پارک آبی جینو پارادایس تفلیس

یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس، دو پارک آبی معروف آن است که به شدت مورد توجه توریست های تور تفلیس در سالهای گذشته قرار گرفته. یکی از این دو پارک آبی، "جینو پارادایس" (Gino Paradise) یا بهشت جینو است که بسیاری از گردشگران، اعم از جوانان و یا خانواده ها در سالهای گذشته از امکانات آن استفاده کرده اند.

در ابتدا پارک آبی جینو پارادایز را در این مقاله بررسی می کنیم. این مرکز که یکی از نقاط محبوب تفلیس نیز به شمار می رود دارای انواع سرگرمی ها و تفریحات آبی است که برای سنین مختلف کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار مناسب بوده و سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

پارک آبی جینو پارادیز، در سال 2006 میلادی در مساحتی بالغ بر حدود 22 هکتار ساخته و تاسیس شده و از آن زمان بسیاری از توریست های تور تفلیس از امکانات و تفریحات آبی آن استفاده کرده اند که این تفریحات همگی کاملا امن بوده و بسیار متنوع هستند. ضمنا بیشتر بخش های این مرکز روباز است. پارک آبی جینو پارادایز شامل چندین استخر، بخش کودکان، بخش ساحلی، سالن ماساژ، سورتمه های آبی، والیبال ساحلی، سونا و جکوزی، مرکز تندرستی (SPA) است. همچنین امکانات مناسبی جهت رفاه توریست ها در نظر گرفته شده از جمله: کافه رستوران، بخش VIP ، دینو پارک و بازی تارزانیا است.



 ورودی پارک آبی جینو پارادایس تفلیس    استخر کودکان پارک آبی جینو پارادایس تفلیس



به عنوان مثال، بخش کودکان شامل استخرهای کم عمق و چند سرسره آبی مخصوص است که با خیال راحت می تواند ساعتها کودکان را سرگرم کند. زمین والبیال ساحلی این مجموعه یکی از بهترین زمین های والیبال ساحلی تفلیس است و اگر علاقه مند به این ورزش هستید می توانید با دوستان و یا توریست های خارجی دیگر در زمین مخصوص آن به این ورزش جذاب و مفرح بپردازید.

بخش اصلی این مجموعه (Aqua Park)  دارای قسمت های متنوعی است که هر کدام لذت خاصی برای بازدیدکنندگان دارند از جمله استخرهای بزرگ و بسیار تمیز که شنا کردن در آنها می تواند برای شما و همراهانتان، می تواند بسیار مناسب باشد. بازی های جالب و سرگرمی هایی مانند توبوگان (Toboggan) نیز وجود دارند که در واقع یک برج بلندی است که چندین سرسره آبی به آن وصل است و افراد تک تک به درون هر یک از این مسیرهای سرسره ها رفته و با فشار آب به پایین مسیر هدایت می شوند که برای جوانان و نوجوانان، مسلما تجربه ای هیجان انگیز و جالب است. دمای آب این بخش در حدود 32 درجه می باشد و حداکثر سرعت پایین آمدن افراد در تونل های سرسره ای آن 60 کیلومتر بر ساعت است. ارتفاع بالاترین نقطه این برج از سطح زمین فقط 31 متر است.



پارک آبی تفلیس    پارک آبی تفلیس



در این مجموعه بخشی تحت عنوان "SeaSide Zone" نیز وجود دارد که در آن می توانید از ورزش های آبی مانند قایق سواری، قایق های پارویی، قایق Banana (قایق های موتوری که قایق دیگری را که با طناب به آن وصل است را با سرعت می کشند) ، دستگاه اسکوتر (Scooter) استفاده کنید. این بخش از مجموعه جینو پارادایس هم برای جوانان مسافر تور تفلیس و هم کسانی که به ورزش های هیجان انگیز آبی علاقه مند هستند، می تواند بسیار مناسب باشد.

یکی از بخش های مهم دیگر این پارک "دینو پارک" (Dino Park) یا پارک دایناسورهاست. این بخش می تواند برای کودکان بسیار جالب باشد. در این بخش می توانید مجسمه های انواع دایناسورهای ماقبل تاریخ از جمله Ankylosaurus, Apatosaurus, Carnotaurus, Dilophosaurus, Triceranops, Yangchuanosaurus و به خصوص Tyrannosaurus را از نزدیک ببینید.

در دینوپارک، یک غار بزرگ و جالب به همراه یک آبشار کوچک وجود دارد که دیدن آنها هم از نزدیک خالی از لطف نیست.

بخشی در این مجموعه برای سلامت و تندرستی وجود دارد به نام " Wellness & Spa " که رفتن به این قسمت و استفاده از امکانات آن مانند ماساژ، بخش فیتنس و VIP خستگی را از تن شما در بیاورد. در این بخش، آرامش و راحتی خاصی را تجربه خواهید کرد و اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، حتما توصیه می کنیم این بخش را فراموش نکنید.



 پارک آبی جینو پارادایس تفلیس    داینو پارک آبی جینو پارادایس تفلیس



ضمنا در این پارک آبی، چندین رستوران و فست فود قرار دارند که می توانید در فضای زیبا و آرام آنها نشسته و از خوردن غذاهای لذیذ و نوشیدنی های عالی آنها در کنار دوستان و یا خانواده لذت ببرید. مانند رستوران "Terrace"  که دارای تراس بسیار بزرگی است و انواع نوشیدنی ها و غذاهای خوشمزه باربیکیو دارد و یا رستوران "پورتوریکو" (Puerto Rico) که خود این رستوران هم شامل چند بخش است مانند "پیتزا بار" (pizza bar) ، "گریل بار" (grill bar) که بخش غذاهای باربیکیو است  و "کافه بستنی" (ice-cream café) .

خوشبختانه دسترسی به پارک آبیجینو پارادایز از نقاط مختلف تفلیس بسیار آسان است و به دلیل اینکه در مرکز شهر قرار دارد، با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به آنجا بروید. در ضمن قیمت ورودی این پارک آبی هم برای توریست های ایرانی تور تفلیس، بسیار مناسب و ارزان است.

معمولا مسافرین ایرانی در فصل بهار و یا تابستان با تور تفلیس سفر می کنند و بسیاری از آنها در سالهای گذشته به این مرکز تفریحی رفته و از آن لذت برده اند اما بد نیست که بدانید خود اهالی شهر تفلیس در فصل های دیگر سال هم به این مجموعه  می روند. چرا که با وجود سرمای هوا، گرجی ها از ورزش در استخرها و سرسره های آبی لذت می برند و بدن آنها به هوای سرد بیشتر عادت دارد. بهترین زمان استفاده از این پارک برای ایرانی ها، از اواخر اردیبهشت تا اوایل پاییز است که هوا نسبتا گرم است و می توانید بدون هیچ مشکلی - از لحاظ دمای هوا و یا بارش باران - به شنا و آب تنی بپردازید.

این مجموعه در تمام روزهای سال، غیر از روزهایی که در تفلیس برف می بارد، باز است.

آدرس: Beshenova St, Tbilisi, Georgia

ساعت های کاری: 10AM–8PM

شماره تماس: +995 322 15 85 85

وب سایت: http://ginoparadise.ge/?lang=en