بهترین رستوران ها در تور ارمنستان

تور ارمنستان به دلایل زیادی نزد ایرانیان معروف است. دلایل محبوبیت تور ارمنستان آنقدر زیاد و متنوع هستند که موجب شده طی دو دهه گذشته بسیاری از هموطنان مان از سراسر ایران جهت رزرو تورهای ارمنستان و سفر به این کشور اقدام کنند.

یکی از مهمترین دلایلی که بسیاری از توریست ها تمایل به سفر با تور ارمنستان را دارند، علاوه بر دیدن و لذت بردن از جاذبه های گردشگری ارمنستان که برای توریست ها و جهانگردان سراسر جهان بسیار جذاب و جالب هستند، وجود رستوران ها، کافه ها و اغذیه فروشی های متعدد با قیمت های مناسب است.

فرهنگ غذایی مردم ارمنستان بسیار شبیه به فرهنگ غذایی ایران و ترکیه است بطوری که بسیاری از خوراکی ها و غذاهایی را که در آن کشور می بینید ممکن است ناخودآگاه شما را یاد کشورهای ترکیه و یا ایران بیندازد. از طرف دیگر وجود رستوران های با کیفیت و بسیار مناسب و قیمت های ارزان موجب شده تا توریست ها هنگام سفر به این کشور از اغذیه فروشی ها و رستوران های ایروان استقبال کنند.

بسیاری از این رستوران ها در مناطق مرکزی شهر ایروان و اطراف میدان جمهوری ایروان (و یا با فاصله بسیار کمی از آن) قرار دارند. در واقع یکی از دانستنی های مفید تور ارمنستان این است که در سفر به این کشور لذت خوردن و امتحان کردن رستوران های معروف و درجه یک ایروان را از دست ندهید. در مجموع مزایای رستوران های ارمنستان عبارتند از:

·   کیفیت بالای غذا

·   فضای آرامش بخش در اغلب رستوران ها

·   قیمت های ارزان

·   برخورد مناسب با توریست ها

·   موقعیت بسیار مناسب از نقاط مختلف شهر ایروان

·   اجرای موسیقی زنده و برنامه های گوناگون در شبهای تعطیل

·   سرو نوشیدنی های بسیار لذیذ

توریست ها و گردشگرانی هم که با تور ارمنستان به این کشور سفر می کنند، طبیعتا از یک رستوران همین انتظارات را دارند. همانطور که اشاره شد، خوشبختانه بیشتر این رستوران ها در بخش مرکزی شهر ایروان قرار دارند و براحتی ظرف چند دقیقه پیاده روی می توانید از میدان جمهوری و یا از اپراهال ایروان خودتان را به هر یک از این رستوران ها برسانید و نیازی به کرایه تاکسی نیست. 

به همین سبب در این مقاله بهترین رستوران های ایروان را که در سفر با تور ارمنستان می توانید طعم غذاهای لذیذ آنها را بچشید و خاطره ای خوش از آنها برای خود و همسفرانتان رقم بزنید را در اینجا به شما معرفی می کنیم:

- رستوران لواش (Lavash Restaurant) :

رستوران لواش ناخودآگاه ما را به یاد یکی از محبوب ترین و معروفترین نان های ایرانی می اندازد. البته دلیل نامگذاری این رستوران هم بی علت نیست و در این رستوران نان لواش نیز پخته می شود و جهت صرف برخی از غذاها برای مشتریان سرو می گردد. بسیاری از توریست ها و مسافرانی که با تور ارمنستان به این کشور سفر کرده اند، تاکنون به رستوران لواش رفته اند و در بیشتر نظرسنجی ها این رستوران به دلیل کیفیت عالی غذا و نوشیدنی ها، سرویس دهی بسیار خوب، برخورد بسیار مناسب کارکنان با مردم، معماری و دکوراسیون بسیار جالب و دیدنی رستوران و موقعیت مناسب موجب شده تا بسیاری از توریست ها از این رستوران بشدت استقبال کرده و در نظرسنجی ها اغلب این رستوران به عنوان یکی از پنج رستوران برتر ایروان و ارمنستان انتخاب شود.


رستوران لواش Lavash Restaurant ارمنستان


سرویس دهی رستوران لواش شامل صبحانه، نهار، شام است و کارت های بانکی مختلف بانکی از قبیل "مستر کارت" (Mastercard) و یا "ویزا کارت" (visa card) پذیرفته می شود. همچنین در این رستوران اینترنت وای فای (wifi) بصورت رایگان در اختیار مشتریان قرار داده می شود.

