باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی Dubai Miracle Garden

همه ساله از ماه نوامبر تا اواسط ماه می، فضای 72هزار متر مربعی باغ معجزه پر از بو و رنگ می شود؛ این تجربه باورنکردنی یکی از خلاقیت های مجموعه Cityland است. ساخت باغ معجزه دبی در دو مرحله انجام شد، مرحله اول در روز ولنتاین سال 2013 و مرحله دوم از ژوئن آغاز و در اکتبر همان سال به اتمام رسید. دیدن باغ مملو از شکوفه ها با 150 میلیون گل در اشکال و الگوهای رنگارنگ و فرم های بی شمار، برای هر گردشگر با هر سلیقه ای در تور دبی ، با شکوه است. محوطه سازی نفس گیر باغ معجزه در شهر دبی دو رکورد جهانی گینس را برای بزرگترین باغ عمودی در سال 2013 و بزرگترین تندیس جهان ساخته شده از گل در سال 2016 که شکل یک هواپیما با 73متر ارتفاع و 100 تن وزن بود را بدست آورد. همچنین این باغ جایزه بلندترین تندیس گل آرایی را در تاریخ 25 فوریه 2018 دریافت کرد؛ مجسمه 18 متری میکی موس اولین شخصیت دیزنی ساخته شده از گل در خاورمیانه است که تقریباً از 100هزار گیاه و گل ساخته شده و 35 تن وزن دارد. هر ساله باغ معجزه تغییر می کند و یک تندیس و طراحی جدید گل را برای بازدید کنندگان در تور دبی به ارمغان می آورد. این مجموعه سالانه بیش از 1.5 میلیون بازدیدکننده در هر سنی دارد.


باغ معجزه دبی


جاذبه های باغ معجزه دبی

باغ معجزه برای نمایشی منحصر به فرد و مقصد تفریحی بی نظیر فضای باز در تور دبی، در منطقه و جهان شناخته شده است. هر ساله بسیاری از تندیس ها و طراحی ها مجددا ساخته شده و تعدادی نیز به آنها اضافه می شود؛ در آخرین نسخه پیست جدید پیاده روی 400 متری جای گرفته که فضای پیاده روی بیشتری را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. همچنین آمفی تئاتر تازه بازسازی شده در امتداد خطوط یک کاخ ، علاوه بر میزبانی برنامه های زنده، به عنوان یک رصدخانه فعالیت خواهد کرد.

بخش های مختلف باغ معجزه :

•        قلعه گل FLORAL CASTLE ؛ با امکانات نشیمن و غذاخوری در داخل

•        بخش طراحی های سه بعدی 3D FLORAL DESIGNS

•        هواپیمای ایرباس EMIRATES A380

•        میکی موس MICKEY MOUSE

•        خیابان دیزنی DISNEY AVENUE

•        خرس بزرگ 12 متری BIG TEDDY BEAR

•        بهشت گمشده LOST PARADISE

•        نوک تپه HILL TOP

•        کابانا CABANAS

•        پارک دریاچه LAKE PARK

•        گذرگاه پروانه BUTTERFLY PASSAGE

•        گذرگاه قلب HEARTS PASSAGE

•        ساعت گل دار FLORAL CLOCK

•        گذرگاه چتر UMBRELLA PASSAGE


پارک پروانه دبی

پارک پروانه در مجموعه باغ معجزه دبی قرار دارد که جدیدا به آن اضافه شده؛ این بزرگترین پارک پروانه ای سرپوشیده در جهان با 15000 پروانه از حدود 26 نوع است. باغ پروانه دبی یک باغ سرپوشیده می باشد که ده سقف گنبدی دارد و مطمئناً نظر شما گردشگران تور دبی را جلب خواهد کرد. این پارک به شما فرصتی برای دیدن پروانه های زیبا و شناختی از دنیای آنها و تکامل پروانه ها در هر مرحله را می دهد. همچنین دستیارانی برای کمک به شما در تعامل با پروانه ها و گرفتن عکس های زیبا با آنها وجود دارند. پارک پروانه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی برای سفرهای خانوادگی می باشد.

هزینه بلیط ورودی پارک پروانه ها برای بزرگسالان و کودکان (بالای سه سال) در تور دبی 55 درهم امارات و برای کودکان زیر سه سال رایگان است.

ساعت کاری : همه روزه از 9 صبح تا 6 عصر


پارک پروانه در باغ معجزه دبی


اطلاعات باغ معجزه برای گردشگران تور دبی

باغ معجزه دبی در ماه نوامبر، پس از شش ماه تعطیلی تابستان برای نوسازی، مجددا باز می شود؛ این کار برای حفاظت از گلها و گیاهان در برابر دمای شدید تابستان شهر دبی لازم است.

