معرفی مراکز خرید ایروان برای تور ارمنستان

شهر ایروان دارای بازارها و مراکز خرید متعددی است که بسیاری از مسافرین و توریست های تور ارمنستان هنگام سفر به ایروان از آنها خرید می کنند.این مراکز خرید بخصوص در تورهای نوروز ارمنستان می تواند بسیار جالب توجه برنامه مفرح برای خانواده ها باشد. یکی از مزایای تور ارمنستان و سفر به این کشور این است که در مجموع قیمت ها ارزان است. به خصوص در فصل حراج در ارمنستان می توانید یادگاری ها و سوغاتی های این کشور را قیمت مناسب خریداری کنید. 

بازارها و مراکز خرید ایروان عمدتا دو دسته هستند: بازارهای محلی که عمدتا روباز هستند و بازارها و مراکز خرید مدرن و جدید که مانند پاساژها و مراکز خرید کشورهای دیگر هستند و در آنها امکانات رفاهی جانبی از جمله فست فود، رستوران و یا سالن های نمایش وجود دارد.

جالب اینجاست که بسیاری از برندهای معروف در ارمنستان شعبه دارند و می توانید با خیال راحت بهترین جنس مورد نظر خود (از جمله لباس و پوشاک) را خریداری کنید. قیمت پوشاک در ارمنستان چندان بالا نیست و از بازارهای ایروان می توانید لباس، کیف و کفش های رنگارنگ با قیمت مناسب در زمان حراج خریداری کنید. همچنین هنگام سفر با تور ارمنستان، انواع سوغات ارمنستان را در همه فصل های سال از مغازه ها و مراکز خرید محلی و یا غیر محلی ایروان می توانید با قیمت مناسب خریداری کرده و با خود به یادگار بیاورید.

بنابراین اگر می خواهید در زمان سفر به ارمنستان اقدام به خرید در ایروان کنید و این سئوال برایتان پیش آمده که در ارمنستان کجا بریم خرید؟ این مقاله برای شماست. امیدواریم با آشنایی با این مراکز خرید ایروان ارمنستان، در زمان سفر به این کشور کهن و زیبا، بیشترین استفاده را از سفرتان ببرید:

- بازار ورنیساژ ایروان:

بازار ورنیساج ایروان  که تلفظ درست آن ورنیساژ است (به ارمنی: Վերնիսաժ) یکی از معروف ترین بازارهای روباز محلی در این شهر است. این مرکز خرید در ایروان بسیار معروف است و فاصله زیادی تا میدان جمهوری ایروان ندارد. بازار ورنسیاژ ایروان در روزهای تعطیل آخر هفته باز از صبح تا غروب باز است و غرفه داران و مغازه داران بساط انواع اشیاء و یادگاری های محلی این کشور را در آن پهن کرده اند. معمولا بیشترین مشتریان آنها توریست ها و گردشگران تور ارمنستان هستند، که می توانند با قیمت مناسب انواع یادگاری ها و سوغاتی ها ی ارمنستان از کارت پستال های رنگارنگ و ظروف و بشقاب های طرح دار گرفته تا کیف و دستبند و گردن بند های جالب.


مرکز خرید ورنیسار در تور ارمنستان    مرکز خرید ورنیساژ در تور ارمنستان


تنوع اقلام و این اشیاء به حدی بالاست که هر شخصی با هر سلیقه ای در گوشه ای از این بازار می توانید برای خودش یک یادگاری انتخاب و خریداری کند. برای مثال در گوشه ای از بازار ورنیساژ، مغازه هایی هستند که کتاب های بسیار قدیمی این کشور و یا دوربین های قدیمی می فروشند و یا در بخش بزرگی از این بازار، تابلوهای نقاشی بسیار زیبایی به نمایش گذاشته می شوند که البته قیمت های مختلفی دارند ولی دیدن آنها هم واقعا می ارزد به خصوص برای طرفداران هنر. این بازار در کنار یک پارک زیبا قرار دارد و بین خیابان های "هانراپتوتیان" (Hanrapetutyan street) و "آرام" (Aram street) و "خانیان" (Khanyan Street) قرار دارد. در اطراف این بازار، چند مرکز تبدیل پول (Exchange) نیز وجود دارد که در آنها می توانید ارز مورد نظر خود را تبدیل کنید.

