بهترین مراکز خرید در تور استانبول

مراکز خرید استانبول از دهه ها پیش بسیاری از هموطنان مان، در سفر با تور استانبول به جذب کرده است. هنوز هم هر ساله بسیاری از ایرانیان و حتی توریست های کشورهای دیگر جهان به قصد خرید و گردش به این شهر زیبای ترکیه سفر می کنند. در واقع یکی از مزایای سفر با تور استانبول همین نکته است یعنی شما هم می توانید از گردش و تفریح در این شهر و نواحی اطراف آن لذت ببرید و هم اگر قصد خرید در استانبول را دارید، جهت خرید انواع اجناس و کالاهای مورد نظرتان به بازارهای سنتی و یا مراکز خرید مدرن این شهر بروید.

در مراکز خرید استانبول می توانید انواع سوغاتی ها و یا کالاهایی مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کرده و حتی در مواردی از فروشندگان تخفیف دریافت کنید. از مهمترین اجناسی که در سالهای گذشته توسط گردشگران ایرانی و یا ملیت های دیگر تور استانبول خریداری شده اند می توان به فرش و قالی های ترک، شلوار جین، قهوه ترک، شیرینی های ترکیه (به خصوص باقلواهای استانبول)، ظروف مختلف مسی و برنجی، قهوه جوش، ادویه جات و ... را نام برد که در کنار دیدن جاذبه های گردشگری استانبول می توانید اقدام به خرید آنها کنید. به ویژه در فصل های حراج که با قیمت های ارزان و بسیار مناسبی می توانید اجناس مورد نظر خود را خریداری کنید.

در اینجا به معرفی تعدادی از مهمترین و معروفترین مراکز خرید و بازارهای استانبول می پردازیم تا چنانچه شما هم قصد سفر به استانبول، این شهر زیبای ترکیه را داشتید بتوانید سفری پربار به همراه خرید سوغاتی های رنگارنگ را برای خود و خانواده به ارمغان آورید:


- خیابان استقلال (İstiklâl Caddesi) :

خیابان استقلال استانبول ترکیه


خیابان استقلال استانبول یکی مهمترین بخش های توریستی این شهر است. این خیابان یکی از جاذبه های توریستی شهر استانبول به شمار می رود و ابتدای آن از میدان تکسیم آغاز می شود که یکی از معروفترین میدان های این شهر است. این خیابان در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و در آن بسیاری از کافه ها، رستوران ها، بوتیک ها، فروشگاه های لباس، ابزار آلات موسیقی، آثار هنری و بسیاری از اجناس مختلف دیگر را به فروش می گذارند. بسیاری از برندهای معروف کیف و کفش و لباس در گوشه و کنار این خیابان دارای شعبه هستند. این خیابان به حدی معروف است که هرگاه صحبت از تور استانبول و جاذبه های توریستی این شهر می شود یکی از نخستین مکان هایی که ناخودآگاه توریست ها آنرا به یاد می آورند، همین خیابان و میدان زیبای تکسیم است.  

امروزه این خیابان و میدان تکسیم جزو دیدنی های استانبول محسوب می شوند و حتی اگر قصد خرید ندارید، باز هم می توانید از گردش در این خیابان و یا سوار شدن به ترامواهایی که از این خیابان هر چند دقیقه یکبار رد می شوند، لذت ببرید. البته در بیشتر مواقع نوازندگان دوره گرد نیز از ترکیه و کشورهای دیگر را می توانید در این خیابان در حال اجرای موسیقی زنده ببینید که دیدن اجرای برنامه های آنها نیز خالی از لطف نیست و خستگی خرید و گشت و گذار در مغازه های خیابان استقلال را از تن شما در می آورد.

البته مکان هایی چون کلیساهای قدیمی، مساجد و یا کنیسه های قدیمی با معماری شگفت انگیز و منحصر به فردشان نیز تماشایی است. این خیابان آنقدر زیباست و مراکز خرید و فروشگاه های آن در اغلب مواقع سال رونق دارند که حتی در سردترین ایام سال نیز مورد توجه مردم استانبول و توریست ها قرار می گیرد. بسیاری از کارت پستال ها و یا تابلوهای نقاشی و هنری حاوی تصاویری از این خیابان زیبا و تراموای معروف آن هستند. اگر قصد خرید و تفریح در استانبول را دارید، سری هم به خیابان استقلال بزنید.


