دریاچه لیسی تفلیس

تفلیس با برخورداری از دره های درخشان، شهر قدیمی زیبا، معماری ترکیبی و امکانات عالی غذا خوری ها، پایتخت و قلب تپنده و پر جنب و جوش گرجستان است. علاوه بر موارد گفته شده فرهنگ مد گرایانه این شهر، صحنه های رقص و هوای خنک آن باعث جذب گردشگران تور گرجستان شده و تفلیس به عنوان شهر بین المللی قفقاز به شهرت رسیده است. درحالی که در نگاه اول تفلیس می تواند پر هرج و مرج و شلوغی باشد، با حفظ بسیاری از محله ها با خیابان های باریک و روستایی، شهر قدیمی در چهارراه باستانی در کنار آسمان خراش ها، معماری مدرن و امکانات رفاهی و تفریحی پیشرفته می تواند هر سلیقه ای را در تور تفلیس راضی کند.

جاذبه های توریستی تفلیس تنوع و تعدد بسیاری داشته که با توجه به شرایط جغرافیاییشان در زمان های مختلفی از سال به بهترین انتخاب بازدیدکنندگان تبدیل می شوند. غذاهای سنتی گرجستان یکی دیگر از جاذبه های تفلیس محسوب می شوند زیرا این کشور با تلفیق سبک آشپزی شرقی و غربی توانسته طعم غذاهای خود را تا مدت ها در ذهن گردشگران تور تفلیس از سراسر جهان ثبت کند. علاوه بر جاذبه های توریستی طبیعی و آثار باستانی، شهرهای گرجستان مخصوصا تفلیس دارای مراکز خرید مدرن و سنتی جذاب هستند که بازدیدکنندگان می توانند علاوه بر خرید در بخش های مختلف شهر گردش کنند. جغرافیای گرجستان باعث ایجاد طبیعتی شگفت انگیز در تفلیس شده که شامل غارهای باستانی، چشمه های آب معدنی، جنگل های فراوان و دریاچه های کوهستانی بی نظیر می شود.


دریاچه لیسی Lisi Lake

دریاچه لیسی دریاچه ای کوچک و زیبا درست در نزدیکی تفلیس بوده که در ارتفاع 630 متری از سطح دریا قرار دارد. این دریاچه به قدری آرامش بخش و زیباست که علاوه بر گردشگران تور تفلیس، برای مردم محلی نیز ایده آل است. با مساحتی در حدود 0.47 کیلومتر مربع دریاچه لیسی مکان مناسبی برای فرار از هوای بسیار گرم و شلوغی شهر می باشد. این دریاچه نام خود را از lisi به معنای نوعی نی که در اطراف ان وجود دارد گرفته است و منطقه اطراف آن را می توان به عنوان صخره ای، مرطوب و خانه ای برای بسیاری از پوشش های گیاهی درختچه ای توصیف کرد. 


دریاچه لیسی تفلیس


شبیه به دریاچه لاک پشت ها در تفلیس، دریاچه لیسی یکی دیگر از مکان های مورد علاقه افراد برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در نزدیکی است. در دریاچه لیسی آب و هوای گرم، مدیترانه ای و نسبتاً خشک وجود دارد؛ با میانگین دمای سالانه 12 و میانگین حداکثر دما (در ماه جولای) 37 درجه سانتیگراد. با افزایش دما و ورود به ماههای گرم سال جمعیت حاضر در دریاچه لیسی افزایش پیدا می کند و گردشگران تور تابستان تفلیس می توانند از هوای خنک و تفریحات آبی دریاچه لیسی استفاده کنند. علاوه بر شنا، در این دریاچه امکان ماهیگیری، قایق سواری و برخی از ورزش های آبی (با توجه به فصل) وجود دارد.

