بهترین زمان سفر با تور ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان چه زمانی است؟ یا بطور خلاصه چه زمانی به ارمنستان سفر کنیم؟ وضعیت آب و هوای ارمنستان در فصل های مختلف سال چگونه است؟ اینها سئوالاتی هستند که بسیاری از علاقه مندان به سفر با تور ارمنستان می پرسند. در واقع آگاهی از وضعیت آب و هوای کشورهای جهان و اطلاع از بهترین زمان سفر به آنها می تواند پیش از رزرو تورهای مسافرتی و سفر به آن کشور بسیار مفید باشد و موجب صرفه جویی در هزینه ها و همچنین آزادی عمل هر چه بیشتر شما در طول سفر شود. 

کشور ارمنستان در ناحیه جنوبی قفقاز قرار دارد و دارای دشت های وسیع و همچنین کوهستان هایی متنوع با پوشش گیاهی متفاوت است. بطوری که در نواحی مختلف این کشور انواع پوشش گیاهی خشک، نیمه خشک و یا معتدل و سرسبز را می توانید مشاهده کنید.


نقشه آب و هوایی ارمنستان


نکته جالب توجه برای علاقه مندان به تور ارمنستان این است که شما می توانید در فصل های مختلف به این کشور سفر کرده و در هر فصل با توجه به شرایط آب و هوایی ارمنستان از نقاط دیدنی و امکانات مختلف استفاده کنید. هر چند که بسیاری از توریست ها و جهانگردان معمولا در فصل های بهار و تابستان اقدام به رزرو تور ارمنستان و سفر به این کشور می کنند چرا که تصور می کنند در فصل های گرم سال از جاذبه های توریستی ارمنستان بهتر می توانند استفاده کنند. البته این تصور چندان صحیح نیست چرا که همانطور که هر فصلی زیبایی های خاص خودش را دارد و حتی در فصل های مختلف می توان از تفریحات و سرگرمی های مختلفی لذت برد، در سفر به این کشور نیز در فصل هایی مانند پاییز و زمستان نه تنها از زیبایی های طبیعت و هوای دلپذیر نقاط مختلف این کشور بلکه از فعالیت هایی مانند اسکی، تله کابین و تله سیج در نقاط مختلف ارمنستان لذت برد. به خصوص در نواحی کوهستانی شهر توریستی و معروف تساخکادزور (Tsaghkadzor) در نزدیکی دریاچه سوان که سال به سال میزان جهانگردان و توریست هایی که از این شهر در فصل های مختلف سال دیدن می کنند، بیشتر می شود. در حال حاضر پیست اسکی تساخکادزور در سطح جهان معروف است و بسیاری از علاقه مندان به این ورزش در زمستان روانه ارمنستان می شوند.


تله کابین پیست اسکی تساخکادزور ارمنستان ایروان


در مجموع تابستان ها هوای ارمنستان گرم و خشک است و در زمستان ها سرد و بسیاری از اوقات همراه با بارش برف. البته فصل های پاییز و بهار نیز زیبایی های خاص خود را دارند. به خصوص سفر با تورهای ارمنستان در فصل بهار که می تواند بسیار دلپذیر و جذاب باشد. چرا که در این فصل آب و هوای نقاط مختلف این کشور به ویژه ایروان و یا نواحی اطراف دریاچه وان بسیار مناسب است. از طرف دیگر در ماه ها و فصل های مختلف سال در سراسر این کشور به مناسبت های مختلف جشن ها و فستیوال های مختلفی برگزار می شود که شرکت در بسیاری از آنها می تواند تجربه ای عالی و فراموش نشدنی برای شما باشد.


در ادامه تک تک فصل ها در این کشور و وضعیت آب و هوایی را بررسی می کنیم:

- فصل بهار در ارمنستان:

فصل بهار ارمنستان گلهای بهاری


همانطور که اشاره کردیم بهار یکی از زیباترین فصل های این کشور است. به ویژه برای کسانی که مایلند با تورهای نوروزی ارمنستان به این کشور سفر کنند. در این فصل دمای شهر ایروان بین ماه های فروردین و خرداد معمولا بین 10 الی 23 درجه سانتی گراد است. در فصل بهار می توانید از اغلب جاذبه های گردشگری این کشور لذت ببرید و محدودیت چندانی وجود ندارد. هوای خنک و تمیز بهاری را می توانید با آرامش استنشاق کنید و از گشت و گذار در نقاط مختلف ایروان و سایر نقاط این کشور لذت ببرید.


- فصل تابستان در ارمنستان:

فصل تابستان ارمنستان


تابستان دمای هوا در نقاط مختلف این کشور به اوج می رسد و معمولا بیشتر توریست ها نیز در این فصل با تور ارمنستان سفر می کنند. دمای هوا معمولا بطور میانگین از ماه تیر تا شهریور بین 24 الی 32 درجه متغیر است. البته در سالهای اخیر با افزایش دمای هوای جهان، میزان دما در برخی نقاط این کشور در مرداد ماه گاهی به 40 درجه سانتی گراد نیز رسیده است.

البته شبها هوا نسبتا خنک تر است و می توانید با خیال راحت در خیابان ها، پارک ها و نقاط مختلف شهر ایروان پیاده روی کنید و از نقاط دیدنی و محبوب توریستی بازدید کنید. به خصوص اگر اهل شنا و ورزش های آبی هستید، پارک آبی ایروان و همچنین بازدید از دریاچه سوان را فراموش نکنید.


- فصل پاییز در ارمنستان:

فصل پاییز ارمنستان


در این فصل گرمای تابستان کم کم جای خود را به هوای خنک و دلپذیر پاییز می دهد و معمولا بین ماه های مهر تا آذر به مرور دمای هوا از 27 درجه سانتی گراد تا 10 درجه سانتی گراد و گاهی حتی کمتر، کاهش می یابد. اگر قصد رزرو تور ارزان ارمنستان را دارید می توانید نیمه اول پاییز به این کشور سفر کنید. در این مدت هوا خوشبختانه چندان سرد نیست ولی با خنک تر شدن هوا و همچنین ریزش برگ درختان می توانید از زیبایی های طبیعت این کشور لذت ببرید و از سایر امکانات و جاذبه های مختلف گردشگری استفاده کنید.


- فصل زمستان در ارمنستان:

فصل زمستان ارمنستان


در فصل زمستان دمای نقاط مختلف این کشور به ویژه شهر ایروان از 10 درجه به زیر صفر می رسد و اوج این سرما معمولا در نیمه زمستان است که برف در بسیاری از نقاط این کشور به خصوص نواحی کوهستانی می بارد. در برخی از این نقاط دما گاهی به 12- درجه سانتی گراد و حتی کمتر می رسد. زمستان ارمنستان بسیار زیباست و اگر اهل اسکی و ورزش های زمستانی هستید می توانید در این فصل با سفر با تور ارمنستان به نقاطی مانند شهر زاخکادزور اوقات بسیار خوشی را در کنار توریست ها و گردشگران دیگر سپری کنید.


در نهایت امیدواریم که سفری پربار و لذت بخش با تور ارمنستان را تجربه کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا رزرو تورهای مسافرتی می توانید با آژانس مسافرتی الماس نشان تماس بگیرید.