- مرکز خرید جواهیر (Istanbul Cevahir) :

مرکز خرید جواهیر استانبول ترکیه


مرکز خرید جواهیر استانبول که عنوان کامل آن " Istanbul Cevahir Shopping and Entertainment Centre " است یکی از بزرگترین و معروفترین مراکز خرید استانبول است که در خیابان "بویوک دره" (Büyükdere Avenue) در منطقه "شیشلی" (Şişli) استانبول قرار دارد. این مرکز خرید در اکتبر سال 2005 افتتاح شده و در سالهای اولیه تقریبا بزرگترین مرکز خرید در اروپا محسوب می شد. به دلیل معروفیت و همچنین قیمت های مناسب و داشتن امکانات تفریحی، این مرکز خرید مورد توجه بسیاری از توریست های تور استانبول قرار گرفته است.

این مرکز خرید با داشتن فضایی در حدود 62,475 مترمربع دارای شش طبقه است که در آن بیش از 343 مغازه و فروشگاه قرار دارند و علاوه بر آن دارای تفریحات و سرگرمی هایی از جمله چندین سالن سینما، یک مرکز بولینگ، یک رولرکاستر کوچک (roller coaster) و تعدادی دستگاه ها و تجهیزات سرگرمی است. نماد مرکز خرید جواهیر استانبول یک ستاره رنگی است. اگر قصد خرید و تفریح در یک مجموعه به همراه همراهانتان در سفر با تور استانبول را دارید، حتما سری هم به مرکز خرید جواهیر بزنید.

آدرس: 19 Mayıs Mahallesi, Büyükdere Cd. No:22, 34363 Şişli/İstanbul, Turkey

ساعت های کاری: 10AM–10PM

شماره تماس: +90 212 368 69 00

وب سایت :  http://istanbulcevahir.com


- مرکز خرید اولیویم (Olivium Outlet Center) :

مرکز خرید اولیویم استانبول


مرکز خرید اولیویم یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است که بسیاری توریست های ایرانی با استفاده از تور استانبول توانسته اند با آن آشنا و از آن خرید کنند. این مجموعه در آوریل سال 2000 تاسیس شده و در منطقه "زیتین بورنو" (Zeytinburnu) استانبول قرار دارد. امروزه این مجموعه دارای بیش از 118 مغازه و فروشگاه است و شاید جالب باشد که بدانید آنقدر در طول سالهای گذشته هموطنان ما از این مرکز خرید و فروشگاه های آن خرید کرده اند که بعضی از فروشندگان این مجموعه تا حدودی زبان فارسی را یاد گرفته اند و هنگام خرید لباس و یا اجناس دیگر به زبان فارسی شما را راهنمایی خواهند کرد.

مرکز خرید اولیوم دارای مساحتی در حدود 45000 هزار متر مربع می باشد و دارای چهار طبقه بوده و از امکانات تفریحی و سرگرمی های آن می توان به شش سالن سینما با ظرفیت هزار صندلی، یک سالن تئاتر با ظرفیت 200 صندلی، یک مرکز بولینگ بزرگ و یک مرکز بازی کودکان است.

آدرس: Gökalp Mahallesi, Prof. Muammer Aksoy Cd. No:30, 34020 Zeytinburnu/İstanbul, Turkey

ساعت های کاری: 10AM–10PM

شماره تماس: 53 74 547 212 90 +

وب سایت: http://www.olivium.com.tr


- استانبول مال (Mall of istanbul) :

مرکز خرید استانبول ترکیه


یکی از بهترین مراکز خرید مدرن و مجهزی که در سفر به استانبول می توانید از خرید در آن لذت ببرید، "استانبول مال" است. این مجموعه دارای نمایندگی و شعب تعدادی از بهترین برندهای جهان است که می توانید با اطمینان از آنها خرید کنید. از جمله زارا (Zara)، توگبا (Tugba)، سواتچ (Swatch)، پنتی (Penti)، ماوی (Mavi)، مانگو (Mango)، لیوایز (Levis)، لاکوست (La Cost)، ال سی وایکیکی (LC Waikiki)، اچ اند ام (H&M)، اکو (Ecco) و... که برای بسیاری از هموطنان مان نامهایی آشنا و معتبر هستند. از این رو این مرکز یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است که در هنگام سفر با تور استانبول می توانید براحتی از آن خرید کنید و از امکانات رفاهی دیگر آن از جمله سالن های سینما، کافی شاپ ها (از جمله شعبه Starbox ) و رستوران های آن استفاده کنید. 

