بهترین رستوران های آنکارا

مکان کشوری مانند ترکیه می تواند به شدت بر روی سطوح مختلف فرهنگی آن تاثیر بگذارد، مخصوصا سبک آشپزی؛ این کشور درست وسط اروپای غربی و آسیای شرقی قرار گرفته که توسط تنگه Bosphorus از هم جدا شده اند. ترکیه به لحاظ تاریخی تحت تاثیر امپراتوری یونان، ایران، روم و عثمان قرار داشت و به طبع غذاهای ترکیه علاوه بر سبک آشپزی اصیل خود، برگرفته از سبک آشپزی این فرهنگ ها نیز هست. هنگام سفر با تور ترکیه، یکی از فعالیت هایی که بر کسب تجربه ی خوب از سفر تاثیر زیادی دارد غذاهای جدید با عطر، طعم و ظاهر متفاوت است. تمام رستورانهای ترکیه از تازه ترین مواد تشکیل دهنده محلی استفاده می کنند و همه غذاها به صورت بهداشتی در رستوران تهیه می شوند که بسیار با کیفیت و سالم هستند.

آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و دومین شهر بزرگ آن، قلب امور بین الملل و مرکز پرطرفدار فرهنگی است. بهترین زمان سفر با تور آنکارا در ماه ژانویه و پس از آن آگوست میباشد، البته در این ماهها قیمت پروازها و هتل های آنکارا بسیار گران هستند. با توجه به ترکیبی از تاریخ باستانی و خاصیت مدرن شهری، آنکارا سبک غذاخوری متنوعی را ارائه می کند؛ از ارزان ترین غذای خیابانی تا برخی از گران ترین رستوران ها. رستوران های آنکارا شهرت و اعتبار خوبی را در میان ساکنان و بازدید کنندگان محلی به دست آورده اند که تعداد آنها بسیار زیاد است و گردشگران تور آنکارا میتوانند غذاهای اصیل ترکی و نوشیدنی های محلی را در آنها امتحان کنند.


محبوب ترین غذاهای آنکارا

یک نهار کامل در آنکارا دنر کباب Doner Kebab است که از لایه های نازک و مسطح گوشت بره تهیه و همراه با سالاد، ذرت، گوجه فرنگی، تربچه و خیارشور سرو می شود. دیگر غذای محبوب ترکیه پیده Pide ، که به شکل پیتزا و از آن نازک تر است و با گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه، فلفل، جعفری و انواع پنیرهای محلی تهیه میشود. لاهماجون Lahmacun معروف به پیتزای ترکیه ای، یک ورقه نازک نان پوشیده شده با یک لایه گوشت چرخ شده، گوجه فرنگی، فلفل، پیاز یا سیر است . انواع کوفته (مانتی manti، ایچلی Icli)، دلمه Dulma، ایمام بایلدی Imam bayildi، کمپیر Kumpir و منمن Menemen از دیگر غذاهای معروف ترکیه هستند.


بهترین رستوران های آنکارا:


رستوران ترایلی Trilye Restaurant


رستوران ترایلی آنکارا


رستوران ترایلی در سال 2002 تاسیس شد که تخصص آن در ارائه غذاهای دریایی، مدیترانه ای و ترکیه ای است. این رستوران توسط Sureyya Uzmez  و همسرش Mahmure  اداره میشود و برای کیفیت و تازگی مواد غذایی، بارها جایزه گرفته است. نکته قابل توجه برای گردشگران ایرانی تور آنکارا این است که این رستوران غذای حلال سرو نمیکند.


ساعات کاری: 10صبح - 2 بعد از نیمه شب

آدرس: Kazım Ozalp Mah. Kuleli Caddesi No32 Gaziosmanpaşa

تلفن: 00903124471200

وب سایت: www.trilye.com.tr


رستوران شماره 4 No4 Restaurant


رستوران شماره 4 آنکارا


رستوران شماره چهار با داشتن سالن های اختصاصی و قسمت هایی در فضای آزاد مناسب برای قرارهای کاری، زوج ها و خانواده هاست. معماری این رستوران بسیار زیبا و منوی آن طیف وسیعی از طعم ها را در خود جای داده است.