آدرس:   Aram Street, Yerevan, Armenia 

ساعت های کاری: 7AM–6PM



- مال ایروان (Yerevan Mall):

ایروان مال (به ارمنی: Երևան Մոլ) معروف ترین مرکز خرید ایروان است. این مرکز خرید در سال 2014 تاسیس و راه اندازی شد و در خیابان "آرشاکونیاتس" (Arshakunyats) واقع شده است. اگر سری به این مرکز خرید بزنید علاوه بر مردم محلی که برای خرید آمده اند، بسیاری از توریست های خارجی را هم می توانید در آنجا ببینید که برای خرید به این پاساژ می روند. یکی از جاذبه های تور ارمنستان و شهر ایروان این مرکز خرید است که گفته می شود مدرن ترین و شیک ترین مرکز خرید در این شهر است. مرکز خرید "مال ایروان" دارای امکانات گسترده ای جهت جذب مشتریان است. فروشگاه های زنجیره ای Carrefour شعبه ای در این مرکز خرید دارد.


مرکز خرید ایروان در تور ارمنستان    مرکز خرید ورنیسار در تور ارمنستان


علاوه بر مغازه ها و فروشگاه های رنگارنگ و متنوع، در این مرکز خرید امکانات تفریحی و سرگرمی مختلفی برای کودکان و جوانان نیز وجود دارند از جمله: "کینو پارک" (KinoPark) که مدرن ترین سالن نمایش فیلم در کل ارمنستان است و دارای سیستم نمایش پروژکتورهای 4K ULTRA HD و پخش صدای دالبی است.  همچنین مرکز "کاپیتان کیدز" (Captain Kid’s treasure island) که یکی از بهترین مراکز تفریحی کودکان است.

در این مرکز خرید نمایندگی های فروش بسیاری از برندهای معروف در ارمنستان را می توانید پیدا کرده و از آنها خرید کنید از جمله: "زارا" (Zara)، "مانگو" (Mango)، "نیویورکر" (NewYorker)، "برشکا" (Bershka)، "جیوردانو" (Giordano).

در این مرکز خرید تعدادی کافی شاپ و رستوران های بین المللی نیز وجود دارند که هربار با مراجعه به هر کدام از آنها می توانید تجربه جدیدی در زمینه خوردن و نوشیدن غذاهای لذیذ کشورهای مختلف، کسب کنید. به مسافرین تور ارمنستان به خصوص کسانی که اهل خرید هستند، توصیه می کنیم که حتما یکبار هم که شده سری به مرکز خرید مال ایروان بزنند.

آدرس: 34 Arshakunyats Ave, Yerevan 0026, Armenia

ساعت های کاری: 10AM–10PM

شماره تماس: +374 11 888888

وب سایت: http://www.yerevanmall.am



- بازار شوکا ایروان (Yerevan Shuka Market):

یکی از مراکز خرید دیگر ایروان و ارمنستان بازار شوکا ایروان است که در سالهای اخیر علاوه بر مردم این شهر، بسیاری از توریست های تور ارمنستان هم از آن دیدن کرده و حتی خرید می کنند. این بازار از نوع سرپوشیده است و بیشتر محصولات خوراکی از قبیل شیرینی، آجیل و خشکبار در آن پیدا می کنید. از جمله خوردنی های لذیذی که توصیه می کنیم هنگام سفر با تور ارمنستان و دیدار از این بازار زیبای سرپوشیده، خریداری کنید باقلوای معروف آن است.


بازار شوکا در ارمنستان    بازار شوکا در ارمنستان


باقلوا یکی از لذیذترین خوراکی هایی است که در ایروان می توانید پیدا و نوش جان کنید. مخصوصا در بازار شوکا ایروان. البته در کنار آن عسل های بسیار خوشمزه و طبیعی، گردو و مخصوصا پنیر های عالی که در این مرکز خرید به فروش می رسند  را هم فراموش نکنید. 

