعده مستثنا نیست و لازم است گردشگرانی که قصد از استفاده از تور وارنا را داشته و می خواهند چند روزی را در این شهر ساحلی بلغارستان سپری کنند ، از اطلاعات کافی در مورد آب و هوای آن برخوردار باشند.

وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان محسوب می شود و در کرانه دریای سیاه در شمال شرق بلغارستان واقع شده است.یکی از جاذبه های مهم وارنا برای مسافران تور های گردشگری بلغارستان ، سواحل زیبا و تفرجگاه های ساحلی این شهر است.

آب و هوای وارنا

بصورت کلی آب و هواری وارنا در تابستان ها گرم و اغلب مواقع صاف و زمستان های این شهر نیز نسبتا طولانی، خشک ، همراه با وزش های باد و تا حدودی نیز ابری است.در هر دوره یک ساله ، پس از بررسی چارت های آب و هوایی می توان گفت که دمای وارنا در طول سال بصورت معمول بین منفی 2 تا 29 درجه سانتیگراد متغیر است و رسیدن دما هوای وارنا به کمتر از منفی 8 درجه یا به بالای 32 درجه بسیار نادر است.



 



فصل گرم وارنا :

بطورمیانگین فصل گرم در وارنا حدود 3.2 ماه بطول می انجامد یعنی از 6 ژوئن (15 16 خردادماه) تا 13 سپتامبر ( 22-23 شهریور). دمای بیشینه میانگین در طول روز در ماه های گرم سال 24 درجه می باشد.گرم ترین روز سال اول آگوست (3-4 مرداد) است که دمای میانگین بیشینه و کمینه وارنا در این روز 29 و 18 درجه است. البته برای آن دسته از مسافران تور وارنا که علاقه به آب و هوای گرم و گرفتن حمام آفتاب دارند دمای هوا در فصل گرم این شهر، اغلب مواقع آزار دهنده نیست.

فصل سرد وارنا :

فصل سرد وارنا نیز حدود 3.7 ماه طول می کشد ، یعنی از 25 نوامبر ( 4 5 آذر) تا 16 مارس (25 26 اسفند). دمای بیشینه میانگین در طول روز چیزی حدود 10 درجه است و سردترین روز سال نیز 29 ژانویه (اول بهمن) می باشد که دمای میانگین بیشینه و کمینه در این روز بین 6 تا منفی 2 درجه تخمین زده می شود.

هوای ابری :

لازم است مسافران تور وارنا بلغارستان بدانند که صاف ترین هوا را می توان از 1 ژوئن (11-12 خرداد) تا 29 سپتامبر (7 -8 مهر) در این شهر تجربه کرد. در بقیه ماه های سال احتمال ابری بودن هوا بیشتر است. همچنین 5 دسامبر(14 آذر) ابری ترین روز سال در نظر گرفته می شود که احتمال کاملا ابری و ابری بودن هوا در این روز 61% می باشد.

رطوبت هوای وارنا :

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای مسافران تور وارنا رطوب هوا در این شهر است.رطوبت هوای وارنا به ندرت به بالای 80% می رسد ، معمولا مرطوب ترین ماه های سال از اواخر اکتبر (اوایل آبان) شروع و تا اوایل می (اواسط اردیبهشت) ادامه می یابد.

اما شاخصه مهم دیگر برای گردشگرانی که قصد خرید تور وارنا را دارند میزان راحتی و احساس رطوبت است که براساس میزان تعریق و تبخیر عرق از روی پوست بدن سنجیده می شود.

برخلاف دمای هوا در وارنا که در روز و شب باهم اختلاف نسبتا زیادی دارند ، رطوبت اینگونه نیست و معمولا در روز و شب به یک میزان است.روزهای مرطوب معمولا شب های مرطوب را نیز در پی دارند.

شرجی ترین دوره سال (رطوبت + گرما) در وارنا از 7 ژوئن ( 18 19 خرداد) آغاز و تا 19 سپتامبر (آخرین روزهای شهریور) ادامه می یابد که حدود 10% از زمان این دوره هوای شرجی ، ناراحت کننده و آزار دهنده ای در وارنا احساس می شود و در 90% مواقع نیز هوای وارنا به شکل مرطوب و غیر آزاردهنده احساس میگردد.



 



همچنین آن دسته از مسافران تور وارنا که میانه خوبی با باران و هوای بارانی ندارند بهتر است در اکتبر و نوامبر مهر و آبان به این شهر سفر نکنند چرا که بیشترین بارش باران در این دو ماه اتفاق می افتد.

در صورتی که قصد خرید تور بلغارستان و سفر به شهرهای دیدنی این کشور را دارید با مشاوران الماس نشان تماس حاصل نمایید.