راهنمای سفر با تور اسپانیا

کشور اسپانیا کشوری جذاب و پویا که دارای تنوع منطقه ای و فرهنگی زیادیست ؛ هر منطقه دارای آداب و رسوم، غذا، هنر و آداب و رسوم فرهنگی خاص خود است. مردم این کشور گردشگران خارجی تور اسپانیا را دوست دارند و از توریست ها در وعده های غذایی، نوشیدنی و گفت و گوهای جذاب و لذت بخش پذیرایی میکنند. جای تعجب ندارد که چرا اسپانیا یکی از برترین کشورهای توریست پذیر در جهان است؛ این کشور پر از مناظر متنوع، غذاهای باورنکردنی و لذت بردن در سرعت آهسته زندگی می باشد. این کشور هر مسافر با هر سلیقه ای را جذب می کند و باعث می شود مجددا به آن برگردند؛ چه از شمال سرزنده با شهرهای پر جنب و جوش و چه از سواحل جنوبی دیدن کنید، می توانید مطمئن باشید که با اسپانیایی های خونگرم و موسیقی عالی و غذاهای باورنکردنی روبرو خواهید شد.


تور اسپانیا


نکاتی که در تور اسپانیا باید بدانید :

1- ویزا

شهروندان کشورهای عضو پیمان شینگن برای اقامت در اسپانیا تا 90 روز به ویزا احتیاجی ندارند، اما شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا که بخشی از توافقنامه شینگن نیستند و شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای همراهی با تور اسپانیا نیاز به داشتن ویزای شینگن دارند.

2- امنیت

اسپانیا یکی از امن ترین کشورهای اروپاییست که جرم و جنایت بسیار کمی در آن وجود دارد ، بنابراین مسافران نباید با مشکلات بزرگی روبرو شوند. با این حال، از آنجا که اسپانیا یک کشور بسیار توریستی است، در شهرهای اصلی مانند مادرید و بارسلونا سرقت های کوچک در مناطق توریستی آنها وجود دارد و بهترین کار علاوه بر مراقبت های شخصی، استفاده از بیمه مسافرتی می باشد.

3- مذهب و فرهنگ اسپانیا

اسپانیا می تواند یک کشور بسیار مذهبی باشد، به خصوص در میان افراد مسن، بنابراین از گردشگران تور اسپانیا خواسته میشود که وقتی در مکان هایی با اهمیت مذهبی قرار دارند به آداب آنها احترام گذاشته و لباس مناسب بپوشید. سیستا siesta کار محبوب و مهمی در تمام اسپانیا است، معمولاً حوالی ساعت 2-4 بعد از ظهر بسیاری از مغازه ها، دفاتر و رستوران ها برای خواب بعد از ظهر درهای خود را می بندند.

4- زبان

زبان انگلیسی در اسپانیا بسیار رواج دارد و بسیاری از مردم در شهرهای مهم توریستی (مانند بارسلونا، مادرید، مالاگا، سویا و به ویژه در سواحل جنوبی) انگلیسی صحبت می کنند. در مکان های کمتر توریستی و به خصوص شهرهای داخلی یا روستاها افراد کمی پیدا خواهید کرد که انگلیسی صحبت می کنند. با توجه با مناطق مختلف کشور 6 زبان رسمی در اسپانیا وجود دارد (کاتالان، گالیسی، باسک، آراگانی، آستاریایی و لئونز)، برخی از شهروندان اسپانیا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند که به آن Castillian گفته می شود؛ البته این زبان دوم بسیاری از مردم اسپانیا میباشد و ترجیح میدهند به زبان مادری خود صحبت کنند. به گردشگران تور اسپانیا توصیه میشود پیش از مسافرت تعدادی از کلمات و عبارات زبان اسپانیایی را یاد بگیرند.

5- غذاهای اسپانیا

در هر کدام از شهرهای اسپانیا رستوران های زیادی وجود دارند، بنابراین یک محلی میتواند به شما کمک کند تا بهترین آن ها را انتخاب کنید. سعی نکنید در تور اسپانیا به رستوران های چینی، تایلندی یا حتی ایتالیایی بروید، درعوض حتما غذاهای محلی هر شهر را امتحان کنید. در گرانادا، پائلا و والنسیا تاپاس، غذاهای دریایی در گالیسیا و شکلات churros con را در مادرید میل کنید. انعام دادن در اسپانیا ضروری نیست و برخی از رستوران ها بطور خودکار انعام را به صورتحساب شما اضافه می کنند که اگر کمی به زبان آشنا نباشید ، تشخیص آن دشوار می شود.


غذاهای اسپانیایی


6- زمان صرف غذا

زمان غذا خوردن در اسپانیا دیرتر از سایر کشورها پیش می رود؛ اکثر مردم یک صبحانه کوچک می خورند و سپس بزرگترین وعده غذایی روزانه خود ، ناهار را بین ساعات 2 تا 4 میل می کنند. از حدود ساعت 9 شب یا بعد از آن وعده شام شروع میشود و حتی خانواده های دارای فرزند و افراد مسن نیز تا نیمه شب برای غذا خوردن با دوستان و خانواده باشند.