ساعات کاری: 12ظهر - 1 بعد از نیمه شب

آدرس: Yasam Caddesi 4 Sokak, No4 Sogutozu

تلفن: 00903122190304

وب سایت: www.no4restaurant.com


رستوران گونایدین Gunaydın Et Restaurant


رستوران گونایدین آنکارا


رستوران گونایدین در ابتدا به عنوان یک قصابی شروع به کار کرد و امروزه در ارائه انواع کباب و استیک و خرده فروشی گوشت تازه فعالیت میکند. این رستوران در سالهای اخیر همواره جزء 5 رستوران برتر آنکارا بوده است؛ البته قیمت این رستوران برای مسافران ایرانی تور آنکارا کمی گران است.


ساعات کاری: 9صبح - 11.5 شب

آدرس: Gaziosmanpasa,Attar Sk. No:6 | Cankaya

تلفن: 00903124667666

وب سایت: www.gunaydinet.com


رستوران فیگه Fige Restaurant


رستوران فیگه آنکارا


رستوران ترکی - بین المللی فیگه با طبقه های چوبی و دیوارهای شیشه ای یکی از بهترین رستوران های ترکیه است که هرشب موسیقی زنده در آن اجرا میشود. در این رستوران علاوه بر فضای داخلی رستوران، میزهایی در فضای آزاد نیز قرار دارد و با ارائه غذای حلال در بین گردشگران مسلمان تور آنکارا محبوبیت بالایی دارد.


ساعات کاری: 11صبح تا نیمه شب

آدرس: Prof. Dr. Aziz Sancar Caddesi ,No15 Cankaya

تلفن: 00903124380721

وب سایت: www.fige.com.tr


رستوران تاواچی Tavaci Recep Usta


رستوران تاواچی آنکارا


رستوران تاواچی ریسپ اوستا بهترین غذاهای خاورمیانه و ترکیه ای را با هزینه های مناسبی ارائه میکند. این رستوران دارای شعبه هایی در سراسر ترکیه است، اما گردشگران تور آنکارا در این شهر نیز میتوانند به رستوران تاواچی در نزدیکی هتل خود بروند، زیرا سه شعبه از این رستوران در قسمت های مختلف آنکارا قرار دارد. تاریخ افتتاح اولین شعبه رستوران به سال 1978 برمیگردد.


ساعات کاری شعبه مرکزی: 11صبح - 11 شب

آدرس: Barlas City J Blok No:1 Yenimahalle

تلفن: 00903122404000

وب سایت: www.tavacirecepusta.com.tr


رستوران گوکسو Goksu Restaurant


رستوران گوکسو آنکارا


شعبه اول رستوران گوکسو در سال 1989 و شعبه دوم آن در سال 2009 افتتاح شد. رستوران گوکسو انواع غذاهای اصیل ترکیه ای(عثمانی)، بین المللی، آسیایی و حلال را ارائه میکند که توسط مواد اولیه طبیعی و تازه از مزرعه خودشان تهیه میشود.


ساعات کاری: 9صبح - 1 بعد از نیمه شب

آدرس: NeneHatun Şubesi Nenehatun Caddesi No:5 Çankaya

تلفن: 00903124375252

وب سایت: www.goksulokantalari.com/tr


رستوران کوییک چاینا quick china


رستوران کوییک چاینا آنکارا


رستوران کوییک چاینا (چین سریع) در سال 1995 در یک آپارتمان کوچک کار خود را شروع کرد و امروزه با 4 شعبه توانسته به بهترین رستوران چینی ترکیه تبدیل شود. البته در این رستوران علاوه بر غذاهای چینی غذای تایلندی و ژاپنی هم سرو میشود که در بین گردشگران تور آنکارا که از آسیای شرقی می آیند بسیار پرطرفدار است.


ساعات کاری: 11صبح - 11 شب

آدرس: Ugur Mumcu Cad. Uğur Mumcu Sok. No:64/B GOP Çankaya

تلفن: 00903124370303

وب سایت: www.quickchina.com.tr