 هر چند که شاید قیمت این رستوران کمی برای توریست های ایرانی تور ارمنستان بالا باشد اما کیفیت عالی آن در همه زمینه ها موجب می شود که توصیه کنیم که حداقل یکبار سری به این رستوران بزنید. این رستوران هر هفت روز هفته باز است. این رستوران دارای وب سایت بسیار جالبی نیز هست که طراحی بسیار مناسبی دارد و از قبل می توانید با کمی جستجو در آن با کلیه سرویس و خدمات این رستوران و حتی محیط آن آشنا شوید. 


آدرس: 21 Tumanyan St, Yerevan 0001, Armenia

ساعت های کاری: 8:30AM–12AM

شماره تماس: +374 10 608800

وب سایت: http://www.lavash.restaurant/hy


- رستوران دلماما (Dolmama Restaurant) :

رستوران دلماما همانطور که از نامش پیداست به دلمه های لذیذش نزد مسافران تور ارمنستان و همچنین مردم محلی این شهر معروف است. غذاهای رستوران دلماما شامل غذاهای ارمنی، غذاهای اروپای شرقی، خاورمیانه، غذاهای گیاهی و غذاهای بدون گلوتن (نوعی پروتئین موجود در گندم و جو) است.


رستوران دلماما ایروان ارمنستان


رستوران دلماما ایروان (که در فارسی "دل ماما" نیز نوشته می شود) یکی از بهترین رستوران های ایروان است که به گردشگران تور ارمنستان پیشنهاد می شود. سرویس دهی این رستوران شامل نهار، شام و حتی اغذیه های سبک تا پاسی از شب است و یکی از بهترین رستوران های شهر ایروان است که برای قرارهای رسمی کاری، خانواده ها (حتی خانواده هایی که دارای فرزند خردسال هستند)، زوج های جوان که در حال گذراندن ماه عسل خود هستند بسیار مناسب است.

کیفیت بسیار خوب سرویس دهی، طعم لذیذ غذاها و امکانات مناسب و فضایی آرامش بخش موجب شده تا رستوران دلماما (دل ماما) به عنوان یکی از بهترین رستوران های ارمنستان و ایروان از دید گردشگران و توریست ها انتخاب شود.

این رستوران هم همه روزهای هفته باز است.


آدرس: 10 Pushkin St, Yerevan 0010, Armenia

ساعت های کاری: 11AM–11:30PM

شماره تماس: +374 10 561354

وب سایت: http://www.dolmama.am


- رستوران تاورن قفقازی (Caucasus Tavern) :

این رستوران که به اختصار "رستوران قفقازی" نیز خوانده می شود یکی از معروفترین و محبوب ترین رستوران های ارمنستان نزد ایرانیان است. رستوران قفقازی در خیابان "هانراپتوتیان" و نرسیده به نقاطع خیابان "سایت نوا" قرار دارد و یکی از بهترین رستوران ارمنستان با قیمت های بسیار مناسب و ارزان است.


رستوران تاورن قفقازی ایروان ارمستان


برخورد های دوستانه کارکنان این رستوران، طعم لذیذ غذاها، سرویس دهی خوب، قیمت های ارزان (در مقایسه با سایر رستوران های مرکز ایروان) و تنوع بالای منوی غذاها همه از مزایای این رستوران است. غذاهای این رستوران شامل غذاهای باربیکیو، غذاهای ارمنی، اروپای شرقی و غذاهای گیاهی می شود. همانند بسیاری از رستوران های دیگر ارمنستان، غیر از صبحانه سایر وعده های غذایی خود را می توانید در این رستوران با آرامش صرف کنید و از طعم لذیذ غذاها لذت ببرید.

نکته جالب توجه دیگر درباره رستوران قفقاز تاورن ایروان این است که این رستوران هفت روز هفته بصورت بیست و چهار ساعته باز است.

این رستوران برای خانواده ها و همچنین کسانی که به صورت گروهی و دسته جمعی قصد صرف نهار یا شام را دارند، بسیار مناسب است. این رستوران اغلب به عنوان یکی از بهترین رستوران های ارزان و با کیفیت ایروان به توریست ها و گردشگران خارجی تور ارمنستان توصیه می شود.


