دریای سیاه سوچی

گرمترین دریا در روسیه دریای سیاه می باشد که بسیاری از گردشگران و مسافران تور سوچی برای آبتنی به آنجا میروند. عمق دریای سیاه در این منطقه همانند عمق اقیانوس می باشد و حداکثر به 2245 متر می رسد . دمای آب دریای سیاه در تابستان و زمستان متغیر است که در تابستان دمای آن به 26+ و در زمستان به 6+  کاهش می یابد. سواحل دریای سیاه سوچی جزء محبوب ترین جاذبه های گردشگری سوچی و یکی از مقاصد اصلی گردشگران تور سوچی بخصوص در فصل تابستان می باشد.

سن دریای سیاه به 10 سال هم نمی رسد. نام دریای سیاه توسط کسانی که در ساحل آن زندگی می کرده اند نام گذاری شده اما تاکنون حدود 700 نام از نام های این دریا را شناسایی کرده اند. از جمله می توان به سیتیان ، سارماتیان ، اسلاویک ، خزر، آمازون و روسی اشاره کرد.

جزر و مد در این دریا بوجود می آید اما بسیار کم می باشد. در واقع مساحت کم دریا و عمق کم تنگه ی بوسپورس اجازه ی ورود جزر و مدهای بزرگ اقیانوسی را به این دریا نمی دهد که حداکثر دامنه ی نوسان جزر و مد بین 3ا- 10 سانتی متر می باشد.

تغییرات سطح دریا در محدوده ی سوچی به جهت باد بستگی دارد یعنی اگر باد از سمت شمال شرقی بوزد آن گاه آب را از  سطح ساحل پس می زند بنابراین سطح آب افت پیدا کرده و در نتیجه سواحل سوچی  توسعه می یابند. اما اگر باد از سمت جنوب غربی بوزد دریای سوچی طوفانی شده و موج ها شروع به جاروب ساحل کرده و از توسعه ی آن کاهش می یابند.

اما تمایز دریای سیاه از دریاهای دیگر در تعداد رودخانه هایی است که به این دریا می ریزد و به علت تعداد رودخانه های بسیاری که به این دریا میریزند شوری آب این دریا کم شود و به این دلیل شاخص مقداری نمک در دریای سیاه 18-17 گرم می باشد. متخصصان معتقدند که این مقدار نمک بهترین مقدار برای حمام آفتاب می باشد و به همین دلیل سواحل دریای سیاه از محبوبیت خاصی در بین گردشگران تور سوچی برخوردار است. دریای سیاه محل زندگی بیش از 1500 موجود زنده ، 250 نوع جلبک و 180 نوع ماهی می باشد.

سواحل سوچی

ساحل سوچی

مسافران و گردشگران تور سوچی میتوانند از جاذبه های گردشگری سوچی دیدن نمایند.