معرفی غذاهای تایلندی در تور تایلند

تور تایلند یکی از محبوب ترین و معروف ترین تورهای مسافرتی آسیا و جهان نزد توریست ها و گردشگران است. جاذبه های گردشگری تایلند هر توریست و جهانگرد جوان و خوش ذوق را سر وجد می آورد و آنقدر تنوع این نقاط دیدنی و جاذبه ها در این کشور بالاست که برخی از توریست ها حتی چندین بار به تایلند سفر می کنند و هر بار از تور تایلند، امکانات گردشگری و تفریحات مختلف این کشور با رضایت کامل استفاده می کنند.

اما در کنار امکانات هتل ها، سواحل زیبای تایلند، پارک ها، موزه ها و سایر جاذبه های این کشور یکی از تفریحاتی که بسیاری از توریست ها هنگام سفر با انواع تور تایلند از آن لذت می برند، چشیدن و امتحان کردن طعم لذیذ غذاهای تایلندی است. این کشور فرهنگ غذایی غنی و منحصر به فردی دارد و جالب اینجاست که مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، برنج نیز جایگاه خاصی در فرهنگ غذایی این کشور دارد.

در این بخش جهت آشنایی هر چه بیشتر شما، تعدادی از لذیذترین و معروفترین غذاهای این کشور می پردازیم تا شما هم ضمن آشنایی با غذاهای تایلندی از اقامت خود در طول سفر به این کشور لذت بیشتری ببرید. قیمت غذا در تایلند در نقاط مختلف متغیر است و بنا به اینکه در کجا می خواهید به صرف نهار یا شام بپردازید، هزینه ها متفاوت است. برای مثال معمولا غذاهای خیابانی تایلند دارای قیمت نسبتا ارزان تری نسبت به بسیاری از رستوران ها و هتل ها دارند.

از طرف دیگر برخی از غذاها و خوراکی های سنتی این کشور آنقدر لذیذ هستند و در سالهای گذشته پرطرفدار شده اند که بسیاری افراد علاقه مند به آشپزی به دنبال یادگیری طرز تهیه غذاهای تایلندی هستند. از جمله غذاهای دریایی تایلند که هم مردم محلی و هم توریست ها از آن استقبال می کنند. در غذاهای تایلندی از فلفل و ادویه های مختلف استفاده می شود و شما می توانید انواع طعم ها را در وعده های غذایی مختلف بچشید و امتحان کنید. البته در زمان سفر با تور تایلند به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از غذاهای عجیب تایلندی هم توسط مردم این کشور خورده می شوند که برای مردم کشورهای دیگر اصلا جالب نیست و حتی ممکن است حال افراد از دیدن چنین غذاهایی بهم بخورد (مانند غذاهای پخته شده از حشرات)

اما خوشبختانه بیشتر غذاهای این کشور اینگونه نیستند و در بسیاری از رستوران های بزرگ و کوچک و یا اغذیه فروشی های محلی می توانید غذاهایی این کشور را با خیال راحت امتحان کنید و از طعم لذیذ آنها لذت ببرید. حتی برخی از این غذاها به دلیل شباهت با غذاهای هندی و یا چینی می توانند برای مردم کشور ما نیز مناسب باشند.

در این بخش به معرفی معروفترین غذاهای تایلندی می پردازیم. امیدواریم از طعم لذیذ این غذاها در سفر با تور تایلند لذت ببرید:


- پد تایلندی (Pad thai) :

غذای تایلندی پد تای


پد تایلندی و یا پد تایی یکی از معروفترین غذاهای تایلند است بطوری که حتی بسیاری از کسانی که در سالهای گذشته با تور تایلند به این کشور سفر کرده اند به قدری به این غذا علاقه مند شده اند که پس از بازگشت از سفر، به دنبال طرز تهیه پد تایلندی و دستور پخت این غذای خوشمزه و لذیذ بودند. پد تایلندی یکی از لذیذترین غذاهای این کشور است که در واقع از رشته های پخته شده نودل تشکیل شده که به شیوه تایلندی ها در چند مرحله پخته شده، سپس آبکش و در نهایت سرخ می شوند. سپس برخی مواد و چاشنی ها و یا صیفی جات به آن اضافه می شوند که طعم لذیذ آنرا دوچندان می کنند. از جمله: لیمو، پیاز، فلفل، سبزی جات محلی و غیره.

ضمنا در زمان پخت نیز ممکن است بنا به سلیقه سرآشپز آن رستوران یا اغذیه فروشی، از موادی مانند تخم مرغ، پودر فلفل، بادام زمینی، میگو، تکه های گوشت یا سویا. اگر با تور تایلند رهسپار سفر شدید و تمایل داشتید حتما غذاهای این کشور را امتحان کنید، یکی از اولین گزینه های پیشنهادی ما به شما امتحان کردن پد تایلندی است. 