آدرس: 1st Floor, 82 Hanrapetutyan St, Yerevan 0010, Armenia

ساعت های کاری: 24 ساعته

شماره تماس: +374 10 561177

وب سایت: https://tavern.caucasus.am/en


- رستوران شرپ (Sherep Restaurant) :

رستوران شرپ نیز یکی از بهترین رستوران های ارمنستان و ایروان است که می توانید در سفر با تور ارمنستان امتحان کنید. رستوران شرپ یکی از بهترین رستوران های ارمنستان است که تاکنون میزبان هزاران توریست و گردشگر بوده است. رفتن به این رستوران را بسیاری از این توریست های تور ارمنستان توصیه می کنند. چرا که به گفته آنها همه چیز در این رستوران باکیفیت و عالی است. از سرویس دهی و برخورد بسیار گرم و محبت آمیز کارکنان تا کیفیت غذاها و نوشیدنی ها.


رستوران شرپ (Sherep Restaurant) ارمنستان


منوی رستوران شرپ بسیار متنوع است و شامل انواع غذاهای اروپای شرقی، خاورمیانه، اروپای مرکزی، باربیکیو، غذاهای گیاهی، غذاهای وگان (vegan) و غذاهای بدون گلوتن می باشد. در رستوران شرپ می توانید هر یک از وعده های غذایی شامل صبحانه، نهار، شام و یا عصرانه را میل کنید.

نکته جالب توجه اینکه این رستوران یکی از بهترین رستوران های ایروان و ارمنستان برای افراد گیاهخوار است. تنوع بالای غذاها و خوراک های گیاهی رستوران شرپ موجب شده تا نه تنها توریست ها و گردشگران بلکه بسیاری از افراد محلی نیز که به خوردن غذاهای گیاهی علاقه مند هستند و یا خودشان گیاهخوارند، جزو مشتریان ثابت این رستوران شوند. البته کیفیت عالی غذاهایی که دارای گوشت هستند را نیز نباید فراموش کرد. طعم لذیذ ماهی و گوشت بیف را در این رستوران مسلما فراموش نخواهید کرد.

مکان رستوران شرپ نیز بسیار مناسب است و با چند دقیقه پیاده روی از میدان جمهوری می توانید به سرعت به این رستوران برسید.در نهایت اگر یک وعده نهار و یا شام بسیار خوشمزه و لذیذ را می خواهید با آرامش در ارمنستان امتحان کنید، این رستوران را فراموش نکنید.


آدرس: 1 Amiryan St, Yerevan 0010, Armenia

ساعت های کاری: 8:30AM–12AM

شماره تماس: +374 10 600880


- رستوران آنوش (Anoush Restaurant) :

رستوران آنوش نیز در نوع خودش یکی از رستوران های بی نظیر ایروان و ارمنستان است که به دلیل کیفیت مناسب غذاها و دکوراسیون جالب و همچنین سرویس دهی بسیار خوب به مشتریان به خصوص توریست های خارجی در سالهای گذشته مورد توجه بسیاری از گردشگران تور ارمنستان قرار گرفته است. به خصوص توریست های اروپایی که معمولا در زمینه رفتن به رستوران ها و صرف نهار و یا شام در آنها کمی سختگیر هستند.


رستوران آنوش (Anoush Restaurant) ارمنستان


رستوران آنوش در ایروان توانسته تقریبا بیشتر گردشگران و مشتریان خود را کاملا راضی نگه دارد. به ویژه کسانی که می خواهند طعم واقعی غذاهای ارمنی را بچشند، این رستوران می تواند یکی از بهترین انتخاب های آنها باشد. البته غیر از غذاهای ارمنستان در رستوران آنوش می توانید بسیاری از غذاهای لذیذ و معروف خاورمیانه و یا غذاهای گیاهی را نیز سفارش دهید. سرویس دهی این رستوران شامل صبحانه، نهار و شام می باشد.

آدرس: 7/1 Amiryan St, Yerevan 0010, Armenia

ساعت های کاری: 7AM–11:30PM

شماره تماس: +374 11 757505


امیدواریم با این تفاصیل از سفر با تور ارمنستان و چشیدن طعم غذاهای عالی آنها لذت ببرید. آژانس مسافرتی الماس نشان برگزار کننده تورهای ارزان ارمنستان.