ساعت های کاری: از یکشنبه الی پنجشنبه 10AM–10PM و روزهای جمعه و شنبه: 10AM–10:30PM

شماره تماس: +90 212 801 10 00

وب سایت:  http://www.mallofistanbul.com.tr


-(Forum istanbul Shopping Center) :

مرکز خرید فوروم در شهر استانبول


این مجموعه در سالهای گذشته تبدیل به یکی از محبوب ترین مراکز خرید استانبول شده که امروزه هم مردم این شهر و همچنین توریست هایی که با تور استانبول سفر می کنند از آن بازدید و خرید می کنند. به خصوص اینکه با داشتن امکانات تفریحی متعدد برا یکودکان و نوجوانان از جمله پارک ژوراسیک و یک آکواریوم می تواند بسیاری از کودکان را براحتی سرگرم کند تا آنها هم مانند پدر و مادرهایشان از رفتن به مرکز خرید فوروم استفاده و لذت بیشتری ببرند.

از طرف دیگر این مجموعه خرید یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است که می توانید در بسیاری از اوقات سال از تخفیف ها و حراج های فروشگاه ها و مغازه های آن بهره مند شوید. مسلما هر کسی تمایل دارد تا علاوه بر رزرو تور استانبول با قیمت ارزان و مناسب بتواند خرید مناسبی با قیمت های ارزان و استفاده از حراج های مختلف کند. اگر شما هم چنین تصوری دارید، مرکز خرید فوروم را حتما امتحان کنید. البته مزایای این مجموعه خرید به این موارد ختم نمی شود و داشتن فضایی بزرگ و دلباز و همچنین تنوع برندها و نمایندگی ها و همچنین وجود یک شعبه از فروشگاه های زنجیره ای "آیکیا" (IKEA) در کنار این مجموعه و کافی شاپ ها، رستوران ها و فست فودهای متنوع و گوناگون باعث می شوند که هر ماه عده زیادی جهت خرید به این مرکز مراجعه و از امکانات آن استفاده کنند. وب سایت مرکز خرید فوروم استانبول نیز دارای اطلاعات کاملی است و می توانید حتی پیش از سفر و رزرو تور استانبول،  اطلاعات کاملی درباره این مجموعه را در آن مشاهده کنید.

آدرس: Kocatepe Mahallesi, Paşa Cd, 34045 Bayrampaşa/İstanbul, Turkey

ساعت های کاری: 10AM–10PM

شماره تماس: +90 212 443 13 50

وب سایت:  http://www.forumistanbul.com.tr/en


- بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar یا Kapalıçarşı) :

بازار بزرگ استانبول


این مجموعه خرید یکی از بازارهای سنتی و مهم استانبول است که می خواهیم در پایان به شما معرفی کنیم. جالب اینجاست که این بازار به زبان های مختلف عنوان های متفاوتی دارد که البته همگی تقریبا معنای "بازار بزرگ" را می دهد. بازار بزرگ استانبول یا "کاپالی چارشی" یکی از بازارهای قدیمی و سنتی این شهر است که تاکنون با داشتن بیش از 4000 مغازه پذیرای بسیاری از مردم اعم از مردم محلی و همچنین توریست هایی است که با تور استانبول به این شهر سفر کرده و می خواهند ضمن گردش در بازارهای این شهر، خریدی ارزان قیمت داشته باشند.

در بازار بزرگ استانبول می توانید انواع ادویه جات، پوشاک، صنایع دستی، فرش و بسیاری از اجناس و کالاهای رنگارنگ دیگر را با قیمت های ارزان خریداری و حتی از بعضی از فروشندگان با کمی چانه زدن، تخفیف بگیرید. اگر از بسیاری از مسافران تور استانبول پرسیده شود که برای خرید به کدام مجموعه می روند بسیاری از آنها همان ابتدا از بازار بزرگ استانبول یا کاپالی چارشی نام می برند. به دلیل تنوع بالای مغازه و اجناس، قیمت های مناسب، فضای سنتی جالب و همچنین وجود بناهای تاریخی در اطراف آن. فضای بازار بزرگ استانبول بی شباهت به بازارهای سنتی کشورمان از جمله بخش هایی از بزرگ تهران، نیست. 

آدرس: Beyazıt Mh., 34126 Fatih/Istanbul, Turkey

ساعت های کاری: 9 AM – 19 PM

شماره تماس: +90 212 519 12 48


امیدواریم از سفر با تور استانبول و خرید در مجموعه های یاد شده لذت ببرید. سفر به ترکیه را با آژانس هواپیمایی الماس نشان تجربه کنید.