- خائو فت (khao phat) :

غذای تایلندی خائوفت


یکی از غذاهای تایلندی دیگری که توصیه می کنیم حتما در سفر با تور تایلند امتحان کنید "خائو فت" یا برنج سرخ شده تایلندی است. این غذا در واقع برنج سرخ شده است که لابلای آن مرغ، خرچنگ یا میگو، پیاز، تخم مرغ، فلفل و یا گیاهان و سبزیجات مختلف (مانند ریحان) استفاده می شود. این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای تایلندی است و بسیاری از خانه ها در این کشور خائوفت پخته و به عنوان یک وعده کامل غذایی مصرف می شود. البته طرز سرو آن متفاوت است و حتی در رستوران های مختلف از مواد مختلف به عنوان مخلفات این غذا استفاده می شود. حتی ممکن است در رستورانی این غذا بصورت کاپ سرو شود ولی در رستورانی دیگر در یک دیس بزرگ. لذا نوع طعم و سرو خائو فت، تا حدودی بستگی به رستوران و اغذیه فروشی که به آن مراجعه می کنید نیز دارد.

ضمنا به این غذا "خائو پد" (Khao Pad) نیز گفته می شود و بر حسب نوع گوشت بکار رفته در آن نامهای مختلفی دارد.


- یام نوا (Yum Nua) :

غذای تایلندی یام نوا


یکی از غذاهای تایلندی که بسیاری از توریست ها و گردشگران ایرانی تور تایلند طعم آنرا چشیده و لذت برده اند، یام نواست. این غذا از گوشت گاو درست می شود که با فلفل و سپس به همراه سیب زمینی های کوچک پخته شده و به همراه پیاز و برخ ادویه جات و گیاهان تفت داده شده و سرانجام همراه با لیمو، سبزی جات تازه، فلفل، گوجه فرنگی و یا سایر خوردنی های گیاهی و یا صیفی جات سرو می شود. این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهای تایلندی است که به مسافران تور تایلند توصیه می کنیم.  


- کباب:

کباب تایلندی


در تایلند می توانید کباب های خوشمزه و لذیذی را امتحان کنید. این کباب ها که به مذاق ما ایرانی ها هم طعم شان آشناست از گوشت گوسفند، گوشت گاو و یا گوشت مرغ پخته می شوند که بر روی آتش آنها را کباب می کنند. کباب های تایلندی به دلیل پخت مناسب طعم لذیذی دارند و بسیاری از مسافران تور تایلند حداقل یکبار طعم لذیذ این کباب های تایلندی را امتحان کرده اند. از طرف دیگر به دلیل نوع پخت کاملا بهداشتی هستند و خیال شما نیز از هر نظر در این زمینه راحت خواهد بود.


- تام یام (Tom yum) :

غذای تایلندی توم یام


این غذا نوعی سو تایلندی است که محبوبیت زیادی در خود این کشور دارد بطوری که در اغلب اغذیه فروشی های محلی می توانید این سوپ را پیدا کنید و طعم آنرا امتحان کنید. مواد تشکیل دهنده سوپ تام یام، قارچ، میگو، برگهای خشک شده، عطر سنبل هندی، موسیر و ادویه جات مختلف است که در نهایت پس از پخت این سوپ موجب می شوند که طعم تند و در عین حال منحصر بفردی داشته باشد. این سوپ نزد توریست ها و جهانگردان تور تایلند محبوبیت زیادی پیدا کرده بطوری که امروزه نه تنها در داخل این کشور بلکه در بسیاری از کشورهای جهان پخته و سرو می شود.

اگر شما هم طرفدار غذاهای تند هستید، حتما در سفر با تور تایلند سوپ تام یام را امتحان کنید.


- گائنگ دائنگ (Gaeng Daeng Gai) :

غذای تایلندی گائنگ دائنگ


یکی از لذیذترین غذاهای تایلندی است که به دلیل استفاده از کاری قرمز به آن کاری قرمز (Red curry) نیز گفته می شود. این غذا در واقع نوعی خورشت آبکی است که از پخته شدن تکه های گوشت و خمیر کاری قرمز در شیر نارگیل بدست می آید. طعم این غذای تایلندی بسیار منحصر بفرد است و یکی از لذیذترین غذاهایی است که در سفر با تور تایلند پیشنهاد می کنیم حتما مزه آنرا بچشید.

البته در بسیاری از رستوران ها، از ادویه های مختلف و یا تکه های فلفل نیز در حین پخت این غذا استفاده می کنند و در نهایت هنگام سرو آن سبزی و یا گیاهان معطر محلی نیز ممکن است بر روی آن قرار دهند که موجب می شود حتی شکل ظاهری این غذا هم وسوسه کننده باشد.


امیدواریم با این توصیفات در سفر با تور تایلند، از خوردن بهترین غذاهای تایلندی لذت ببرید.