اطلاعات عمومی بلغارستان

تور بلغارستان  روز بروز برای توریست های سراسر جهان شناخته تر می شود و این کشور هر ساله مقصد تعداد بیشتری از توریست ها و جهانگردان می شود. از شهرهای این توریستی کشور (شامل صوفیا و وارنا) گرفته تا کوهستان های بلند و سواحل دریای سیاه بلغارستان. همچنین تاریخ و فرهنگ غنی بلغارستان که موجب جذب بسیاری از توریست ها به این کشور شده است. 

جدا از اینکه شما هنوز توربلغارستان را رزرو نکرده اید و در حال بررسی امکان سفر به بلغارستان هستید و یا اقدام به رزرو تور بلغارستان کرده اید، داشتن اطلاعات عمومی درباره این کشور کمک زیادی به سفر شما به این کشور خواهد کرد.

اطلاعات کلی بلغارستان :

جمعیت بلغارستان در سال 2018 (تخمینی ) : 7,050,000 نفر

مکان: بلغارستان با پنج کشور ترکیه، رومانی، یونان، صربستان و مقدونیه همسایه است و از سمت شرق به دریای سیاه متصل است. رود دانوب یکی از طولانی ترین مرزهای طبیعی میان دو کشور است که بخش عمده مرز بلغارستان و رومانی را تشکیل می دهد.

پایتخت بلغارستان: صوفیا (София) است با جمعیتی در حدود 1,263,884​

واحد پول بلغارستان: "لو" (Lev) است که با کد "BGN" شناخته می شود.

پیش کد شماره تلفن های بلغارستان: 359

پسوند دامین وب سایت های بلغارستان: .bg

زبان و خط بلغارستان:

زبان رسمی این کشور زبان بلغاری است که جزء زبان های اسلاوی بشمار می آید. الفبای سیریلیک، در این کشور برای نوشتن مورد استفاده قرار می گیرد که سومین الفبای رسمی اتحادیه اروپاست.

کسانی که با زبان های دیگر اسلاوی مانند زبان و خط روسی آشنایی دارند در هنگام سفر به بلغارستان راحت تر می توانند این زبان را بدلیل ریشه های مشترک فراوان با زبان های یاد شده، یاد بگیرند.

دین و مذهب:

بیشتر مردم بلغارستان مسیحی ارتدوکس هستند و اقلیتی از مسلمانان که عمدتا ترک های بلغارستان هستند نیز در این کشور زندگی می کنند.

ویزای بلغارستان:

مسافرین برای سفر با توربلغارستان، نیازمند دریافت ویزای بلغارستان هستند که در تهران و از طرف سفارت بلغارستان صادر می گردد.

فرودگاه:

فرودگاه صوفیا (Sofia Airport) مقصد بیشتر مسافران و توریست هایی است که به بلغارستان سفر می کنند. این فرودگاه در سه مایلی مرکز این شهر قرار گرفته و با خط اتوبوس 30# می توانید به مرکز شهر و با اتوبوس های #84 و 384# به ایستگاه مترو Mladost 1 می توانید بروید.

قطارها:

قطارهای شبانه روزی و همچنین ماشین های مسافربر زیادی هستند که شما را از ایستگاه قطار مرکزی صوفیا (Централна железопътна гара София) به شهرهای دیگر می برند. مسافرت با قطارهای بلغارستان، علیرغم قدیمی بودن آنها، بسیار لذت بخش و ایمن است و مسافرینی که از این طریق در خاک این کشور سفر می کنند، هیچ مشکلی نخواهند داشت. البته مسافرینی که از ترکیه با استفاده از قطار به بلغارستان سفر می کنند، باید برای بازرسی مدارک شناسایی سر مرز دو کشور، آماده باشند.

تاریخ بلغارستان:

کشور بلغارستان در قرن هفتم میلادی تاسیس شده و برای مدت هفت قرن بصورت یک امپراطوری بود تا اینکه برای مدت 500 سال زیر سلطه امپراطوری عثمانی (ترکیه قدیم) رفت و در قرن نوزدهم استقلال پیدا کرد و تا زمان جنگ جهانی دوم کشوری کاملا مستقل بود تا اینکه پس از جنگ، این کشور نیزر مانند بسیاری از کشورهای دیگر اروپای شرقی، تبدیل به کشوری کمونیستی شد تا اینکه در سال 1989 نظام کمونیستی این کشور نیز فروپاشید و بعدا بلغارستان به عضویت اتحادیه اروپا درآمد.

فرهنگ بلغارستان:

مردم این کشور فرهنگ غنی و بسیار کهنی دارد. در هنگام برگزاری جشن های محلی بلغارستان، در کنار دیدار از جاذبه های گردشگری بلغارستان، می توانید بسیاری از آداب و رسوم و لباس های محلی و سنتی کشور بلغارستان را از نزدیک ببینید. که دیدن این لباس های سنتی و برگزاری جشن های مذهبی و یا ملی و آیین های خاص برگزاری آنها، برای توریست های تور بلغارستان جالب است. به خصوص توریست های ایرانی که هنگام نوروز در بلغارستان باشند، می توانند از نزدیک جشن هایی مانند "بابا مارتا" و مراسم سنتی آنرا از نزدیک ببینند. همچنین برگزاری نوروز توسط اقلیت ترک بلغارستان که به این جشن "نوروز سلطان" می گویند.

از طرف دیگر غذاهای خوشمزه و لذیذ بلغارستان هم که معروفند. فرهنگ غذایی بلغارستان، بسیار غنی است و مردم این کشور با خوردن انواع غذاهای سنتی و یا بین المللی و سالادهای بسیار جالب و مقوی، پذیرای توریست های تور بلغارستان هستند. در بسیاری از رستوران های صوفیا و وارنا می توانید در زمان سفر به بلغارستان و اقامت در هتل های این کشور، از لذیذترین غذاها و لبنیات معروف این کشور(به خصوص پنیر و ماست بلغاری) لذت ببرید.

سوغات بلغارستان را هم فراموش نکنید. هنرمندان این کشور، بسیاری از آثار هنری چوبی و یا فلزی زیبایی را خلق می کنند که دیدن آنها و خریدن آنها از بازارهای محلی صوفیا و وارنا، می تواند به عنوان یادگاری برای شما بماند و هربار با دیدن آنها خاطرات سفر و توربلغارستان را برای شما و دوستان تان تداعی کند.