بنای لوریمای مارماریس

مارماریس یکی از شهرهای بندری در سواحل چشم نواز مدیترانه است که در جنوب غرب ترکیه و در استان موغلا واقع شده است. این شهر زیبا که با کوهستان های جادویی محصور شده است از شمال به خلیج گکوا از جنوب با دریای مدیترانه از شرق با شبه جزیره داتچا و از غرب با دریاچه کوی جییز ارتباط دارد. مارماریس یکی از مهم ترین مراکز تجمع کشتی‌ها در ترکیه و  همچنین مرکزی برای برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی است.

مارماریس به واسطه داشتن آب و هوای مدیترانه ای در زمستان نیز دارای هوای معتدل بوده و امکان شنا کردن در آب های نیلگون  مدیترانه وجود دارد. همچنین کوه های مرتفع و بهم فشرده و جنگلهای کاج اطراف خود و درختان چنار پهن برگ و درختان کمیاب،  پوشش گیاهی مارماریس را تشکیل می دهد.

لوریما از دیدنی های مارماریس و آثار تاریخی ترکیه است.در منطقه ای که قبلا توپخانه نام داشت و اکنون در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره بوزبورون قرار دارد لوریما ساخته شده است.جالب ترین بنا در محوطه ی مسکونی، استحکاماتی است که به روی بورونباشی وجود دارد و بخوبی محافظت شده است.در این استحکامات که در کنار جزیره ی رودوس ترکیه و از سنگهای تراشیده شده با نظم ساخته شده 9 برج مربعی وجود دارد.امروزه فقط برج شمالی آن قابل دید است. در سفر مارماریس از بازمانده این بنا حتما دیدن کنید.

گردشگران و مسافران تور ترکیه در سفر خود از بهترین جاذبه های گردشگری مارماریس دیدن کنید.