7- حمل و نقل در اسپانیا

مادرید و بارسلونا دارای سیستم های مترو گسترده ای اما والنسیا، ساراگوزا، بیلبائو و سویل سیستم های مترو محدودی دارند؛ در مورد اتوبوسهای عمومی هم همینطور است. تاکسی ها در همه شهرهای بزرگ به وفور وجود دارند و برای هر کیلومتر بین 1-2 یورو (2-3 دلار) پرداخت می كنید، البته قیمت ها گاهی اوقات در شب افزایش می یابد. همچنین برنامه BlaBlaCar میتواند به عنوان روش اصلی حمل و نقل گردشگران تور اسپانیا باشد، این یک برنامه محبوب به اشتراک گذاری اتومبیل که ارزان تر از قطار یا اتوبوس است.

برای ارتباط بین شهرهای اسپانیا می توانید از قطارهای سریع السیر با قیمت بالا یا اتوبوس های ارزان اما با زمان طولانی استفاده کنید، همچنین پروازهای مقرون به صرفه شرکت های EasyJet و Ryanair  نیز وجود دارند که باید از قبل آنها را رزرو کنید. سفر با قطار در اسپانیا بسیار جذاب و سریع است اما شبکه ریلی Renfe اسپانیا می تواند گران باشد، به خصوص اگر در آخرین لحظه بلیط تهیه کنید.

8- بهترین زمان سفر

در حالی که می توانید در تمام طول سال از اسپانیا دیدن کنید، بیشتر مسافران تور اسپانیا تمایل به بازدید در ماه های تابستان دارند تا آن آفتاب شگفت انگیز مدیترانه را تجربه کنند. با این حال تنها مشکلی که وجود دارد جمعیت بیش از حد گردشگران در مناطق پر رفت و آمد به ویژه در کنار ساحل می باشد. با در نظر گرفتن آب و هوا، جمعیت توریست ها و هزینه های سفر بهترین زمان برای همراهی با تور اسپانیا اواخر بهار و اوایل پاییز است.

9- فقط از شهرهای اسپانیا دیدن نکنید

قطعا مادرید و بارسلونا شهرهای افسانه ای هستند و سزاوار اولویت تور اسپانیا میباشند، اما برخی از شهرها و روستاهای زیبا در اسپانیا وجود دارند که نشان دهنده جنبه های مختلف این کشور خیره کننده هستند. از ساحل زیبای مدیترانه و منطقه کوهستانی باسک تا دشتهای اطراف مادرید و پادشاهی باستانی کاستیلا و لئون که به راحتی با اتوبوس های ارزان قیمت قابل دسترسی می باشند.


روستاهای دیدنی در تور اسپانیا


10- هزینه سفر

با توجه به نوع فعالیت، محل اقامت و غذاهایی که میخورید، تور اسپانیا میتواند مقرون به صرفه باشد. اسپانیا نسبت به سایر کشورها اروپایی ارزانتر بوده و از نظر اقامت و رستوران ها نیز میتوانید تا حد زیادی در سفر صرفه جویی کنید، به خصوص در شهرهای جنوبی.


نکاتی برای صرفه جویی در هزینه های تور اسپانیا :

1- اسپانیا رستوران های گران قیمت زیادی دارد اما هزینه های رستوران های محلی بسیار کمتر میباشد، حتما به آنها سر بزنید.

2- بیشتر رستورانها منوی روز ارزان در طول ناهار با قیمتی حدود 7-9 یورو دارند که یک روش مناسب برای صرفه جویی در هزینه و چشیدن طعم غذاهای خوشمزه اسپانیایی هستند.

3- گردشگران تور اسپانیا میتوانند برای خرید محصولات گوشتی، میوه و خواروبار به بازارهای محلی بروند.

4- در حالی که سیستم قطار سریع است اما توصیه میشود برای سفرهای درون شهری از اتوبوس استفاده کنید.


حمل و نقل در تور اسپانیا


5- اگر قصد چندبار استفاده از سیستم مترو را دارید، می توانید بلیطهای چند سفره را بخرید که در کل برای شما پس انداز می کند.

6- انتظار داشته باشید که در مادرید و بارسلونا هزینه بیشتری بپردازید، گرانادا ارزانترین شهر در تور اسپانیا محسوب میشود.

7- آب شهری در بیشتر نقاط اسپانیا قابل نوشیدن است، همیشه یک لیوان یا بطری تاشو همراه خود داشته باشید.

8- فرقی نمیکند چه زمانی با تور اسپانیا همسفر میشوید، یک ژاکت یا یک بافت نازک همراه خود ببرید.