هزینه بلیط ورودی باغ معجزه در تور دبی برای بزرگسالان (بالای 12 سال) 55 درهم، برای کودکان (بین 3 و 12 سال) 40 درهم و برای کودکان زیر 3 سال رایگان می باشد.

ساعات کاری :

یکشنبه تا پنج شنبه 9 صبح تا 9 شب

جمعه ها 9 صبح تا 11 شب

شنبه ها 9 صبح تا 10 شب

البته آخرین ورود سی دقیقه پیش از زمان تعطیلی می باشد.

شماره تماس : 0097144228902- 0097144324941

آدرس : Al Barsha South Third, Dubailand, Dubai, UAE P.O. Box 181157

وب سایت : www.dubaimiraclegarden.com


دستورالعمل های باغ معجزه دبی

1- هر بلیط تنها برای ورود یک نفر معتبر است.

2- استفاده از دوربین های حرفه ای (با پایه) و پهپادها در داخل باغ مجاز نیستند.

3- برای انجام عکاسی و فیلم برداری های طولانی و با برنامه (مانند تبلیغات تلویزیونی و جشن تولد) باید از قبل با دفتر مدیریت هماهنگ شود.

4- گردشگران تور دبی باید از گذرگاهها و خروجی های مشخص شده عبور کنند.

5- کندن گل به هیچ وجه مجاز نمی باشد.

6- ورود اتومبیل، دوچرخه، اسکوتر، توپ، غذا، نوشیدنی و حیوانات خانوادگی ممنوع می باشد.

7- نشستن فقط در مناطق مشخص شده مجاز است.

8- هرگونه دستورالعمل از سوی پرسنل امنیتی باید بلافاصله بدون بحث رعایت شود.

9- مدیریت حق دارد كه در صورت مشاهده تهدیدی برای گلها، دارایی های پارك و یا درگیری، هر بازدید كننده را از پارک بیرون كند.

10- بلیط ها تحت هیچ شرایطی قابل برگشت نیستند.


امکانات باغ معجزه دبی

باغ معجزه خدمات فراوانی برای بازدیدکنندگان در سفر با تور دبی ارائه می کند، این خدمات شامل: پارکینگ اختصاصی و عمومی، محل هایی برای استراحت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، اتاق های امنیتی و کمک های اولیه، صندلی های چرخدار برای بازدیدکنندگان ناتوان، فروشگاههای سوغات و بسیاری دیگر می شوند. همچنین برنامه های هفتگی، رژه گل ها، ترامپولین برای بچه ها نیز ارائه می شوند و فعالیت های تفریحی ویژه ای  با موسیقی ، رقص و نمایش در تمام طول فصل کاری برگزار می شود.

باغ معجزه دبی بیش از 30 محل فروش غذا و نوشیدنی، از جمله رستوران ها، کافی شاپ ها و کیوسک های فروش شیرینی و آب میوه می باشد. در این رستوران ها انواع غذاها از غذاهای بین المللی تا محلی سرو می شود و در برخی غذاهای آسیایی، هندی و بسیاری دیگر نیز برای ارائه به گردشگران تور دبی از سراسر جهان وجود دارند. تعداد زیادی کیوسک فروش خوراکی در سراسر پارک وجود دارند که انواع میان وعده ها مانند بستنی، پاپ کورن، انواع مغزها، تنقلات، آبمیوه و شیرینی جات را عرضه می کنند.


بخش های مختلف باغ معجزه دبی


دسترسی به باغ معجزه در تور دبی

باغ معجزه دبی واقع در دبی لند، در امتداد جاده ام Suqeim ، حدود 20 دقیقه رانندگی از مرکز خرید امارات، یکی از بهترین مراکز خرید دبی ، فاصله دارد. سریع ترین گزینه دسترسی اجاره یک ماشین شخصی خواهد بود ، اما اگر راننده باتجربه ای نیستید ، رانندگی در امارات پیشنهاد نمی شود. گزینه دیگر گرفتن تاکسی است که نسبت به سایر وسایل حمل و نقل عمومی در تور دبی گرانتر است. ارزان ترین راه برای رسیدن به باغ معجزه دبی استفاده از اتوبوس های RTA می باشد، شماره 105 این اتوبوس ها از ایستگاه مترو مرکزخرید امارات تا باغ معجزه را در 20دقیقه و تنها با 5 درهم طی می کنند. بازدید کنندگان می توانند برای رسیدن به ایستگاه مترو مرکز خرید امارات MOE تاکسی با هزینه 35 AED بگیرند یا توسط مترو (خط قرمز) به این ایستگاه برسند. اتوبوس شماره 105 زمان روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از 2عصر تا 8 عصر و آخر هفته ها (جمعه و شنبه) از 12 ظهر تا 10 شب، هر 15 دقیقه در حال جابجایی گردشگران تور دبی می باشد.