دریاچه لیسی اخیرا پس از یک بازسازی، اکنون با یک مسیر دوچرخه سواری محاصره شده و دارای چراغ های بیشتری برای روشنایی در شب می باشد. از امکانات موجود در اطراف دریاچه لیسی برای بازدیدکنندگان می توان به زمین بازی مخصوص کودکان، کافه ها و رستوران ها، ایستگاه های اجاره دوچرخه و پیست کارتینگ اشاره کرد. به گردشگران تور تفلیس توصیه می شود بطری آب آشامیدنی و میان وعده کوچکی را همراه خود داشته باشند و حتما از ضد آفتاب استفاده کنند.


جاذبه های نزدیک به دریاچه لیسی

با توجه به این که مسافت جاذبه های گردشگری شهر تفلیس کم می باشد، در یک روز امکان بازدید از چند جای دیدنی و تفریحی وجود دارد. دریاچه لیسی و منطقه اطراف آن دارای پرندگان عجیب، لاک پشت های فراوان، روباه ها و خرگوش ها هستند؛ در حالی که گفته می شود جنگلهای نزدیک این دریاچه مارهای خاصی هم دارند. میدان اسب دوانی که کمی کمتر از 2 کیلومتر با آن فاصله دارد، محل برگزاری جشنواره های Lisi Wonderland و Tbilisi Open Air است؛ بنابراین اگر به موسیقی زنده و رویدادها علاقه دارید، بهتر است سفر با تور تفلیس را با تاریخ برگزاری جشنواره ها هماهنگ کنید.

اگر احساس می کنید به فضای آرامش بخش تری احتیاج دارید، می توانید به حمام گوگردی تفلیس در نزدیکی دریاچه بروید؛ گرچه تفلیس دارای سابقه طولانی در حمام ها می باشد، اما این حمام مدرن تر بوده و به طور یکسان در بین گردشگران خارجی تور تفلیس و افراد محلی محبوب است. موزه فضای باز مردم شناسی تفلیس نیز در فاصله 3 کیلومتری دریاچه قرار دارد و میتواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به تاریخ باشد. معمولا بازدیدکنندگان در یک روز علاوه بر دریاچه لیسی، از سالن اپرا و باله تفلیس و تراموای هوایی نیز دیدن می کنند که در فاصله 12 کیلومتری دریاچه قرار دارند.


جاذبه های دریاچه لیسی


رستوران های نزدیک به دریاچه لیسی :

1- Taglaura

2- Canudos Ethnic Bar

3- Machakhela

4- Dinehall

5- Organique Josper Bar


هتل های نزدیک به دریاچه لیسی تفلیس :

·         Hotel Vaki

·         Panorama Eco-Hotel

·         Hotel Ellegance

·         Boutique Hotel Mojo

·         BG Palace


دسترسی به دریاچه لیسی در تور تفلیس

دریاچه لیسی در حدود 17 کیلومتری مرکز شهر تفلیس قرار گرفته و حتی پیاده نیز قابل دسترس می باشد. البته در میانه راه اگر خسته شدید می توانید بقیه راه را با ماشین بروید، زیرا همیشه شخصی وجود دارد که با ماشین سواری در آنجا حرکت کند. ساعت خاص و محدودیتی برای بازدید از دریاچه لیسی در وجود ندارد و محوطه این دریاچه 24 ساعته برای گردشگران تور تفلیس در دسترس می باشد. شلوغ ترین زمان دریاچه در روزهای دوشنبه و جمعه بوده و بهترین ساعت بازدید 9-10 صبح یا عصر در ساعات غروب آفتاب می باشد. متاسفانه هیچ وسیله حمل و نقل عمومی برای رفتن به دریاچه لیسی وجود ندارد، بنابراین ساده ترین راه برای رسیدن به این دریاچه با تاکسی یا ماشین های اجاره ای می باشد. همچنین می توانید از دوچرخه هایی که که به صورت روزانه یا ساعتی در سطح شهر اجاره داده می شوند استفاده کنید.