بهترین مراکز خرید آنکارا

آنکارا مرکز فرهنگی، صنعتی و تجاری کشور ترکیه و پایتخت مدرن آن از سال 1923 است، اما تاریخچه زندگی آن به هزاران سال قبل برمیگردد. شهر آنکارا در مرکز منطقه آناتولی و ارتفاع 850 متری از سطح دریا واقع شده و با حدود 5.4 میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ ترکیه (بعد از استانبول) محسوب میشود. آنکارا به دلیل وجود پارلمانها و زندگی سران ایالت، شهری رسمی است، اما جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در آن قرار دارد؛ مانند: آثار تاریخی متعدد، مرکز اسکی، موزه های بسیار، جاذبه های طبیعی چشم نواز و مراکز خرید فوق العاده.

مانند بسیاری دیگر از شهرهای ترکیه، آب و هوای آنکارا نسبتا معتدل و قاره ای است و در هر زمان از سال سفر با تور آنکارا گزینه مناسبی به شمار میرود. بسیاری از گردشگران تور ترکیه با هدف خرید به آنکارا سفر میکنند، که با توجه به تعدد مراکز خرید در این شهر، انتخاب بسیار مناسبی است؛ بهترین زمان سفر به آنکارا برای خرید در اواخر تابستان و پاییز است که حراج در اکثر مراکز خرید به راه می افتد. جشنواره تابستانه مراکز خرید آنکارا که در شهریور هرسال برگزار و تخفیفات زیادی بر اجناس اعمال میشود، از جاذبه های توریستی آنکارا است که تقاضای تور تابستان آنکارا را افزایش میدهد.


بهترین مراکز خرید در تور آنکارا

برای قرن ها ترکیه یک قطب تجاری در جاده ابریشم بوده و اروپا را به شرق مرتبط میکرد. در سال های اخیر، گردشگری به یکی از ارکان اقتصاد ترکیه تبدیل شده، و افزایش گردشگر تور ترکیه و آنکارا برابر است با تقاضای بیشتر مراکز خرید و افزایش خرید و رشد اقتصاد. امروزه در ترکیه، شهر آنکارا بیشترین مراکز خرید را دارد که شامل مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی و محلی مردم ترکیه میشود. یکی از فرصت هایی که نباید در سفر با تور ترکیه از دست داد، گشت و گذار در مراکز خرید آنکارا است؛ که نه تنها فرصت های خرید ارزان بسیاری دارند، بلکه اکثرشان با مراکز تفریحی و سرگرمی متعدد باعث تجربه خوب از تور آنکارا میشوند.


بهترین مراکز خرید مدرن آنکارا:


مرکز خرید آرمادا آرندال Armada Arndale Shopping Centre

مرکز خرید آرمادا برای اولین بار در سال 1963 افتتاح شد و پس از چند مرحله بازسازی، اکنون با 250 فروشگاه در غرب آنکارا قرار گرفته است. این مرکز خرید (بعد از افتتاح به شکل امروزی در سال 2002) در سال 2003 به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا شناخته شد و هنوز هم جزء پر بازدیدترین مراکز خرید آنکارا محسوب میشود. در مرکز خرید آرمادا علاوه بر فروشگاههای لوکس؛ سالن های سینما، تعدادی رستوران و کافی شاپ، سوپرمارکت و زمین بازی و محل نگهداری کودکان نیز وجود دارد. از بهترین هتل های آنکارا که در نزدیکی آرمادا مال قرار دارند، هتل های Mövenpick، Anadolu، JW Marriott و Wyndham هستند.


مرکز خرید آرمادا در آنکارا


تلفن: 00903122191319

وب سایت: www.armadasite.com

آدرس: Beştepe Mah 06520 Yenimahalle


آنکا مال Anka Mall

مرکز خرید آنکا دومین مرکز خرید بزرگ ترکیه ، با 176هزار مترمربع مساحت، در سال 1999 به عنوان مرکز خرید Migros افتتاح شد و در سال 2006 بعد از بازسازی به آنکا تغییر نام داد. این مرکز خرید با بیش از 300 فروشگاه از برند های معتبر جهانی، دارای امکانات رفاهی مانند: سالن سینما، انواع رستوران و کافه و زمین تفریحی کودکان است.هتل های نزدیک این مجموعه، prime، The White House Kalkan، Zarina Butik Otel Pansiyon و Demonti هستند.


آنکا مال آنکارا


تلفن: 00903125411212

وب سایت: www.ankamall.com.tr

آدرس: Gazi Mahallesi, Mevlana Blv. No:2, 06560 Yenimahalle


مرکز خرید کنت پارک Kentpark Shopping Centre

مرکز خرید کنت پارک حدود 200هزار مترمربع مساحت دارد و علاوه بر230فروشگاه، شامل 6هزار مترمربع باشگاه ورزشی، بولینگ، 1500مترمربع زمین بازی برای بچه ها، رستوران های مختلف، سالن سینما و حتی کلاس رقص است که این مجموعه را به مقصد بسیاری از گردشگران تور آنکارا تبدیل کرده. از هتل های آنکارا که در نزدیکی این مجموعه قرار گرفته اند، هتل های 5ستاره JW Marriott، Mövenpick و The Green Park هستند.


