آکواریوم پوکت

اگر بخواهیم از بهترین تورهای جنوب شرقی آسیا نام ببریم بدون تردید یکی از آنها تور تایلند است که بسیاری از توریست ها را از سراسر جهان به خود جذب می کند. به ویژه برخی از تورهای هیجان انگیز و جذاب تایلند از جمله تور پوکت که یکی از بهترین و جذاب ترین تورهای مسافرتی این کشور است. 

تور پوکت در سطح جهان بسیار معروف است بطوری که کشور تایلند هر ساله از توریسم و گردشگری این جزیره درآمد قابل توجهی دارد و بسیاری از جهانگردانی که می خواهند از این کشور دیدن کنند، یکی از بهترین اتنخاب های آنها سفر به پوکت است.

این مسئله دلایل گوناگونی دارد که البته درباره آنها در بخشهای مختلف جهت آشنایی شما علاقه مندان به تور پوکت (و سایر تورهای تایلند) نوشته ایم. یکی از مهمترین این دلایل وجود نقاط دیدنی و تفریحات مختلف در پوکت است.

از این رو با توجه به اهمیت این مسئله، در این بخش به یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی پوکت می پردازیم که بسیار معروف است و مورد توجه توریست ها و گردشگران تور پوکت تایلند قرار گرفته آکواریوم پوکت (Phuket Aquarium) است.


آکواریوم پوکت تایلند


آکواریوم پوکت یکی از جذاب ترین دیدنی های این جزیره است که هنگام سفر به این منطقه از تایلند می توانید از امکانات و دیدنی های آن استفاده کنید.

این آکواریوم از نوع شیشه ای است و هنگام راه رفتن در تونل های شیشه ای دور تا دور شما را دنیای آبزیان فرا گرفته است. از جمله انواع ماهی ها، مرجان ها، اسب دریایی، لاک پشت ها، کوسه ها، دلفین ها، سفره ماهی ها، هشت پا و سایر آبزیان را از نردیک ببینید و آنها را تماشا کنید.

تنوع ماهی های این آکواریوم بسیار زیاد و متنوع است. از سنگ ماهی و گربه ماهی گرفته تا دلقک ماهی (ماهی انیمیشن معروف "نیمو") و سایر ماهی های رنگارنگ و جالب که اغلب در اقیانوس ها پیدا می شوند ولی در این آکواریوم براحتی می توانید آنها را از پشت شیشه های تونل های مختلف آن ببینید. حتی دیدن غواصانی که در این تانکرها مشغول بازی کردن و نوازش کردن این جانداران دریایی هستند نیز خالی از لطف نیست.


آکواریوم پوکت تایلند


از طرف دیگر شبیه سازی زیستگاه های دریایی در سراسر این مجموعه بسیار دقیق و حرفه ای صورت گرفته است. این آکواریوم در حقیقت بخشی از پروژه مرکز زیست شناسی دریایی پوکت (PMBC) است که در واقع در زمینی به وسعت هشت هکتار قرار گرفته است. در این مجموعه تحقیقاتی در طول سالهای گذشته تلاش هایی جهت حفظ گونه های در حال انقراض نیز صورت گرفته است.

از بخش های مختلف این مرکز می توان به بخش ماکت و اسکلت ماهی ها اشاره کرد که در آن می توانید از نزدیک فسیل های ماهی ها و جانداران دریایی دیگر را ببینید. همچنین استخر لمسی (Touch Pool) که در آن می توانید به برخی از ماهی ها و جانداران دریایی دست بزنید و آنها را لمس کنید. از بخش های جالب و جذاب دیگر این مجموعه نیز می توان به بخش جنگل بارانی، شهر زیر آب، جنگل کرنا، صخره های مرجانی، بی مهره ها، حوضه لاک پشت ها و... را اشاره کرد.

یکی از جالب ترین موجودات آبزی که می توانید آنها را در این آکواریوم ببینید، ماهی هایی است بجای باله دارای پا هستند و در حقیقت بر روی سطح اقیانوس ها و یا برکه ها راه می روند.

آکواریوم پوکت در سال 1983 میلادی تاسیس شده و گفته می شود که حجم مخازن آب آن بیش از 110 تن است. چند سال پیش این آکواریوم بازسازی شد و امروزه به داشتن امکانات و بخش های مختلف میزبان صدها هزار توریست و گردشگران خارجی و تایلندی است. در این مجموعه یک فروشگاه نیز جهت خرید یادگاری ها وجود دارد که می توانید انواع سوغاتی ها و یادگاری های مرتبط با این آکواریوم را خریداری کنید.

بهای بلیط کودکان ارزان تر از بزرگسالان است و خوشبختانه در تمام روزهای هفته می توانید در ساعت های کاری این مجموعه از آن بازدید کنید.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم که اگر شما هم به تور پوکت به تایلند سفر می کنید، دیدن این مجموعه را به اتفاق همراهان خود از دست ندهید.


آدرس: 51 Moo 8 Sakdidet Rd, Amphoe Mueang, Phuket 83000, Thailand

ساعت های کاری: هر روز 8:30AM–4:30PM

شماره تلفن: +66 76 391 126

وب سایت: https://phuketaquarium.org/en


آژانس مسافرتی الماس نشان آرزوی سفری خوش برای شما مسافران تورهای تایلند را دارد.