کنیتا مانی بالی

کینتامانی بالی (Kintamani) یک محدوده روستایی در شمال شرقی جزیره بالی اندونزی است. این روستا بدلیل زیبایی و وجود مناظر طبیعی بسیار، یکی از جاذبه‌های گردشگری تور بالی به شمار می‌رود. مهم‌ترین مقصد مسافران تور بالی در کینتامانی، کوه آتشفشان کینتامانی یا کوه باتور (Mount Batur) است که در کنار آن دریاچه‌ی فوق‌العاده زیبای باتور (Lake Batur) قرار گرفته است.



کینتا مانی تور بالی    کوه باتور کینتا مانی تور بالی



دلایل زیادی برای بازدید از کینتامانی وجود دارند. مسافران تور بالی می‌توانند تجربه‌ای شگفت‌انگیز از بازدید از دریچه آتشفشانی کوه باتور و چشمه‌های آب گرم داشته باشند. هفت روستا در محدوده کینتا مانی بالی وجود دارند که عبارتند از پنلوکان (Penelokan)، تویا بونگاه (Toya Bungkah)، کدیسان (Kedisan)، آبونگ (Abung)، سونگان (Songan)، باتور (Batur) و کینتامانی (Kintamani). اکثر مسافران بالی برای ادامه‌مسیر به سمت کوه کینتامانی بالی و دریاچه باتور، در روستای پنلوکان توقف می‌کنند. این روستا به همراه باتور و کینتامانی چشم‌انداز بی‌نظیری به سوی کوه باتور و دیاچه کینتامانی برای مسافران تور بالی فراهم می‌آورند. همچنین روستای تویو بونگاه کمترین فاصله را با دریاچه باتور دارد.

علاوه بر اینها، معبد پورا اولون دانو باتور (Pura Ulun Danu Batur) در کینتامانی وجود دارد که یکی از 9 معبد مهم در بالی به شمار می‌رود. مسافران تور بالی که به معابد بالی علاقمندند، می‌توانند بازدید از معبد اولون دانو را جزئ از برنامه های تور بالی خود قرار دهند.



معبد Pura Ulun Danu Batur در تور تابستان بالی    معبد Pura Ulun Danu Batur در تور تابستان بالی



 بدلیل ارتفاع بالا، معمولاً دمای هوا در کینتامانی بالی، 15 درجه خنک‌تر از نواحی ساحلی بالی بوده و همچنین این اختلاف در شب کمی بیشتر می‌شود. اکثر روزهای کینتا مانی بالی ابری و خنک است و به مسافران تور بالی توصیه می‌شود هنگام سفر به این نقطه از اندونزی، حتماً لباس گرم همراه خود داشته باشند.

ساکنان ناحیه کینتامانی بالی بسیار سنتی هستند. توصیه می‌شود هنگام برخورد با آنها احترام خود را با راه نرفتن در زمین‌های کشاورزی و وارد نشدن به معبدها (مگر آنکه قصد عبادت داشته باشید) به مردم بالی نشان دهید. به علت سنتی بودن مردم این اهالی بهتر است خانم‌ها پاهای خود را حداقل تا زانو بپوشانند. با اینهمه مردم ساکن کینتامانی بالی مردم بسیار خونگرم و مهمان‌نوازی هستند و از مسافران تور بالی به این ناحیه، استقبال گرمی می‌کنند.

اغلب گردشگران کمتر از یک روز در کینتامانی بالی توقف می‌کنند. تور بالی معمولاً برای مسافران امکان بازدید یک روزه برای مشاهده مناظر طبیعی کینتا مانی بالی را فراهم می‌آورد.

مسافران و گردشگران تور لوکس بالی می توانند از جاذبه های گردشگری بالی دیدن نمایند.