مرکز خرید کنت پارک آنکارا


تلفن: 00904447477

وب سایت: www.kentpark.com.tr

آدرس: Mustafa Kemal Mah, Dumlupınar Blv. 7.Km. D:No:16406800 Çankaya


مرکز خرید سپا Cepa Shopping Centre

یکی از مراکز خرید محبوب آنکارا، مرکز خرید سپا است که در سال 2007 افتتاح شد و با 160هزار مترمربع مساحت در نزدیکی مرکز خرید کنت پارک قرار دارد. این مرکز خرید دارای فروشگاه های لوکس از برند های مختلف جهان، بزرگترین فست فود ترکیه و سینما میباشد. نکته جالب توجه گردشگران تور نوروزی آنکارا این است که در این مرکز خرید با نشان دادن پاسپورت میتوان اجناس را با قیمت پایین تر (بدون مالیات) خریداری کرد. با توجه به نزدیکی این مرکز خرید به کنت پارک؛ علاوه بر هتل های ذکر شده، هتل های دیگری در نزدیکی مرکز خرید سپا قرار دارند، مانند: Wyndham، Gazi Park، Anadolu .


مرکز خرید سپا آنکارا


تلفن: 00903122196401

وب سایت:  www.cepaavm.com.tr

آدرس: Mustafa Kemal Mah, 2153. Sok No:2, Çankaya


مرکز خرید ناتا وگا Nata Vega

این مرکز خرید با 50هزار متر مربع در منطقه مامک و در همسایگی مرکز خرید آناتولیم (Anatolium Shopping Mall) قرار دارد. مرکز خرید وگا تشکیل شده از امکانات بیرونی و فضاهای داخلی است که برنامه ریزی شده تا در آینده گسترش یابد. در این مرکز خرید انواع فروشگاه های مختلف لباس و لوازم محلی، رستوران های متعدد، سالن های سینما، نمایشگاه اتومبیل و آکواریوم 360درجه وجود دارد. بدلیل اینکه این مرکز خرید در حومه ی شرقی آنکارا واقع شده ، هتلی در نزدیکی آن وجود ندارد؛ اما در برنامه آینده آن ساخت بلوک های مسکونی و هتل نیز قرار دارد.


مرکز خرید ناتا وگا آنکارا


تلفن: 00903125542700

وب سایت: www.natavega.com.tr

آدرس: Akşemsettin Mahallesi, Doğukent Bulvarı 1/a, 06480 Mamak


بهترین بازارهای سنتی در تور آنکارا

علاوه بر مراکز خرید جدید و سرپوشیده آنکارا، بازارهای محلی و سنتی بسیاری در آنکارا وجود دارند که اجناس گوناگون و متنوعی مانند: صنایع دستی، انواع ادویه جات، پوشاک، مواد غذایی تازه، ساعت، کیف و کفش، زیورآلات و غیره را با قیمت های مناسب عرضه میکنند. در این بازارها گردشگران تور آنکارا میتوانند علاوه بر خرید ارزان و سوغات، از زیبایی محیط و بازدید از آثار باستانی موجود در آن مناطق لذت ببرند.


محبوب ترین بازارهای سنتی آنکارا:


بازار سنتی آنکارا


1- بازار چیکریکچیلار یوکوشو Çıkrıkçılar Yokuşu و محله سامان پازاری Saman Pazarı: بازار عتیقه آنکارا، معروف ترین بازار در فضای آزاد این شهر است که در آن صدها کالای مختلف به فروش میرسد؛ کالاهای مسی سنتی ترکیه، انواع سوغات، عتیقه، پارچه، شیرینی های محلی، صنایع دستی، فرش و جواهرات. این بازار در منطقه اولوس Ulus قرار گرفته و اجناس عرضه شده در آن قیمتهای ارزانی دارند.


2- بازار باکیرجیلار چارشیسی Bakırcılar Çarşısı: بازار مسگران در انتهای بازار Çıkrıkçılar Yokuşu قرار گرفته و پیش از این، فقط محصولات مسی در اینجا فروخته میشد اما در حال حاضر میتوان علاوه بر مس، جواهرات، لباس ملی و فرش دستباف را در اینجا یافت.


3- بازار تونالی هیلمی Tunalı Hilmi Bazaar: بازار تونالی هیلمی در خیابانی به همین نام که یکی از زیبا‌ترین خیابان‌های آنکارا است قرار دارد. در این خیابان مغازه‌های مختلف آرایشی، بوتیک‌ها، مکان‌های مناسب برای خرید سوغات و رستوران و کافه های لوکس قرار دارند. نکته ی قابل توجه گردشگران تور آنکارا در بازدید از بازار تونالی این است که در این خیابان بسیار زیبا و مدرن، اجناس را کمی بالا‌تر از دیگر بازارهای آنکارا میفروشند.


4- میدان کیزیلای Kizilay Square: در میدان کیزیلای علاوه بر مراکز خرید خیابانی بسیاری از فروشگاههای معروف قرار دارند، از لباس و عطر تا لوازم آرایشی. فروشگاه بزرگ مانگو و برند معروف ترکیه ،باتیک Batik، در نزدیکی میدان قرار دارند. همچنین در این منطقه خیابانی به اسم ازمیر وجود دارد که منبع فروش چرم و کفش است.


5- در نزدیکی قلعه آنکارا، مجموعه ای از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها و بازار دست فروش ها وجود دارد که انواع سوغات را عرضه می کنند. این محصولات عبارت اند از: گلیم و فرش‌های دستبافت، ظروف و اشیای برنجی، اشیای قدیمی و عتیقه، خوراکی های ترکیه، ادویه‌جات، سبزیجات معطر، آجیل و میوه‌های خشک. به گردشگران تور آنکارا که به بازدید قلعه آنکارا رفتند توصیه میشود "گوزلمه" (غذای محلی ترکیه) را حتما امتحان کنند.