آدرس: Khoryenatsi M. str. 35, Yerevan 0018, Armenia



- مرکز خرید دالما گاردن (Dalma Garden Mall) :

این بازار (به ارمنی: Դալմա Գարդեն Մոլ) هم یکی از مراکز خرید معروف ارمنستان نزد توریست های تور ارمنستان و جوانان این کشور است. مرکز خرید دالما گاردن ایروان در 3 طبقه و در مساحتی بالغ بر 43,500 متر مربع بنا شده و دارای 116 مغازه و فروشگاه می باشد. محل این مرکز خرید در کنار تپه معروف Tsitsernakaberd ایروان است و در سال 2012 افتتاح شد. این مرکز خرید یکی از اولین مراکز خرید مدرن این شهر و بلکه کشور ارمنستان است.


مرکز خرید دالما ایروان در ارمنستان    مرکز خرید دالما ایروان در تور ارمنستان


در این مرکز خرید بسیاری از مغازه های فروش جواهرات، پوشاک، لوازم الکترونیک و غیره را می توانید پیدا کنید. در مرکز خرید دالما گاردن هم می توانید از کافه رستوران های آن استفاده و برای تماشای فیلم هم به مرکز Cinema Star بروید که دارای امکانات پخش فیلم بسیار مناسبی است. مرک بازی کودکان با داشتن بازی ها و سرگرمی های مختلف و متنوع می تواند ساعتها کودکانی که همراه خانواده برای خرید به این مرکز آمده اند را سرگرم و خوشحال کند. رفتن به این مرکز خرید را هم به گرشدگران تور ارمنستان توصیه می کنیم. در این مرکز خرید، بسیاری از فست فودهای معروف بینت المللی مانند "مک دونالد"، "برگر کینگ" و "مایکلز" (Michael’s) شعبه دارند. البته خوراکی ها و دسرهای خوشمزه "توتی فروتی" (tutti frutti) را هم فراموش نکنید.

آدرس: 3 Tsitsernakaberd Hwy, Yerevan 0082, Armenia

ساعت های کاری: 10AM–10PM

شماره تماس: +374 60 461111

وب سایت: http://www.dalma.am/en/home



- مرکز خرید تاشیر استریت (Tashir Street Shopping Gallery):

ای مرکز خرید ممکن است به معروفیت سایر مراکز خرید ایروان نباشد و توریست هایی که با تور ارمنستان به این شهر و این کشور سفر کرده اند، کمتر اسم آنرا شنیده باشند اما این مرکز خرید از بعضی لحاظ منحصر به فرد و دیدنی است و حداقل ارزش یکبار رفتن را دارد. مرکز خرید تاشیر استریت، بر خلاف ظاهر اسمش در خیابانی بنام "نورثرن استریت" یا خیابان شمالی (Northern street) قرار گرفته که یکی از خیابان های زیبا و پر تردد مرکز شهر ایروان است و با کمی پیاده روی از یک طرف این خیابان می توانید به میدان جمهوری و از یک طرف دیگر به مرکز اپراهال ایروان برسید.


تاشیر استریت در ارمنستان    تاشیر استریت در تور ارمنستان


در این میان هنگام قدم زدن در این خیابان، در وسط آن، بازار زیرزمینی تاشیر استریت، قرار دارد که دارای بیش از 70 مغازه متنوع با اجناس مختلفی از جمله: شکلات و شیرینی، لباس، جواهرات، عطر و لوازم الکترونیک و صنایع دستی و اثار هنری هنرمندان ارمنی است. در این مرکز خرید یک کافی شاپ هم هست که برای استراحت و نوشیدن قهوه و یا چای بسیار مناسب است. 

آدرس: 2 Northern Ave, Yerevan, Armenia

ساعت های کاری: 10AM–10PM

شماره تماس: +374 96 004103

وب سایت: http://tashirstreet.am